Jaki DSO wybrać?

Witam, przymierzam się do kupna oscyloskopu cyfrowego. Dostałem na razie ofertę (krajową) na Agilent DSO3062A za równowartość 1070$ netto plus soft komunikacyjny za 161$. Byłbym wdzięczny gdyby znawcy tematu uświadomili mi ewentualne słabe strony tego modelu. Ponadto czy za tę cenę można dostać coś lepszego ewentualnie czy jest coś porównywalnego za niższą cenę.

Reply to
Mariusz Dybiec

Znalazłem w podobnej cenie ( 3.5 kzł netto) TDS1002 Tektronix. Też 60MHz z próbkowaniem 1G. Tylko Agilent ma rekord 4k i wyświetlacz kolorowy a TDS 2.5k i czarnobiały. Jednak patrzenie w materiały reklamowe to nienajlepszy sposób na kupowanie. Dlatego wdzięczy byłbym za opinie fachowców. Na dniach pewnie wybiorę się do Tespolu ale chciałbym do tego czasu wiedzieć co nieco. Dodam, że przeglądałem archiwum grupy :)

Reply to
Mariusz Dybiec

Nie pracowalem na TDS ale wlasnie mam na biurku TPS2012... to jakas pomylka... chwycilem pierwszy z brzegu oscyloskop, chcialem zeby nie byl za ciezki i panie z trudem sie da na tym pracowac... ekran LCD do tego o malej (za malej) rozdzielczosci... porazka...

Reply to
PAndy

One wszystkie mają według opisów 1/4 VGA. To dawałoby 30 punktów na działkę. Nie sądziłem, że to może być za mało. Ale ja się nie znam. Do tej pory używałem jedynie analogowego, który właśnie kończy swój żywot.

Reply to
Mariusz Dybiec

od kilku lat pracuej na TDS'ach (od poczciwej 540-stki wzwyz) i nei zamienlbym go na zaden inny..w meidzyczasie mialem Lecroy'a 20Gs/s, HP i to juz nei ta sama ergonomia..zauwaz ze nawet tansze oscyle innych firm, np. z oferty NDN upodobniaja sie ulozeniem pokretel do TDS'a, nawet ta przystawka do PCta polskiej produkcji, bodajze ADS210 tez w sofcie odwzorowuje TEK'a No ale to tylko moje i kilku kolegow subiektywne odczucia Jesli ktos lata pracowal na innych ,moze to samo powiedziec o TEK'u

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik Greg(G.Kasprowicz) napisał:

I tak powstaje standard, którego jedyną zaletą jest to, że ... jest standardem :)))

No właśnie. A tak na marginesie, to Tek w swoich co bardziej zaawansowanych modelach (tych które miały ambicje zbliżać sie parametrami) upadabniał się do HP :)

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Mariusz Dybiec napisał:

Osobiscie gdybym wybierał, to za samą firmę wolałbym Agilenta. Ich sprzet zawsze bił Teka i nie sądzę aby nagle to się zmieniło :) Jestem mile zaskoczony, że Agilent wypuścił coś w dobrej cenie na radioamatorską (zachodnią, ale zawsze) kieszeń. Ten oscyloskop wydaje się z samych parametrów znacznie lepszy od odpowiednika cenowego TDS:

- wyświetlacz kolor zamiast b-w - to pomaga już przy 2 przebiegach, nie mówiąc o bardziej wyrafinowanych operacjach

- wejście 13pF zamiast 20pF, co ma odwzorowanie w parametrach sond (obciążenie układu mierzonego - bardzo ważne)

- podstawa czasu od 2ns/dz zamiast 5ns/dz - niezbyt ważne w oscyloskopie

60MHz, ale jest

- wykrywanie gliczy 10ns zamiast 12ns - niewielka różnica, ale zawsze

- rekord 4k zamiast 2.5k - bez porównania, przydatna zaleta

- 20 zamiast 11 automatycznych pomiarów - bardzo korzystne

- 500Ms/s zamiast 1Gs/s przy 2 włączonych kanałach - tu akurat lepszy jest Tek, ale tylko w tym punkcie.

Nie ma co się zastanawiać przy praktycznie tej samej cenie.

