Ladowanie li-ion

Co zrobic z aku li-ion, ktory sobie ze dwa lata polezal i napicie mu
spadlo do 0.5V ?

Ladowac sie jakos nie chce - zero uA.

J.

Re: Ladowanie li-ion

chyba pozostaje recycling ... tu
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery , w reakcjach na
elektrodach jest wyjasnione dlaczego

@

Re: Ladowanie li-ion

No wiec cos mi sie nie zgadzalo. Jest napiecie, nawet troche pradu
potrafi wydolic, odzyskuje te pol V po krotkim zwarciu, a nie
laduje sie ?

Zaczalem podejrzewac uklady zabezpieczajace .. 15V dalo im rade,
bateryjka sie podladowala, a teraz dziala normalnie.

Teraz ciekawi mnie czy po prostu przy tym napieciu tranzystory
mogly juz sie otworzyc normalnie przez bramki, czy je przebilem
tymczasowo czy zalatwilem kompletnie :-)

J.

Re: Ladowanie li-ion

to się okaże przy następnym rozładowaniu ;)

@

Re: Ladowanie li-ion
Witam,

Głowy nie daje, ale albo na Battery University, albo w dokumentacji do
jakiś układów zabezpieczających Li-Ion wyczytałem, że to celowe
zabezpieczenie, aby przeciętny użytkownik nie naładował (zwykłą
ładowarką) zbyt głęboko rozładowanego akumulatora. I wówczas trzeba
przyłożyć właśnie na chwilkę wyższe napięcie i układ się odblokowuje.
Miałem podobnie w jakimś akumulatorze, chyba do telefonu komórkowego...

Dykus.

Re: Ladowanie li-ion

Byc moze, choc z drugiej strony .. mosfety zasilane napieciem pol V
maja prawo sie nie otworzyc, pretensji do nich nie mam :-)

A powyzej to moze byc drobne nieporozumienie: jest, a przynajmniej
powinno byc, zabezpieczenie przeciwzwarciowe, odcinajace aku od
zaciskow wyjsciowych gdy napiecie na zaciskach za bardzo spadnie.
Ale jak juz ogniwa wlasciwe sa odpiete, to na zaciskach wyjsciowych
jest zero napiecia, wiec zabezpieczenie nadal odcina :-)
Trzeba podlaczyc ladowarke na moment.  Albo wbudowac do srodka
rezystor.

Czy przypadkiem nie o tym pisza ?

J.

Re: Ladowanie li-ion
Witam,

Szczerze - nie pamiętam, a nie chce mi się tego szukać. ;)
Na szybko znalazłem to:
"Some lithium-ion batteries fail due to excessive low discharge. If
discharged below 2.5 volts per cell, the internal safety circuit opens and
the battery appears dead. A charge with the original charger is no longer
possible. Some battery analyzers (Cadex) feature a boost function that
reactivates the protection circuit of a failed battery and enables a
recharge." (Battery University)

Dykus.

Re: Ladowanie li-ion
RobiB3%em jakiB6% czas temu B3%adowarkEA% na MAX1811, ukB3%ad ten ogniwa o
niskim napiEA%ciu traktuje tak: "Battery voltages less than 2.5V
activate a 43mA preconditioning mode. Normal charging resumes when the
battery voltage exceeds 2.5V."
PodB3%B1czyB3%em ogniwo 18650 (niezabezpieczone) rozB3%adowane do 1.9V prz=
ez
amperomierz i rzeczywiB6%cie najpierw prB1%d byB3% niewielki, potem wzrF3%s=
B3%
do ~0.45A.

Re: Ladowanie li-ion

Zutylizowac. Dalsza eksploatacja grozi pozarem - niekoniecznie przy
pierwszym cyklu.