Kodowanie w pilotach Sharpa

CzeB6%E6.
Poiedzcie mi jakim protokoB3%em nadajB1% piloty do telewizorF3%w firmy
Sharp?
Chodzi mi o to czy jest to RC5, NEC lub ktF3%ryB6% i pozostaB3%ych?
Nie mam jak tego sprawdziE6% wiEA%c proszEA% o poradEA%.

Re: Kodowanie w pilotach Sharpa
Witam
Mój działa w RC5

Pozdrawiam
WojtasW

Re: Kodowanie w pilotach Sharpa

Mój TV (LC37DH65E) działa wg tego opisu:
http://www.sbprojects.com/knowledge/ir/sharp.htm

(O wiele bardziej przyjazne do rozkodowania, niż RC5 ;)

Pozdrowienia,
MKi

Re: Kodowanie w pilotach Sharpa
A prF3%bowaB3%eB6% to rozkodowaE6%? Bo RC5 byB3%o juBF% tyle razy przerabia=
ne ze
wydaje siEA% proste, a ten w Sharpie to wydaje siEA% niezbyt prosty?

Re: Kodowanie w pilotach Sharpa

No przecież bym nie pisał, że proste, jakbym nie rozkodował :)
Zwykły licznik wyzwalany impulsem, stan licznika sprawdzany
po przyjściu następnego impulsu. Zadziałało od pierwszego
wklepania funkcji.

Mój TV ma nie dość proste przełączanie między proporcjami
wyświetlania - trzeba wcisnąć jeden przycisk na pilocie,
wybrać z listy właściwą proporcję i zatwierdzić. A ja
chciałem jednoklawiszowo. Dorobiłem więc dodatkowy układzik
(odbiornik IR, procesor, MAX232), który reaguje na nieużywane
w normalnej pracy przyciski pilota i wysyła po RS232 polecenie
zmiany proporcji do telewizora. Całość ma formę pendriva
i jest włożone w gniazdo USB telewizora - żeby miało skąd
czerpać zasilanie.

Pozdrowienia,
MKi

Re: Kodowanie w pilotach Sharpa

Trzeba pamiętać że nadawane kody na zmianę wysyłane są raz normalnie a raz
zanegowane (ostatnie dwa bity sygnalizują czy negować czy nie):

A  A  A  A  A  D  D  D  D  D  D  D  D  1  0
A  A  A  A  A /D /D /D /D /D /D /D /D  0  1

W podanym wcześniej linku widać jak zdekodować bity "0" i "1".

Site Timeline