opornik chroniący silnik przed spaleniem

witam

krótko: silniczek 12V (pobór prądu w stanie nieobciążonym zmienny od
0.2A do 0.8A. JAki mu wstawić opornik żeby sie nie spalił jak go
zablokuje, a jednocześnie niewiele stracił na mocy. Wstawiłbym żarówkę
5W, ale to wieśniactwo trochę.

wersja rozszerzona:
stare auto, popsuł sie silnik, który służył do otwierania zamka piątych
drzwi. pi razy oko działa jak silnik w centralnym zamku. Tyle ze
napięcie "podaje sie ręką", stąd czas podawania jest zazwyczaj za długi.
Silnik wymieniłem na trochę większy ( taki był dostępny) Zadziałał, ale
po otwarciu dalej kręcił i zerwał koło zębate z wrinika. nic strasznego,
ale nie mogę dopuścić zeby sie to powtórzyło.

Dzieki
ToMasz

Re: opornik chroniący silnik przed spalenie m
Uwierz Ĺźe pragniesz bezpiecznika PTC a nie opornika :)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: opornik chroniący silnik przed spalenie m

Albo wyłaczników krańcowych.
--
Jacek

Re: opornik chroniący silnik przed spaleniem

Albo stosowanego w w automatycznie wysuwanych / chowanych samochodowych antenach
elektronicznego układu wykrywającego przeciążenie.

Re: opornik chroniący silnik przed spalen iem
antenach
wszystko za drogie, za duże. dałem 10om /1w - działa. zobaczymy jak
długo. Sprytnie zrobiłem sobie jeszcze awaryjne otwieranie ręczne za
pomocą sznurka :)

ToMasz

Site Timeline