Reply to
A.Grodecki

Dzięki. Znalazłem wprawdzie 2 różnice na korzyść Teka: waga 2kg vs 4kg i gwarancja 3lata vs 1 rok. Ale to wszystko dane z materiałów reklamowych. Przeglądając archiwa znalazłem trochę komentarzy fachowców na temat sprzętu typu Good Will czy Hameg. Opinie te mocno zmieniały obraz przedstawiany w reklamówkach. Chętnie bym się zapoznał z takimi opiniami praktycznymi o tym modelu Agilenta. Ale można by odnieść wrażenie, że ta marka nie istnieje. Wszyscy piszą o Teku jako wzorcu i tych wspomnianych wyżej plus jeszcze Rigola.

Reply to
Mariusz Dybiec

Użytkownik Mariusz Dybiec napisał:

Kupujesz do pomiarów czy na wagę?

Jak się nie zepsuje od razu, to na pewno nie pod koniec roku :)

Ale to wszystko dane z materiałów reklamowych.

Sądzisz, że waga jest zakłamana? :)

Pewnie dlatego, że mało który z wspomnianych wcześniej fachowców wykosztował się na Agilenta. Jeszcze niedawno ta firma nie produkowała nic poniżej kilku tysięcy USD, głównie powyżej 10k$. Żeby opinia była wiarygodna, powinieneś spytać człowieka który ma wszystkie interesujące Cię modele. Jest to raczej niemożliwe. Zostaje więc rozsądek, rozumienie cyferek w danych katalogowych i "inne" przesłanki. Porównywanie Hamega czy Good Willa albo innego King Konga do Tek-a czy tym bardziej Agilenta to taki Twój żart, rozumiem? ;)

Jeśli nie widzisz albo nie rozumiesz różnicy, kup najtańszy z tych wszystkich. I na pewno będziesz usatysfakcjonowany. Przynajmniej jakiś czas :)

P.S Dwa miesiące temu spadł mi z wysokości 2m na lity beton Fluke 123. Leciutkie otarcie gumy i tyle - działa jak działał. A sprzęt jest dość masywny. Chciałbym zobaczyć Vellemana za 900zł po takim upadku...

Reply to
A.Grodecki

Muszę czasami swoje urzadzonka serwisować w warunkach przemysłowych. Jak się niesie laptop, oscyloskop i skrzynkę narzędziową to każde kilo się liczy. Wiem, najlepiej byłoby osobno kupić jakiś palmoskop do zadań terenowych ale to nieprędko :(

Ja pamiętam czasy gdy ta firma (HP) była znana głównie z produkcji świetnych przyrządów pomiarowych a nie jakichś drukarek czy komputerów :)

Akurat tylko takie posty znalazłem w archiwum. Ludzie chcieli coś kupować za ok 2.5k i odpowiedzi były typu dołóż i kup najprostszego Teka. Do tego konkretne opinie z prób używania tych produktów. Na razie swój wybór ograniczyłem do DSO3062A i TDS1002. TDS mogę pewnie pomacać bo Tespol jest we Wrocku ale do DC nie chce mi się jechać. Dlatego chętnie zapoznałbym się z opinią kogoś kto miał w łapkach tego Agilenta.

Pewnie. W końcu 90% gospodyń nie widzi różnicy :)

Reply to
Mariusz Dybiec

Użytkownik Mariusz Dybiec napisał:

Te oscyloskpy to za delikatny sprzęt do rozbijania się nimi w warunkach przemysłowych. I nie mają odpowiedniej klasy bezpieczeństwa. Fluke 123 na Allegro jest do kupienia za 2400zł już od długiego czasu. I nie ma chętnego, bo to powyżej górnej granicy krytycznej dla allegrowiczów...

Nie widzi albo nie chce widzieć, żeby się lepiej czuć z tym najtańszym produktem który kupiły. Taki psychologiczny trick, który ludzie stosują na sobie samych :)

Reply to
A.Grodecki

No to ja mam jakieś inne Allegro bo nie widzę.

Reply to
Mariusz Dybiec

Użytkownik Mariusz Dybiec napisał:

a dokładniej:

Spóżniłeś się 2 dni :) Ale się CHYBA nie sprzedał, jak widać, więc można się skontaktować ze sprzedawcą...

