Ogniwa słoneczne

Witam!

Czy orientuje się ktoś z grupowiczów, jaką moc można uzyskaż z jednostkowej powierzchni ogniwa słonecznego? Gdzie można kupić /gdzie jest duży wybór/ ogniwa słoneczne?

Oczywiście mam na myśli ogniwa fotowoltaiczne.

Reply to
Virus_7

Zajrzałem na TME...

Jak znajdziesz coś fajnego to daj znać, bo też się zainteresowałem.

~150W [krzemowe] lub ~300W

Oczywiscie w optymalnych warunkach - zero zachmurzenia.

a skonsultuj ceny tu

W smutnej codziennosci rzadko zdarza sie osiagac 130W z m2 dla ogniw polikrystalicznych czy 140W z m2 dla ogniw monokrystalicznych czy 80 dla amorficznych. To sa wartosci chwilowe lub laboratoryjne a bezchmurne niebo to tylko jeden z czynników. W produkcji stosuje sie sortowanie wg parametrów ogniw i te najbardziej wydajne maja swoja cene i rzadko trafiaja do sprzedazy otwartej. Tu masz info o cenach wEuropie i w swiecie na komponenty fotovoltaiczne.

lepiej kupowac poza Europa a baterie zelowe.np. u nas. W zaleznosci od tego w co chcesz sie bawic, mozesz wziac pod uwage inne podejscie do zagadnienia i zrobic cos sam z pojedynczych "celi"(ogniw). W Polsce niedawno byl koles z bardzo dobrymi panelami (gotowymi) w dobrej cenie. Dobre zródlo zakupu trudno znalezc ale jest to mozliwe.

Reply to
bynio

On Mon, 13 Feb 2006 21:04:37 +0100, "Michał T"

Cos chyba przesadzili, albo podali calkowita energie promieniowania slonecznego - ktora wynosi ~1200W/m^2 = ~ 120mW/cm^2

A ogniwa maja sprawnosc rzedu 10-30% ..

Dnia Mon, 13 Feb 2006 23:12:06 +0100, J.F. tak nawijal:

Noms... I to by sie zgadzalo z tym, co to ogniwko oddaje, czyli max 190w z 1180x996mm czyli ~1m^2

Reply to
Franciszek Sosnowski

Reply to
Zdzislaw

W Polsce niecale 1000W/m2 - srednio. Zauwaz jednak, ze ogniwo nie reaguje w calym pasmie promieni widzialnych czy podczerwonych. czyli tylko pewna czesc tej mocy nas interesuje.

Reply to
bynio

Jak nie ma jak jest.

Reply to
Sebastor

hej kiedys zajmowalem sie tym tematem.. kupilem na allegro polamane ogniwa, dosyc tanio poprzyklejalem od kawalkow laminatu aby zapewnic polaczenie od spodu, od gory polaczylem cienka srebrzanka (da sie lutowac) calosc dalo ok 80x120mm ze szparami napiecie siegalo przy ladnym slonku 0.6V, prad ok 2A skleilem kilka , dalej nie chcialo mi sie bawic..lezy cale pudlo polamancow w domu jak ktos chce, moge odsprzedac po kosztach polamane kawalki

Reply to
Greg

witam, ile tego masz..tak na oko powierzchni?

pozdr

wiesiek

Reply to
RW

ciezko ostwierdzic.. chcialem z tego wyciagnac ok 100..300W

  • pewien zapas, i mniej wiecej tyle ich kupilem potem wyjechalem, i wszystko lezy niedokonczone na oko jest tego z kilogram, samych monokrysztalow tutaj jest fotka ja kto wyglada po sklejeniu, ten wlasnie modul dawal te
1.9..2.1A
Greg

Dnia Tue, 14 Feb 2006 13:59:41 +0100, Greg tak nawijal:

Hm... moze dziecko zatrudnic, zeby to sensownie poukladalo? :) Gosc z allegro twierdzil, ze przedtem stanowilo to calosc, czy po prostu szufla z wielkiego pudla sypnal na wage?

Reply to
Franciszek Sosnowski

Użytkownik "Virus_7" <rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy napisał w wiadomości news:dsqnop$nad$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Średnio przy dobrym słońcu wychodzi coś ok. 1 kW z 1 m^2. Można poszperać na Allegro, były płytki 1 dm^2 0,5V / 2A (chyba?) po 25 zł./szt. Dość kosztowna zabawa, ja odpuściłem niestety. Na 12-15V / 30W wychodzi ~30 płytek *25 zł = 750zł.!!!

pzdr. ici

Reply to
ici

Oto co ici napisał:

To jest maksymalny strumień energii. Ogniwa mają sprawność ok. 15%, więc z 1m^2 uzyska się góra 150W.

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@irish.pl...

i to z tych droższych, bo te tańsze mają sprawność 5-7%

Władysław http://217.96.144.226/desoft

Reply to
Władysław Skoczylas

Srednio to dobre slonce daje kilowat na metr kwadratowy (pełny, niezakłocony przejrzystoscia atmosfery strumien to okolo 1400W/m^2)

A z fotoogniw jak w postaci pradu zbierzesz w porywach sto watow z metra kwadratowego to juz calkiem dobra sprawnosc maja...

Zapamietaj - sto watow z metra kwadratowego za blisko tysiac dolarow. I to sto watow w porywach - srednio to trzydziestu od switu do zmroku bym sie najwyzej spodziewal.

Reply to
Dariusz K. Ladziak

Jak ogniwa beda na obrotnicy.

Ale jest postep -

O cene mysle ze lepiej nie pytac :-)

Jarku, przeciez pisalem ze w porywach jak slonce raczy sie odpowiednio ustawic...

A obrotnica to tez pare z tych watow zje i kolejne da$/m^2 kosztuje...

Reply to
Dariusz K. Ladziak