Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego - Page 3

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Kiedyś takie praktyki były nagminne. Milicjant z drogówki brał dowód
osobisty, pierwsze co robił to zaglądał do rubryki zatrudnienia i na
tej podstawie określał ile może wziąć w łapę.

Ale przecież spór nie dotyczy porównania sytuacji obecnej z przyszłością,
tylko tego co mamy teraz z tym co pozostało po PRL. Obecni tutaj zwolennicy
rozwiązań z przeszłości wolą "instrukcje obsługi obywatela", z której władza
(albo inny obywatel) może odczytać historię zamieszakania, stan rodzinny,
miejsca pracy itd. Ja wolę dostęp do takich informacji ograniczać. Tak
jak to teraz ma miejsce.

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłoœc radia naziemnego

Raczej kogo moze znac, bo zarobki byly dosc wyrownane.

Za to teraz podpyta o prace, i sie zorientuje czy moze wziasc w lape,
czy kontrola :-)

Tylko ze efekt taki ze za pobliska granice nagle nie wyjedziesz, bo co
prawda wolno bez kontroli, ale jak dzieci maja dowody lub paszporty.
Albo jak zmieniasz adres to trzeba placic od 30 do 200 zl w urzedach
..

J.

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
On Thu, 10 Dec 2009 22:52:32 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski

Teraz ma w radiowozie terminal komputerowy...

Owszem, mamy prawo o ochronie danych osobowych itd. Z drugiej strony
- informacja o nas jest porozrzucana w różnych bazach danych -
urzędów, ZUS-ów, zakładów pracy, banków. Do ilu z nich mają dostęp
organy władzy...?
Do tego informacja, którą sami "rozsiewamy", świadomie albo nie,
prowadząc jakąś działalność albo choćby bawiąc się. Czasem wystarczy
wrzucić w googla imię i nazwisko interesującej nas osoby.

A zachowania rodem z PRL-u pewnie jeszcze długo będziemy spotykać...
Co gorsza także u tych, którzy PRL-u nie pamiętają.

--
Artur Stachura

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłoœc radia naziemnego

Nie wiem co czytali i czego szukali, w każdym razie zazwyczaj
przeglądali cały dowód, kartka po kartce. Obrzydliwe dosyć.

Podpytywali swoją drogą.

Skoro wolno bez kontroli, to się ludzi nie przejmują i z dziećmi też
wyjeżdżają. Dorośli również bywają za granicą bez dokumentów. Zresztą
dziecko może mieć dowód osobisty tak samo jak dorosły, większego
problemu nie ma.

Za to nie ma wpisanej całej historii miejsc zamieszkania. Zresztą
adres też ma zniknąć z dowodów osobistych.

Re: [OT] Mam pytanie o przyszło?c radia n aziemnego

U mnie zawsze konczyli gdy doszli do pieczatki z UM o spolce cywilnej ;-)

Ale za to glowa o punkty nie bolala. Trzeba tylko bylo nie zapomniec o
50-100PLN w gotowce.

--
Jerry1111

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Na pieczęć ZOZ i lekarza? ;)

--
DJ

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Podpis cyfrowy :-)

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

A widziałeś takowy w zoz i u lekarza? w naszym kraju....

--
DJ

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Jak mógł widzieć, skoro to są niewidoczne i ulotne bity?

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Pieczątkę cyfrową też już wymyślili? My wciąż znajdujemy się w kręgu
Wschodniej Kultury Pieczęci -- niektórym się wydaje, że bez odcisku
tego kawałka gumy bumaga nie ma mocy urzędowej. W większości przypadków
nie ma to żadnego oparcia w przepisach. Chyba żadna ustawa nie nakłada
na firmy posługiwania się pieczątką. Znam przedsiębiorcę, który
postanowił konsekwentnie posługiwać się wyłącznie podpisem. Zwykle
w bankach i urzędach musiał długo tłumaczyć, aż machali ręką i kazali
mu we wskazanym miejscu pisać "przedsiębiorstwo nie posługuje się
pieczęcią firmową" albo coś podobnego. W końcu zamówił sobie pieczątke
o treści "przedsiębiorstwo nie posługuje się pieczęcią firmową"
i przbijał ją wszędzie gdzie mu kazali.

