ładowarka na baterie

Jestem posiadaczem telefonu Nokia E51. Niby wszystko ok, cacy ale
urządzenie pożera baterie w trymiga (dlatego ze z niego sporo korzystam)
i ładowanie telefonu 2x dziennie stało sie norma i przykrym obowiązkiem
za razem. Stad pomysł ładowania baterii telefonu za pomocą jakiegoś
"adaptera" na paluszki AA.
Jednak to co znajduje w sieci jest nie zadowalające. Interesuje mnie
naprawdę niezła wydajność prądowa nawet 5Ah. Nominalne napięcie baterii
w telefonie to 3,7V.
załóżmy że kupie koszyczek 2x4xAA(2500mAh) to co dalej?
Co zrobić żeby nie zepsuć telefonu?
A może inne rozwiązanie?
Pojemniejszych baterii już nie ma do mojego telefonu a żonglowanie nimi
nie ma sensu.
Jedyny warunek to niski koszt wykonania, wygoda użycia i waga do 250g.

Re: ładowarka na baterie

Najprostsze wyjście to 4 lub 5 akumulatorków AA... niestety, masz spore
ograniczenie pojemności, ale moim zdaniem to nie problem (na jedno lub
dwa ładowania wystarczą). Nie wiem jak w tych ładowarkach, ale pewnie
trzeba będzie dodać rezystor szeregowo. Te nowe ładowarki dają 6V na
luzie, 5V znamionowe (890mA).
Równolegle łączyć kilku akumulatorków nie możesz, więc zastosowanie
2x4xAA nie wchodzi w rachubę!! Możesz zastosować więcej połączonych
szeregowo i przetwornicę obniżającą.. trzeba robić samemu (nie jest to
trywialne) albo może poszukać gotowej (w ładowarce samochodowej??).
Jednak osobiście polecałbym Ci zanabyć drogą kupna dodatkowy
akumulatorek do swojego telefonu :). Faktem jest, że jest to wyjście
najgorsze pod względem "organizacyjnym" - do ładowarki telefon można
podłączyć zawsze, aby zmienić akumulatorek trzeba go jednak wyłączyć.
Jednak jest najpewniejsze! Żadnych amatorskich przejściówek, koszyków,
dodatkowych akumulatorków AA (pamiętaj, że takie NiMH wypada rozładować
do końca ;)). Więc ogólnie kicha...
A nie możesz korzystać z ładowarek samochodowych lub na USB??

Pozdrawiam
Konop

Re: ładowarka na baterie

A to niby czemu?

Pozdrawiam
FJ

Re: ładowarka na baterie

Bo należy przy tym zachować daleko idącą ostrożność... Skąd masz
pewność, że Autor połączy równolegle identyczne akumulatorki naładowane
w podobnym stopniu??

Pozdrawiam
Konop

Re: ładowarka na baterie
Nie uważasz, że ciut przesadziłeś? Na tej zasadzie to powinieneś napisać, że
nie wolno autorowi podłączać niczego pod 230V - bo, a nóż, ma odizolowane
końce przewodów owinięte wokół kostek...
Zresztą, dyskusje o łączeniu akumulatorów już tu były... Radzę odszukać
sobie i nie wprowadzać w błąd.
Pozdrawiam
FJ

Re: ładowarka na baterie

Jesli faktycznie az tyle rozmawiasz, to... moze warto rozwazyc zmiane
telefonu (wiem, koszt...)? Albo baterii, bo moze jest zuzyta albo to jakas
podrobka/zamiennik? Wszelkie pojemniki na baterie to bardzo upierdliwy
dodatek, a napisales, ze zalezy Ci na wygodzie uzytkowania.

k,

Re: ładowarka na baterie

Poł roku mam, nie wygadałem więcej niż 3 godzin, pożera mi głównie internet.

Albo baterii, bo moze jest zuzyta albo to jakas

LiPoly sie zużywa? Pół roku bardzo intensywnego używania.

Schowam go w torbie niech leży, apotem w razie potrzeby wyciągam kabelek.

Re: ładowarka na baterie

Rozważam na razie teoretycznie, ale może spróbuj zastosować akumulator 12V
od jakiejś elektroniki i do tego ładowarkę samochodową? Mam np. taki aku od
zasilacza awaryjnego Telkomu. Jest mały (choć to pojęcie względne, dla
Ciebie może byż za duży), pojemność 1,3 Ah. Nie wiem jak by to się
przełożyło na ładowanie telefonu, pytanie jaka jest sprawność samochodowej
ładowarki, ale można popróbować...

Re: ładowarka na baterie

kup drugą baterie i stacje ładującą (podejrzewam ze elektronika stacji
bedzie podobna dla każdej baterii)

ToMasz

PS miałem tak w motoroli a925, teraz w samungu i780 i naprawde sie
spisuje dobrze

Re: ładowarka na baterie

Przekładanie baterii wiążę sie z wyłączeniem telefony, upierdliwym jest
wczytywani wszystkich aplikacji de novo.

Re: ładowarka na baterie

Zacznij od wyłączenia 3g, informacji o sieci i bt.
Kup drugą baterię i ładowarkę do baterii.

TK

Re: ładowarka na baterie

Praca w 3g zużywa bardziej baterie niż w GSM?? A to dlaczego??

Pozdrawiam
Konop

Re: ładowarka na baterie

Nie wyłączę bo mi jest potrzebne.

Re: ładowarka na baterie
Może coś takiego:
http://www.ladyada.net/make/mintyboost /

Dariusz Rzońca

Re: ładowarka na baterie
pożera
ładowania

http://www.allegro.pl/item814183470.html

Waga 0,282 kg - chyba przebolejesz ;)

Re: ładowarka na baterie

ale nie cenę :)
jak by było połowę tańsze to już bym kupił :)

Re: ładowarka na baterie
Hello tg,

pożera
2x
ładowania

W treści aukcji jest kłamstwo: "Pojemność baterii/akumulatora   8000
mA" - w rzeczywistości urządzenie zawiera 4 akumulatory LiIon
połączone zapewne szeregowo i według deklaracji producenta ma
pojemność łączną 19Wh (19V 1000mAh) lub niewiele ponad 20Wh (5.6V
3600mAh).

19Wh za 149 PLN? Za drogo. Samodzielnie można zrobić lepszy gadżet. A
po odrzuceniu uprzedzeń do żelowych - za taką cenę, to już małą
elektrownię ;)

Re: ładowarka na baterie

E, przesadzasz. A może są tam 4 aku po 2000mAh co daje sumarycznie 8000mAh.
Zauważ, że sprzedawca nigdzie nie podał napięcia tego akumulatora 8Ah ;) To
po prostu kreatywna selekcja faktów ;)

Pozdrawiam
FJ

Re: ładowarka na baterie
Hello Filip,

Oszustwo - przy połączeniu szeregowym nie ma mowy o sumowaniu
pojemności.

Re: ładowarka na baterie

Ale może jest równolegle i przetwornica ;) I się zgadza...
Pozdrawiam
FJ

Site Timeline