(EAGLE)podmienianie elementów

Wywaliłem na schemacie pare elementów i dodałem zamiast nich inne. Na płytce miałem rozmieszczone elementy i otwory, nie poprowadziłem ścieżek. Sądziłem że te elementy które usunąłem znikną i pojawią się te nowe, ale myliłem się. Jak to najszybciej zrobić? Lub jak zastosować pewne składowe w nowym projekcie(płytka i otwory są zwymiarowane pod obudowę). pozdro Michał

Michał T <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl> napisal nam:

a nie wywala eagle alerta o tym ze schemat i plytka nie sa powiazane, spojne itd? Widocznie tak jest albo jakas inna opcja, eagla nie znam na wylot. X skasuj na plytce i tyle, nowy schemat zrob albo nowa plytke, nazwa plytki i schematu powinna chyba byc taka sama, bedzie odwzorowanie schemat-plytka.

Elementy znikają, a nowe pojawiają się obok projektu. Jeśli chcesz zmianiać tylko rozstaw nózek np rezystora to nie wklejaj nowego tylko użyj funkcji change Package

Reply to
Piotr Chmiel

Wywala alert i na tym się kończy. Nazwy są takie same i w tym samym projekcie.

Nie znikają i nie pojawiają się nowe.

Użyłem tego wcześniej w schematic i w board w tym wypadku również nic się nie zmieniło. Qrrdee....

Bo musisz klikać na ikone przejścia miedzy sch/brd.

Reply to
Piotr Chmiel

no to 2 pliki sa "rozsynchronizowane" use ratnest czy jakos tak, pisze co zrobic, mzoe sie ci uda poprawic. ALERT = dziala jak opisales, nie ma odwzorowania juz od tego momentu schematu na plytke, sorry no bonus :-).

:-/ Troche się poczułem jak Pani Jadzia z sekretariatu.....której się tłumaczy po co myszka ma dwa guziki.... Tyle ,ze ten "Pani Jadzia' już doszedł do takich skomplikowanych operacji...

Ale chyba nie robiłeś tego przy otwartych dwóch plikach bo takie rzeczy się same nie dzieją. Masz niespójne pliki i tyle. Możesz to prosto naprawić, zobacz jakie błędy Ci wywala przy próbie otwarcia i po prostu je napraw. Wstaw ręcznie te elementy na płytkę, które zmieniłeś na schemacie, a potem zapuść ERC. Jak usuniesz wszystkie errory to dostaniesz w końcu 'Board and schematic are consistent' i po sprawie.

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Pisząc post myślałem,że znajdę sposób na to by zmiany wprowadzane na schmacie miały wpływ na płytkę. Sposób ,który proponujesz nie wnosi żadnego ułatwienia, bo ja chciałem żeby zmiany dokonywały się automatycznie. Co z tego że mam zmieniać i tu i tu....najgorsze jest to,że oprócz podmiany muszę jeszcze połączyć elektrycznie elementy.

Robiłem projekt na dużych elementach i chciałem teraz przejsć na SMD - nie widzę możliwości innej niż zrobienie nowego projektu. grrrr

Ty cały czas nie łapiesz o co biega, po to właśnie masz zsynchronizować schemat i pcb aby potem wszystko aktualizowało się automatycznie. Dopóki tego nie zrobisz to płytka nigdy nie będzie spójna. Jeszcze raz:

  1. Rozwaliłeś sobie spójność bo nie miałeś otwartego PCB i wykonałeś zmiany na schemacie. Schemat i PCB _muszą_ być otwarte _zawsze_ razem jak coś po nim grzebiesz.
  2. Musisz tą spójność przywrócić jak nie chcesz rysować wszystkiego od początku na płytce. To wykonujesz _jednokrotnie_ usuwając wszystkie errory (niespójności) z listy ERC.
  3. Koniec masz spójny schemat i płytkę, wszystkie zmiany wykonują się od tego momentu automatycznie.

W punkcie 2 wykonujesz takie zmiany aby na schemacie i PCB otrzymać taki sam zestaw elementów i po sprawie.

Jak już było wspomniane to możesz to wykonać przez 'change package' (co będzie wymagało stworzenia dodatkowej podstawki w obrębie jednego elementu) lub tak jak robisz po prostu wywalić element i wstawić nowy. Nie ma znaczenia tylko zawsze to robisz gdy pliki są spójne i razem otwarte.

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Ahaaa...

A jednak trzeba Ci tłumaczyć jak sekretarce ;)

Reply to
Piotr Chmiel