Reply to
A.Grodecki

To nie jest mało, oscyloskop nie służy do bardzo dokładnych pomiarów, a jesli już takie musi zrobić, to na pewno nie kursorami ekranowymi ;-) Seria 3k ma większš rozdzielczość, ale czy to zaleta....niewatpliwie, ale czy warta takiej kasy? W moim przypadku nie warta, predzej TPS z izolowanymi wejsciami by sie przydal. Mala dygresja - uzywam od dawna Tek-a lampowego i od niedawna (powiedzmy 2 lata) LCD-ka mono oraz (okolo roku) kolor. Poczatkowo mialem problem z przesiadka na lcd wlasnie z powodu slabego wyswietlacza. Teraz z kolei chetniej wlaczam lcd-ka, jakos lepiej sie na niego patrzy i czyta wykresy. Co do koloru...wolal bym wieksze pasmo niz kolorowy wyswietlacz gdybym mial wybierac, choc jesli byla by mozliwosc to nie wahal bym sie kupic kolorowy. Jednak szybciej zalapuje sie informacje w kolorze :)

__ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

A czym przebijal tek-a?

Kurcze, chetnie bym dorwal jakiegos agilenta w szpony... __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Użytkownik 1024 Ireneusz Niemczyk napisał:

Zespołem obiektywnych czynników określanych słowem "klasa" :) I ma to bezpośrednie przełożenie przede wszystkim na jakość pracy z urządzeniem.

Reply to
A.Grodecki

Sadowię się wygodnie z popcornem i colą :)

Reply to
Mariusz Dybiec

Dzięki

Reply to
Mariusz Dybiec

W moim przypadku nie warta, predzej TPS z izolowanymi

No tak ale to są kwoty rzędu naście kpln. Chciałbym czymś cyfrowym zastąpić analogowego rzęcha w roli podstawowego oscyloskopu do malutkiej firmy. Zakładam, że te 60 megowe Agilent i Tek nadają się do czegoś więcej niż zabawka dla amatora.

Dlatego korci mnie ten Agilent bo kolorowy TDS2002 to już 4.8kzł - ponad tysiąc więcej.

Reply to
Mariusz Dybiec

Nie ma co, nie jestem w stanie podjac tematu - nie mialem wiele doczynienia z HP/AG. :( Chetnie bym natomiast dorwal takiego w testy, czasami przezabawne bug-i wychodza (w H400 w trybie cyfrowym filtr antyaliasingowy zawezajacy pasmo chyba do 10MHz, choc oscylek ma 40MHz analogu i w trybie analogowym chodzi bez problemu, albo probkowanie spada na pysk jesli kanal nie jest zrodlem wyzwalania podstawy czasu, jak to ma miejsce w pewnym LeCroy-u, albo zmiana skali w zatrzymanej akwizycji przy wyciagnieciu sondy w pewnym tek-u). Zawsze sie cos znajdzie. Osobiscie sadze jednak ze Tek-i maja sie calkiem niezle i od strony uzytkowej sa przemyslane ze tak powiem do bolu :) Jedyne co mnie wkurza to szumy powodujace ze plamka nie jest waska, ale to juz osobny temat i to niekoniecznie swiadczacy o wadzie stopni wejsciowych czy DAC-a w tek-u ;-) (chyba nie powinienem wiecej pisac).

Jesli moge cos zasugerowac, to popros przedstawiciela o demonstracje oscylka, jeszcze lepiej by bylo gdybys znalazl kogos sprzedajacego oba modele ktorymi jestes zainteresowany. Moze Labimed, NDN czy jeszcze ktos da sie namowic na prezentacje obu na raz i wtedy poznasz z grubsza ktory Ci _lezy_, bo ciekawsze wady pewnie nie wyjda tak od razu. Jesli kupujesz cyfraka, to prosze zwroc uwage przede wszystkim na to przy czym cyfraki wczesniej sie wykladaly. Na pojedyncze przebiegi znacznie rozniace sie od przebiegu podstawowego, na prezentacje gliczy, na ilosc akwizycji i ilosc ich wyswietlen w sekundzie, wreszcze na sposob w jaki oscylek lapie przykladowo szpilki (a to mocno zalezy od podstawy czasu). Czasami bywa tak, ze oscylek ma 500MS/s i teoretycznie wylapie Ci 3ns glicza bez zajakniecia, a w praktyce okazuje sie ze robi 4 akwizycje/s i w zasadzie to czasu _pomiarowego_ ma ulamek promila. Oczywiscie da sie wyzwalaniem tak zrobic ze rzeczonego glicza znajdziesz... ale musisz o nim wiedziec i go poszukac, a to juz potworna wada. Oscylek powinien Ci powiedziec ze jest cos jeszcze... a czy sie tym czyms zainteresujesz i wylowisz to juz inna sprawa. Popatrz tez na dlugosc rekordu w zaleznosci od czybkosci podstawy - mozna sie zdziwic jakie _jaja_ czasmi wychodza ;-)))

Milego wieczoru. __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk