maksymalna moc

Reply to
Ministerstwo Propagandy

Ministerstwo Propagandy pisze tak:

Możesz zmienić nick, serwer, IP ale nie zmienisz stylu hue hue :)

Reply to
PiteR

Karolu, jesteś ponoć elektronikiem z wykształcenia...

Ministerstwo Propagandy

Pan PiteR napisał:

Ma po prostu niezawodny identyfikator.

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 2013-03-09 21:10, Ministerstwo Propagandy pisze:

Ale nie masz poszukać, masz pomyśleć i policzyć.

Pamiętaj, że masz r i R, opór opornika robiącego za urządzenie 'pracujące', który dobierasz, i opór r, stały, który jest parametrem baterii, oporem wewnętrznym.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Użytkownik "bartekltg" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:khg8mg$4n9$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

"Śmierdzi mi" drugim prawem Kirchhoffa (suma napięć w oczku jest równa zeru), mając też prąd w obwodzie i prawo Ohma, chyba dałbym radę to policzyć? O ile to się przedstawia tak, jak sobie wyobrażam...

Reply to
Anerys

W dniu 2013-03-10 04:54, Anerys pisze:

To zadanie z liceum. Dałbyś radę.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

czytać ze zrozumieniem, nie można użyć pochodnych...

Reply to
Ministerstwo Propagandy

W dniu 2013-03-10 16:05, Ministerstwo Propagandy pisze:

  1. Idiotyzm. Pochodne są na pierwszym semestrze praktycznie wszędzie.
  2. Nie trzeba, maksimum znajduje się przez popatrzenie, przecież pisałem, ze to zadanko robione w liceach.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Użytkownik "bartekltg" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:khi6v9$nl$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Chyba najlepiej pOhma umiałem właśnie :))

Reply to
Anerys

W dniu 2013-03-11 00:35, Anerys pisze:

Dalej dziwi mnie to zastrzeżenie 'bez pochodnych'. Dostajemy coś typu bla/(x+1/x)

Gdzie (x+1/x) ma minimum niby licealista widzi przez popatrzenie (w najgorszym razie sobie narysuje), ale inżynier elektronik ma chyba nauczyć się stosować pewne narzędzia, w tym matematyczne, a nie bawić się w zadanka z kangurka.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

co Ty nie powiesz,

jak mi się zechce to wpisze drugie zadanko, żebyś sobie "rozwiązał przez popatrzenie" i porównał z podanym wynikiem...

Reply to
Ministerstwo Propagandy

W dniu 2013-03-11 12:10, Ministerstwo Propagandy pisze:

Naprawdę, nie widzisz, gdzie x+1/x ma minimum?

A co to wspolnego z zadankiem? Jakbyś użył tego prawa ohma i wyznaczył szukaną moc, to byś zrozumiał.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

W dniu 10.03.2013 16:05, Ministerstwo Propagandy pisze:

Ale dlaczego? Dopiero lipa będzie z obwodami rezonansowymi sprzężonymi nadkrytycznie.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 09.03.2013 21:38, Ministerstwo Propagandy pisze:

Jakby to było zadanie, że trzeba wykazać, że moc jest maksymalna przy rezystancji obciążenia równej rezystancji źródła to dość łatwo. Ale szukanie maksimum to trochę dziwne bez pochodnych, bo niby skąd z góry wiadomo ile ich ma być? W każdym razie coś w stylu: Zgaduję, że to będzie R=Rw czyli moc całkowita P=E^2/2R, dzieli się równo na obciążenie i rezystancję wewnętrzną czyli na oporniku P=E^2/4R A potem podobnie, trzeba napisać wzór na moc jak R jest mniejsze (np R = R-delta r) a potem większe (R = R + delta r). I wykazać, że to będzie mniej niż przy dopasowaniu. Pokombinuj na pewno wyjdzie.

Reply to
Cezary Grądys