jak z 36V zrobić 5 i 12 - Page 2

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
Hello J.F,

Podałem Ci linka do sklepu. hodzi o to, że klient przychodzący po 1
sztukę na swoje zamówienie nie dopłaca ani grosza za przygotowanie
produkcji. A rabaty zaczynają się od 50 sztuk.

http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.browse&category_id56%0&option=com_virtuemart&Itemid16%3&vmcchk=1&Itemid16%3

Nie rozumiem Twojego rozbawienia... Dławik nie musi mieć dokładnie
takiej indukcyjności - może mieć większą. Ale skoro sobie życzysz, to
prosze bardzo:
http://feryster.pl/polski/pdf/dlawiki/DTMSS-27_0,15_6,0.pdf odczytaj
sobie, ile będzie mial przy 3.5A :P

http://sklep.feryster.pl/index.php?keyword=DTMSS-27%2F0%2C15&Search=Szukaj&Itemid16%3&option=com_virtuemart&page=shop.browse&vmcchk=1&Itemid16%3
8.61PLN brutto.

A jesli Ci za drogo i mieścisz się w 50 kHz, to może klasyczny
proszkowy:
http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id20%062&category_id63%5&option=com_virtuemart&Itemid16%3

 RoMan
Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello J.F,

Ok, trzymam za slowo z ta 1 sztuka.

http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.browse&category_id56%0&option=com_virtuemart&Itemid16%3&vmcchk=1&Itemid16%3

Moze wieksza, moze mniejsza, moze koniecznie taka - rozbawila mnie
szemrana propozycja przegladania 1300 rodzajow w poszukiwaniu tego
jednego pasujacego :-P
A wyszukiwarki nie ma :-)

Ale jak znalezc tego pdf ?

cena powiedzmy ok, co prawda chinska przetwornice mozna na allegro
kupic gotowa za polowe tej ceny.
I mowisz ze jak napisze do nich zeby mi sprzedali dlawik 125uH to sami
sobie znajda lub przelicza i zrobia, i nadal bedzie 8.61 ?

J.

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
Hello J.F,

Ale bierzesz na PWr (czy gdzie tam teraz pracujesz) - ok?

http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.browse&category_id56%0&option=com_virtuemart&Itemid16%3&vmcchk=1&Itemid16%3

Jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził...

Jak nie ma, kiedy jestem? ;)

Właśnie znalazłeś :P

Chińska przetwornicę o jakim prądzie wyjściowym? I dlaczego taka duża
indukcyjność?
Bo ja bym przetwornice 3A robił na LM2673 i wtedy dławik jest znacznie
mniejszy...

Ale Ty chcesz dławik który ma 150uH przy jakim prądzie? Bo ja już Ci
znalazłem z półki własciwy dławik do przetwornicy. Nie cuduj.

Jak zamówisz dławik nie z półki to też Ci zrobią, nawet 1 sztukę, za
cenę podobną. Ale zamów go jako przedsiębiorca/w imieniu
przedsiębiorcy.
Nie obiecuję, czy będzie to 8.61 czy 7.99 czy 8.99. Obiecuję Ci, że
nie zapłacisz za przygotowanie produkcji i jedna sztuka będzie
wykonana za cenę zblizoną do sklepowej.

 RoMan
Re: jak z 36V zrobi? 5 i 12
Albo w ferysterze zmienili technologie albo lepiej pakuja do wysylki.
Kiedys pamietam jak przychodzilo 500 dlawikow otwartych smd to 5 czy
10 zawsze musialo byc peknietych. Teraz o dziwo wszystkie cale.

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

Mówię o typowych zastosowaniach, czyli standardowy dławik do standardowego
układu standardowej przetwornicy :)

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
Hello Adam,

Standardowe są w sklepie - brać, wybierać.

 RoMan
Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
Hello chochlik_drukarski,

Ale co dadzą osobne mostki, skoro uzwojenie masz jedno? Osobne mostki
mają sens przy osobnych uzwojeniach.

Jesli to transformator toroidalny z niezalanym środkiem, to dowiń
sobie dwa uzwojenia i z głowy. Skoro nie potrafisz sobie poradzić z
ciepłem i zakłóceniami w inny sposó, to tak będzie najprościej.

Masz dwa rozwiązania - liniowe lub impulsowe. Niby jakie mogłoby być
inne? Fizyka przez kilka lat się nie zmieniła.

 RoMan
Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

Ale kondensatorowe wisza i groza :-)

J.

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
Hello J.F,

A kondensatorowe nie są impulsowe? :P

 RoMan
Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

No to ja się właśnie pytam co mi dadzą osobne mostki. Skoro nic to
niedobrze.

Taką możliwość rozważałem. 1 już jest dowinięte (pisałem o tym na początku).
Zastanawiam się z czym to się może wiązać niedobrym. Na przykład mocno
obniżona sprawność przez niedokładne nawinięcie.

Nie mówie, że ma nie być impulsowe (jeśli mówie to źle mówie). Ma być małe,
tanie, dostępne i bezproblemowe. Takie coś na przykład działa nieźle:

http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-stalego-dc2-dc1-a-i2734685883.html

Tylko w wersjach o większej mocy jest to już stanowczo za drogie.

