jak usunac soldermaske z plytki?

czy zna ktoś dobry sposob na usuniecie calej soldermaski z powiezchni plytki?
czy jest jakas chemia ktora to rozpusci?

Re: jak usunac soldermaske z plytki?
    mechaniczny - wyszczotkować
    podobno nie - przynajmniej taką infomacje dostałem od mojego dostawcy PCB

pozdrawiam

Re: jak usunac soldermaske z plytki?
UBF%ytkownik PaweB3% napisaB3%:

Owszem, jest - problem jedynie w tym ze soldermaska to taki sam epoksyd20%
jak spoiwo pB3%ytki - moBF%na rozpuB6%ciE6% soldermaskEA% w gorB1%cym kwa=
sie20%
mrF3%wkowym ale wF3%wczas i pB3%ytka co nieco siEA% rozpuB6%ci...

--20%
Darek

Re: jak usunac soldermaske z plytki?
Na małe powierzchnie działa bardzo dobrze pisak-skrobak z włókna
szklanego. Na większą powierzchnię - zastanawiałbym się nad
zakupem/zrobieniem jakiejś "szczotki" do wiertarki, z włókna szklanego.
Miedzi i laminatu nie niszczy, a lakier pięknie usuwa (i inne
zanieczyszczenia)