Ledy "same" swiec?- chyba ju? by?o;)

Wczoraj w kilku pomieszczeniach zmieniłem mamie zwykłe żarówki na ledy. Wieczorem odbieram telefon od mamy że w jednym z pokoi pomimo tego że wyłączony wyłącznik to ledy słabiutko świeca. Tak skojarzyłem jedynie w tym pomieszczeniu jest wyłącznik z "podświetleniem" Czy jedno z drugim ma coś wspólnego. Mgliście kojarzeń że temat przewijał się na grupie ale zapytam ponownie. A tak na marginesie LedyE14(mały gwint) 7W, cena 11zł i ledy 12W E27(duży gwint) cena 25zł.

5 tych małych spojnie wystarczyło na oświetlenie pokoju ok 25m2 a 3 duże również na podobny pokój dają rade. Barwa światła jak mówi mama(ja to instalowałem w dzień więc trudno mi ocenić) też jak najbardziej ok. A przy okazji- testował ktoś cos takiego:
link:
u żółtych braci akceptowalne, wygląd trochę lepszy od plastykowych ledów tego typu
ktoś/używa, warto się tym interesowac?
Reply to
Kris

Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Oczywiscie.

Castoramie 10 zl.

Z tym, ze jak na LED, to sa to dosc duze moce.

No wiesz - 35-36W w LED. Roznie to moze w lumenach wygladac, ale ze

200W zarowek powinno co dawac.

Szkoda ze lumenow nie podali. Kilka podobnych widzialem - swieca zadziwiajaco mocno. A nie, podali, 200 i 400 lm z 4 i 8W ... tak sobie. Trzeba trzy mocniejsze aby zastapic zarowke 100W ...

Hm, czy lepszy ... a) jaskrawosc bardzo duza, spojrzec na lampe sie nie da ... ale moze nie spogladasz, a moze bedzie ozdobny klosz, b) bez klosza ... co lepiej wyglada - kwestia gustu :-) c) wez pod uwage, ze ta druga, niby klasyczna, to swieci glownie w gorna polsfere. Jesli zyrandol czy inne oprawy maja je zamontowane gwintami w dol, to swieca glownie na sufit. a w dole ciemno. Filament w dol swieci podobnie kiepsko, ale lepiej na boki. I ewentualny klosz oswietla dobrze w srodkowej czesci.

W dniu czwartek, 18 lutego 2016 11:15:24 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Tej samemj mocy kupowane dużo drożej z 1,5 roku temu swiewciły zdecydowanie słabiej. Albo teraz producent lepszy albo technologia do przodu posżła. Te za 25z dużym gwintem mają diodę COB jeśli to ma znaczenie

Te konkretnie

te duże po 15zł a nie 25zł jak wcześniej napisałem

Reply to
Kris

W dniu 2016-02-18 o 11:31, Kris pisze:

10 zł??? Chyba kogoś popier.... Albo pomyliła im się cena jednostkowa z ceną całego kartonu ;)

Wrzuć jakiś kondensator. Czasami eliminacja podświetlenia nie pomaga - indukuje się nadal.

Reply to
Adam

Pan J.F. napisał:

Wszystkim ludziom na raz trudno dogodzić. Są tacy, co wszędzie szukają "free energy", konstruują przemyślne anteny, łapią nimi wszechobecne zmienne pole elektromagnetyczne, prostują, ładują kondenastory. A potem cieszą się jak głupi blaszką, gdy im się tym prądem uda rozświetlić choćby maleńką diodę. Tu może nie mamy do czynienia z całkiem darmową energią, chociaż odbiorca za to świecenie złamanego grosza nie zapłaci. Lampa led świeci tym, co wcześniej szło na straty w żarówce. I to ludziom przeszkadza. Podejrzewam, że często przeszkadza nie to, że świeci, a to, że "cała emerytura Starszej Pani" pójdzie na rachunek za prąd. I z tego powodu wydadzą dychę w Castoramie.

W dniu 2016-02-18 o 11:31, Kris pisze:

Ale niech ona się wypowie, czy jej ten poblask drażni oczy po nocy, czy też chodzi jej o co innego: oj, oj, prąd mi zżera... Bo jeśli to drugie, to są to jakieś miliampery, góra kilkanaście. No i jeszcze co do zżerania, to gdy tam jeszcze była lampka żarowa, to szło tych miliamperów więcej, wszak na LED-ówce jednak nieco bardziej napięcie spada.

Ja tam w jednym miejscu zrobiłem wręcz przeciwnie: w ciemnym korytarzyku taki lekki poblask ułatwiał życie, ale był nieco za słaby jeszcze. To kupiłem (luzem) taki komplecik, małą neonóweczkę, od razu z dobranym odpowiednim opornikiem, i do istniejącego układu podświetlacza dodałem drugi tor, równolegle. I teraz w tym korytarzu LED-ówka świeci nieco jaśniej, niż Księżyc w pełni. A żeby nie być zanadto rozrzutnym, to użyłem włącznika dwu-kanałowego, i da się teraz wyłączyć podświetlenie, wraz z poblaskiem LED-ówki...

