gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Chciałbym trochę podłubać w elektronice jak w tedy gdy miałem naście lat...
Gdzie teraz kupuję się części ? kiedyś był to wolumen teraz za pewne allegro
ale czy są też inne sklepy gdzie dostanę "wszystko" ?
Pod Gusem to raczej mało wyszukany towar więcej tam sprzętu komputerowego
niż elektroniki.

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?
Witam
Mokotów - Grażyny 16, Promenada 5/7.
Żoliborz - Giełda Wolumen, chyba jeszcze żyje ?
PP

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Wolumen oczywiście żyje, do tego giełda pod GUSem.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

To jeszcze żyje??
35 lat temu jeździło się po óżne różności,
których nie dostało się gdzie indziej.
Oj, łezka w oku się kręci, ile tam zostało pieniędzy:).
...a jeźdiła się tam z "Polski".

Artur(m)

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Pewnie mowisz o Jowiszu ?

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Kiedyś jeszcze był sklep ze złomem elektronicznym, najpierw przy
Białostockiej na Pradze, później przenieśli się na Mokotów, jakoś w
okolicach Akademii Medycznej. Coś z niego jeszcze zostało? Też sporo
pieniędzy tam zostawiłem.

pzdr.
j.

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Raczej Ochota, ulica Pruszkowska. Ale już 10 lat temu słuch o nim zaginął.

yabba

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Podobnie zareagowałem. O to samo miałem pytać.

To były sklepy BOMIS-u. Jeszcze był na Dolnej (też Mokotów)
i Okrzei (Praga Północ). I na Podchorążych chyba też.

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?
Hello Jarosław,

30 lat temu często bywałem. Z jednego do drugiego na piechotkę, po
takich schodkach w dół, bodaj z Belgijskiej :)

A nie na Woli?

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

No nie. Na Woli to jest Ordona, ew. Olbachta :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID: snipped-for-privacy@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?
Hello Grejon,

30 lat minęło, jak jeździłem na objazdy warszawskich BOMiSów. Ale
tego, że Grażyny i Promenada przeżyły w życiu bym się nie spodziewał.

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Ten z Okrzei przeniósł się na Jagiellońską.

yabba

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Przejeżdżam czasem obok, więc wiem, że sklepu już tam nie ma.
Nie wiedziałem, że został przeniesiony. A tak przy okazji --
nazwa ulicy też się zmieniła. Kiedyś była to ul. Stefana Okrzei.
Teraz nazywa się ona ul. Stefana Okrzei (ale innego).

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Ciekawostka! Nigdzie nie znajduję informacji o zmianie nazwy. Możesz napisać
o tym więcej?

yabba

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Trzeba by poszukać w protokołach z sesji rady dzielnicy. Nazwę
nadano po wojnie. Patronem był Stefan [Aleksander] Okrzeja. Ten
Stefan Aleksander, to przeszło sto lat temu zrobił zamach na carską
policję, ale go złapano i powieszono. Zresztą w przygotowaniach
do tego zamachu brał udział któryś z wujko-dziadków mojej żony
-- jego też złapano, ale że niczego się nie udało z niego wydobyć,
więc wypuszczono.

Po 1989 roku, jako że Okrzeja był socjalistą, to chciano ulice
zdekomunizować przy pomocy bp. Aleksandra Krakowskiego, któryemu
planowano powierzyć zadanie patronowania ulicy. W końcu nic z tego
nie wyszło. I tu nie wiem jak to formalnie wyglądało -- czy była
stosowna uchwała, czy tylko przekonano autorów pomysłu zmiany nazwy
do tego, że przecież można wszem i wobec mówić, że patronem jest
Stefan Stanisław Okrzeja, który jako pilot zginął na początku
września 1939 w obronie Warszawy.

Warto tutaj dodać, że Stefan Stanisław był bratem Stefana Aleksandra
urodzonym już po jego śmierci. Do ujawnienia swoich poglądów
politycznych nie miał okazji (wojskowi przed wojną nie mieli nawet
czynnych praw wyborczych), ale nie zdziwiłbym się, gdyby były
podobne jak u starszego brata.

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Chyba Kakowskiego, bez "r" w nazwisku. Taką ulicę poczyniono tuż obok mojego
osiedla, czyniąc to samo, co księdzem Jerzym Popiełuszko ulicy Stołecznej,
tak tutaj ulicy Parczewskiej, obie równie niewinne, co komu wadziły?

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Święte słowa. Z "r", to Przedmieście. Albo Aleje.

Mnie się zdarzyło nadawać nazwy czterem ulicom. Wszystkie były
przedtem bezimienne. Nazwy niewinne jako leluja, wadzić nikomu
nie powinny.

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Całe szczęście, że niewinne.

Do dziś dużo Żoliborzaków mówi "Stołeczna", a jak w "tamtych czasach"
zapytać o "Plac Komuny Paryskiej", to była obraza dla pytanego...
Inna sprawa, jeśli rzeczywiśce ulice były bez nazw - wtedy niech się nazywa
jak chce, o ile jeszcze będzie czym nazwać. Aby tylko, z przeproszeniem,
nazwy nadawane (zwłaszcza świeżo po obaleniu komunizmu) już istniejącym
ulicom nie stanowiły tak zwanego włazidupstwa, pomieszanego z jakimś
nieokreślonym fetyszyzmem, gdzie fetyszem jest gromadne nadawanie (także
nowym) ulicom i placom np. imion księży wszelakich, może nawet i bardzo
zasłużonych, lubianych), czy rozmaitych oddziałów, pododdziałów, zborów,
grup, batalionów, etc. AK, bo jak coś/kogoś rzeczywiście trzeba będzie
uczcić, to nagle powstanie ZONK, bo ta nazwa już istnieje gdzieś w pipidowej
części poddzielnicy innej dzielnicy i nie tak łatwo przenieść ją w bardziej
doniosłe, odpowiednie miejsce. I trzeba będzie siegnąć do nazw
"obalonych"... Albo numerować "Trzecia zachodnia", choć "2-9 Poprzeczna", to
już jest :)

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Ich jest nawet więcej, bo aż dwanaście. Tyle że mają rzymską numerację,
od I do XII. Tu zdaje się historia była taka, że nazwy zostały nadane
jako tymczasowe, z zamysłem zmiany na bardziej dostojne. Ale zostały,
bo lud się przyzwyczaił. Może miał w tym udział lęk przed ryzykiem --
wiadomo to, na co zamienią? Poza tym tak jest jakoś tak bardziej po
amerykańsku.

Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

Tak, rzymską, uprościłem tylko.

Aale jakoś nie kojarzę pierwszej... dopiero od drugiej wzwyż...
Jedynka mi gdzieś umknęła, pewnie takie chwilowe zaciemnienie, oblukam
jeszcze mapę.
(kiedys mi umknęła pętla autobusowa przy Uniwersamie, na szczęście szybko
się pokajałem na grupie) :)

Kto wie? Ładnie okrzepło, może zostać. Zwłaszcza, ze nie było wymuszone na
stałe.

Oby to zostało jako ciekawostka, możliwość, a nie konieczność, bo nam się
bezkrytycznie nadawani patroni wyczerpią...