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
Hello chochlik_drukarski,

Za bardzo zaoszczędzone - dławik mocy nie może byc szpulkowy, bo staje
się anteną nadawczą. Szukaj na rdzeniu toroidalnym lub z dławikiem
ekranowanym.

Za darmo bys chciał? No przecież tego nie robi się w celach
charytatywnych.

 RoMan
Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

Za późno. Już tego używam od kilku lat.

Co w takim razie można powiedzieć o tym:

http://www.ebay.com/itm/12V-24V-36V-to-5V-3A-DC-to-DC-HRD-Converter-StepDown-Power-Module-Input-50v330uf-/260934869894?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc0ee2386

?

Nie. Za 6 zł.

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
Hello chochlik_drukarski,

Dławik można wymienić...

http://www.ebay.com/itm/12V-24V-36V-to-5V-3A-DC-to-DC-HRD-Converter-StepDown-Power-Module-Input-50v330uf-/260934869894?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc0ee2386

Nie znam tego produktu.

Zapomnij.

 RoMan
Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

To nie ma być teoretyczne rozważanie tylko praktyczna realizacja gotowego
schematu, z gotowymi wartościami elementów i gotową (kupioną) cewką.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

Nie wiem jak teraz ale pare lat temu pytałem chyba nawet tu (chociaż mogła
to być przykładowo też elektroda) i tak samo wszyscy zachwycali się takimi
nowoczesnymi rozwiązaniami a jak pytałem które konkretnie elementy mam
kupić to nikt nie potrafił podać. Przekopałem internet i albo był jakiś typ
cewki której nigdzie nie dało  się znaleźć albo autor projektu otwarcie
twierdził, że to raz działa a raz nie działa i nie wie czemu...

Może od tego czasu się coś zmieniło ale wątpie.

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

W praktyce na alektodzie wszelkie nowinki to zapodaje skryty handlowiec
a ci mu przyklaskuja to jego pracownicy. Pewnie ani jeden ani drugi nie
miali w reku gotowego urzadzenia czy elementu ale pieja z zachwytu jakby
boga za nogi zlapali.

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
W dniu 2012-10-22 15:02, chochlik_drukarski pisze:>
[...]
> [...]
 > twierdził, że to raz działa a raz nie działa i nie wie czemu...
 >
 > Może od tego czasu się coś zmieniło ale wątpie.

Ja ze swojej strony bardzo polecam przetwornice Allegro A8499 i A8498.
Do tego dlawik smd Ferrocore na przyklad z tme. Na wejscie elektrolit,
na wyjscie 2-3 tantale na 16V. Do tego odpowiedni schottky. Dziala
fajnie i nawet przechodzi EMC sie okazalo :P Z pdf'a jak poczytasz to
troche sie dowiesz o doborze elementow. Jak bedziesz mial problem to
albo ja albo ktos Ci tu doradzi. Przy projektowaniu plytki tez zwrocimy
uwage co jest wazne.

Paweł

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

Jak nie chcesz przetwornic to do tego uwojenia 8V
doloz prostownik dwupolowkowy. Z 16V zejsc na 12V
powino sie udac. 8V -> 5V tez nie wyglada strasznie.
No, jak juz sie zdecydujesz na wspolna mase.

mw

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

jaką mają częstotliwość zakłócenia?

Na wstępie, nie bawił by się w osobne uzwojenia a zczął od:
- dobrego rozdzielenia masy, łącząc ją w jednym punkcie najbliżej jak to
możliwe
źródła zasilania.
- dobrym pomysłem jest połączenie mas poprzez dławik.
- na zasilaniu na obu liniach również dławiki
- zastosuj większy kondensator low ESR na zasilaniu do silnika
- również, może być mniejszy kondensator, również low ESR na zasilaniu
cyfrówki.
- bardzo ważne są małe kondensatory ceramiczne, równolegle dołączone do
elektrolitów (one służą
do filtrowania wyższych częstotliwości, z reguły mają dużo niższą
indukcyjność pasożytniczą).
- na procesorze, driverach czy co tam jeszcze masz w cyfrówce, zastosuj
prządne odsprzęganie zasilania, małymi
kondensatorami.

czy to pomoże, dowiesz się jak przetestujesz.

na liniowych nie unikniesz efektu farelki, taka ich zasada działania.

Zresztą nie do końca rozumiem, wielu producentów posiada noty aplikacyjne
dla swoich kości, łącznie z wskazówkami lub nawet gotowymi rozwiązaniami
PCB dla przetwornic. Sądzę, że nie musisz posiadać niczego nietypowego
i szytej na miarę przetwornicy o wyżyłowanych parametrach. W takim przypadku
zastosuj gotowe rozwiązanie z noty. No chyba, że przeraża Cię sam fakt
uruchomienia
czegoś takiego.

Pozdrawiam
Darek

Re: jak z 36V zrobić 5 i 12

Nie mam pojęcia

No właśnie. I pewnie okaże się, że nie pomogło.

http://brak-tu-sensu.pl/upload/SERVO3_brd.pdf
http://brak-tu-sensu.pl/upload/SERVO3_sch.pdf

Jakieś śmieci pojawiają się najprawdopodobniej na liniach step i/lub
dir. Na innych może też ale to nie ma wpływu na rozjechanie się licznika
żądanej pozycji więc nie wiem.

Site Timeline