mierzenie natężenia pola elektromagnetycz nego

Czy istnieje jakiś prosty sposób na zmierzenie natężenia pola
elektromagnetycznego? Nie chodzi mi o ogromną dokładność a raczej
porównanie (miasto - wieś, tuż przy telefonie komórkowym, pod wieżą BTS,
pod linią wysokiego napięcia etc.)

Re: mierzenie natężenia pola elektromagnetycznego

jeszcze jest kwestia częstotliwości tego pola, albo szerokości jego
pasma?:O)
najprosciej to można to zrobić w ten sposób że dysponując elementem
prostowniczym o paśmie przenoszenia częstotliwości jaki cię interesuje
(dioda) robisz prostownik, na wejście dajesz antene na to pasmo, a na
wyjściu kondensatorek wygładzajacy i mikroamperomierz, moze byc?:O)

Re: mierzenie natężenia pola elektromagnetycznego

Uszanowanie

Bez stosownego miernika , ani rusz .
Tu masz kilka .
http://www.introl.pl/katalog/przyrzady_przenosne/mierniki_pola/tes1390.htm

--
awiesiek

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
Re: mierzenie natężenia pola elektromagne tycznego

Hmmm, znowu sklep/producent z utajnionymi cenami tylko dla wybrańców...

Re: mierzenie natężenia pola elektromagne tycznego

Ceny pewnie z kosmosu... Ciekawe ile sobie mogą życzyć za takiego TES-92. ;)

Re: mierzenie natężenia pola elektromagnetycznego

Hallotron z przetwornikiem. W zaleBF%noB6%ci od dokB3%adnoB6%ci
z jakB1% chcesz mierzyE6% kosztuje bardzo maB3%o lub bardzo duBF%o :>

Pzdr.
L.

Re: mierzenie natężenia pola elektromagnetycznego
Jeżeli wystarczy ci zakres DC-440MHz to na
tym układzie zrobisz ciekawe urządzonko
http://www.analog.com/en/rfif-components/log-ampsdetectors/ad8310/products/product.html
Wykonałem taki miernik. Jako wskaźnik zastosowałem ICL7106. Przesunąłem w
ICLu zero a nachylenie charakterystyki ustawiłem na około 24mV/dB. W bardzo
prosty sposób uzyskałem dość dokładny przyrząd wyskalowane w dBm w
zakresie -80dBm do +13dBm. W zakresie częstotliwości DC-100MHz w stosunku do
fabrycznego schlumbergera stabilock wykazywał odchylenia pomiarów nie
większe niz +-0,5dB. Zakres 100MHz-440MHz odchyłki nieco większe ale to
wystarczy w
zupełności do pomiarów amatorskich.
Zakres pomiaru można zwiększyć tłumikami na wejściu.