No to ja mam źródełko ze sporo tańszymi.

Reply to
JaNus

W dniu czwartek, 18 lutego 2016 12:30:08 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

Mama się wypowiedziała w ten sposób że dzisiaj ledy wykręciła i wkręcić pozwoli dopiero jak zrobię taki aby w nocy nie świeciły.

Daj linka- może kiedyś się przyda

Reply to
Kris

A potem ludzie włączają farelkę, bo im w pomieszczeniu oświetlanym nowomodnymi wynalazkami za zimno.

MJ

Reply to
Michał Jankowski

W dniu 2016-02-18 o 12:36, Kris pisze:

No bądź tu uczynny, ze swą synowską troską o jej wydatki na prąd...

A to tak "wschodzniaczka" (z Ukrainy?) na bazarku sprzedaje. Sprzedaje też linki jakbyś potrzebował, do suszenia bielizny ;)

Reply to
JaNus

I z tego

Za kondensator warty 10 groszy ...

Reply to
tomekp

Pan Michał Jankowski napisał:

Ale jak włączą farelkę, to wyłączają co się tylko da, "bo przecież już tyle płacą za ogrzewanie, że szkoda pieniędzy na oświetlenie czy inną telewizję".

Pan JaNus napisał:

Dość typowa lampa LED, czyli 3,5W, w pełni świecenia tych miliamperów pobiera akurat piętnaście. Więc ta "góra" dość mało trafiona.

Pan tomekp napisał:

To pomijam jako rzecz drugorzędną. Natomiast w tej samej kategorii mieszczą się systemy do wyłączania takiego kilkuwatowego oświetlenia gdzieś w korytarzu. Reagujące na ruch, dźwięk, fale mózgowe czy coś jeszcze, o czym nie wiem. Ludzie za coś takiego gotowi są zapłacić o wiele więcej niż dychę, często sami dla siebie projektują takie rzeczy po nocach (świecąć w pokoju do samego rana). Często taki "inteligentny" system non stop pobiera więcej prądu, niż obiekt, który ma okresowo włączać.

A wiesz, jakie Intel ma przebicie na piasku...

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Kupują energooszczędne led które mają być tanie, kupują matowe.

Przypadkiem rzuciłem okiem na żarówki, tyle oznaczeń teraz na pudełku, można się pogubić.

Żarówka 40W z bańką przeźroczystą - 415 lumenów -/- matową - 320 lumenow

Jeśli takie są straty w LED jak w żarówce i wynikają z zatrzymania 25% światła na bańce, po co robić energooszczędne LED i tyle światła zatrzymywać?

Reply to
vernon.l.pinkley

W dniu czwartek, 18 lutego 2016 12:50:00 UTC+1 użytkownik tomekp napisał:

Ludziska za sprzet do dzwonienia zwany iPhon po kilka tysięcy złotych płacą a można sprzęt z tą samą funkcjonalnością za równowartość 15 zł kupić

Kris

Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Pojedynczy Led, podobnie jak wlokno wolframowe "razi tak, ze oczy bola". Trzeba to swiatlo jakos rozlozyc na wieksza powierzchnie.

Mozna kloszem, mozna dac wiecej LED i mniejsza moc w kazdym, mozna matowe banki ... i byc moze te matowe w LED nieco lepsze niz w zarowkach.

No - jeszcze by mozna same LED zmienic, skoro w sumie tam swieci luminofor, to odsunac go od emitera i dac wiecej :-)

Elo

Kris napisał(a) :

Nie zdziw się, jak ta o mocy 8 Wat-tsu będzie miała moc 3,5 wata. I jasność DO 300 lumenów.

Mam 2 filamenty w obudowie dużej, klasycznej bańki żarówkowej. Niezależnie od tego co te cwaniaczki z miodem w uszach napiszą o mocy, to 1 pręcik ledowy ma moc niemal 1W. Moje bańki mają pręcików

8 i moc prawie 8W. Oczywiście sprzedawane jako 12W i 1200lm jasności. Rzeczywista jasność to około 700lm - chyba są odrobinę ciemniejsze niż klasyczna żarówka 75W. Barwa przyjemna - żółtawa.

Po około pół roku niezbyt częstego używania jedna zaczyna wyraźnie i mocno mrugać. Pewnie wkrótce się przepali któryś pręcik.

Reply to
Zbynek Ltd.

W dniu czwartek, 18 lutego 2016 12:09:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

Równolegle w kostkę w żyrandolu wepnę i powinno być dobrze

W żadnym pomieszczenie gdzie są włączniki bez podświetlenia się nic nie indukuje póki co

Reply to
Kris

W dniu czwartek, 18 lutego 2016 14:09:04 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

A pobierała 15W;) Żółci bracia są w tych kwestiach elastyczni;)

Reply to
Kris