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
On 2009-12-10 17:23:00 +0100, =?iso-8859-2?Q?JarosB3%aw_SokoB3%owski?=

Składającą się z samych cyfr? Żaden problem... ;)

Cieszyć się należy że nie musimy przy tej pieczęci jeszcze topić wosku... ;))))

--
DJ

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Akurat takie z topionym woskiem lub lakiem, to jedyne, którę mają
jakiś sens. Jeszcze pergamin z oślej skóry albo przynajmniej
papier czerpany do tego. Tradycja i w ogóle świetna zabawa.

-- Jarek

PS
Dalekowschodnia Kultury Pieczęci wygląda jeszcze inaczej. W takiej na
przykład Japonii pracownicy mają małe okrągłe pieczątki w długopisach.
I walą je wszędzie bez opamiętania.

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia na ziemnego
Hello Jarosław,

Nie - w sytuacji, kiedy znasz grupę można zrobić szybką próbę na
glutynację (o ile mnie skleroza nie myli) zamiast pełnego określania
grupy.

Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia n aziemnego
Aglutynację. I możesz ją zrobić dokladnie w ten sam sposób (jest to
jeden z rutynowych testow) nie znając domniemanej grupy. U nas w labie
szpitalnym nikt nie bierze pod uwage opasek, znaczkow, breloczkow, za
duze ryzyko wzgledem ewentualnego przyspieszenia.

--
butek
Re: Mam pytanie o przyszłoœc radia naziemnego

Bo to imperialisci i wyzyskiwacze byli, stac ich bylo na drogi
telewizor.

Tylko czy mi sie wydaje ze juz ladnych pare lat minelo, a ci co sie
pospieszyli z zakupem nadal nie bardzo maja gdzie wykorzystac tuner,
niezaleznie od standardu.

J.

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

A tak przy okazji, czy istnieją jakieś dane dotyczące słuchalności
Programu 1 Polskiego Radia na falach długich z nadajnika w Solcu
Kujawskim? Ciekawe ile ile watów mocy emitowanej przypada na jednego
słuchacza. Średnio dobowo i w danym momencie. Później można to jeszcze
przeliczyć na złotówki albo tony dwutlenku węgla -- w zależności od
tego, co kto lubi.

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziem nego
Tak a'propos. Nie znam się za dobrze na radiodyfuzji cyfrowej, ale
słyszałem, że w DAB jeden nadajnik _średniofalowy_ może pokryć zasięgiem
całą Polskę, a nadajnik _długofalowy_ znacznie większy obszar - całą
Europę. Prawda li to?

Re: Mam pytanie o przyszłoœc radia naziemnego

Ja tez sie nie znam, ale jakos tak sie okazuje ze kanal analogowy
przyzwoitej jakosci pozwala i na transmisje cyfrowe.

A nadajnik stosownej mocy ma zasieg europejski.

Pozostaje kwestia pasma - potrzebne dosc spore, a kHz do dyspozycji
malo. Na dlugich to chyba tylko "jakosc komorkowa" bedzie osiagalna.

Ale w DAB chyba nie o to chodzi, a wrecz odwrotnie - ma byc siec
malych nadajnikow, wspoluzywajace czestotliwosci.

J.

Re: Mam pytanie o przyszłoœc radia naziemnego

Skoro w pasmie telefonicznym (3,5kHz) modam potrafi wypiszczeć tyle
bitów na sekundę, co w jakimś MP3, to może aż tak komórkowo nie jest?

Re: Mam pytanie o przyszło?c radia naziem nego

uwagi użytkownika z forum Emitela, dotyczące praktycznego odbioru
programów w DRM:

http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f14%&t55%5

--
Bogdan