Minimalna ilosc czesci do AT90S1200

A do dokumentacji zajrzał? Procek ma wbudowany wewnętrzny oscylator RC (mała dokładność i stabilność częstotliwości).

Potrzebne są tylko kondensatory odkłócające zasilanie.

Reply to
Bielsky

Witam,

Co potrzebuje do pracy AT90S1200 prócz zasilania +5V w minimalnej konfiguracji? Jakiś kwarc, czy obejdzie się?

Filip.

Reply to
Filip Ozimek

:) To jeszcze zanim poszedłeś do sklepu podpowiem Ci, że Atmel wycofuje

90S1200 i zastępuje go ATtiny2313. (o ile nie masz jeszcze procka)
Reply to
Bielsky

Lekko się rumieniąc odpowiem nie :) Chciałem najpierw wpaść po robocie do sklepu to odpowiednie graty a uruchomić go w domu po zapozniu się z dokumentacją.

Filip.

Reply to
Filip Ozimek

Tue, 01 Mar 2005 15:29:27 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Bielsky <bielsky__pomysl snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Wlasnie, nie warto kupowac 90S1200, jest to maksymalnie okrojony proc, skoro juz za 11 zl mozna kupic Tiny2313.

Reply to
BLE_Maciek

Na Allegro 2313 bywa po ~4 zl, a to calkiem porzadny procek, kilka prostych rzeczy na nim zrobilem. Kupowanie

1200 nie ma najmniejszego sensu.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

O, sa nadal:

Piotr Wyderski

Procek od pół roku czeka na swoją kolej w programatorze, ale na początek starczy, choćby do nauki asemblera; właśnie: czy programowanie (proste, zapalanie diodek i odczyt stanów we) w asemblerze 90S1200 różni się od Tiny2313?

Reply to
Filip Ozimek

Tue, 1 Mar 2005 18:57:53 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Piotr Wyderski" snipped-for-privacy@ii.uni.wroc.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Oprocz tego ze 2313 udostepnia jednak bogatsza (i to odczuwalnie bogatsza) liste instrukcji.

Reply to
BLE_Maciek

No tak, racja: mozna zamigac dioda na wiecej sposobow. :o)))

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

No to jeszcze mam pytanie: czy ATtiny2313 programuje się tak samo jak

90S1200? Mam willema z przystawką z kwarcem ale na stronie z softem nie znalazłem nic o ATtiny. :(
Reply to
Filip Ozimek

Tue, 01 Mar 2005 23:42:24 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Filip Ozimek snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Najprosciej wziac PDF od tego i tego i porownac. Jezeli soft jest Atmela moze sie pluc o to ze sygnatura ukladu sie nie zgadza.

Reply to
BLE_Maciek

Programuje sie nieco inaczej. Chociaz tez przez ISP, a roznice sa drobne. Sprobuj np. tym softem:

Adam Dybkowski

Zerknij jeszcze tutaj:

Działa z tym masa softu, między innymi Bascom i avr-gcc bez problemów. Pare innych programików/programatorów też obsługuje STK200. Programowałem 90S2313, Atmega8, ATmega32, ATmega128, ATmega162 - z żadnym nie było problemów.

Natomiast nigdy nie miałem 90S1200 bo go nie lubie :) i nie wiem czy STK200 poprawnie z nim zadziała.

Zerknij sobie tez na tą stronkę ogólnie:

- pare ciekawych pomysłów znajdziesz.

Reply to
Sebastian Bialy

Willem (mój, chyba 3) nie potrafi zaprogramować ATtiny2313 ani jako AT90S1200 ani jako AT90S2313. :( Ale Twój programator wygląda całkiem ładnie, chyba się nim zainteresuje. Mam pytanie: procesor ze sklepu wymaga zewn. kwarca aby zaprogramować go szeregowo, tak?

Filip.

Reply to
Filip Ozimek

Nie wymaga. Procek swiezo kupiony ma wybrane taktowanie wewnetrznym generatorem RC i to wystarczy zeby go zaprogramowac i ew. wybrac inne taktowanie.

Reply to
Adam Dybkowski

STK200 jest spox, ale to tylko sprzet. Pozostaje soft, ktorym moznaby zaprogramowac ATtiny2313. Nie wiem, czy PonyProg juz "lyka" ten uC, ale do niedawna nie byl obslugiwany. Wspomniane wyzej ATmega128 itp to taki zupelny standard, ze chyba kazdy soft je obsluguje.

Reply to
Adam Dybkowski