gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?

L501 aneryS napisał:

Powinien od Mazowieckiej, bo bliżej. Taksiarzowi, to trzeba specjalnie zaznaczyć, że się chce do wesołej dzielnicy, inaczej pojedzie w kierunku Sejmu. Ale nawigacje samochodowe w Warszawie głupieją, i jak się im każe wyznaczyć trasę do danej ulicy, to biorą pierwszą z listy. Jak ta druga instancja jest na Żoliborzu, to wygrywa Wesoła, jako pierwsza w kolejności alfabetycznej.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Chyba Kakowskiego, bez "r" w nazwisku. Taką ulicę poczyniono tuż obok mojego osiedla, czyniąc to samo, co księdzem Jerzym Popiełuszko ulicy Stołecznej, tak tutaj ulicy Parczewskiej, obie równie niewinne, co komu wadziły?

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Dlatego tak ważne jest, także, jeśli się pyta o drogę, podanie właściwej informacji, bez dobarwiania sobie pamięcią. Przykład miałem - jak na Cmentarz Północny jechałem z Młocin, jakaś babka zapytała, jak na ulicę XYZ (nie pamiętam nazwy), że ona "gdzieś tutaj". Trochę zdziwieni ludzie, w tym i ja, ale nie tylko, wytłumaczyliśmy pani, że ulica ta, owszem, ale znajduje się w Śródmieściu, a pani metrem dojedzie. Wieczorem zaciekawiony wrzuciłem sobie jakąś mapę z netu i okazało się, że takowa ulica istnieje znacznie bliżej Młocin, z tym, że już nie w Warszawie, też nie pamiętam gdzie. Prawdopodobne więc, pani na własne życzenie, niepotrzebnie zwiedziła pół Warszawy, bo nie była uprzejma sprecyzować informacji, nie wiem już, czy jak to u pań bywa, zignorowała dodatkowy (istotny!) szczegół, bo co ona się przejmować będzie, ważne, ze na ulicę XYZ, czy się po prostu pogubiła i "nie tuda papała", jak mawiają starożytni Rosjanie.

Reply to
L501 aneryS

Powitanko,

Na Podchorazych to nie byl BOMIS, to byl normalny sklep elektroniczny. Mozna tam bylo upolowac jakis uszkodzony sprzet, a jako, ze byl to PRL, wiec byl to jedyny sposob kupienia czegos (poza Pewexem). Cos tam polskie firmy produkowaly, szlo to na export, jak sie trafilo cos zepsutego, to serwis zwykle nie mogl naprawic, bo... nie mial czesci. No wiec wystawiali to m.in. na Podchorazych ku wielkiej radosci Pawelka, albo Taty;-). Potem jechalo sie na Wolumen (wtedy chyba w innym miejscu, no i oczywiscie nie Wolumen, tylko gielda po prostu), tam mimo obowiazywania COCOMu mozna bylo dostac wszystko, naprawialo sie ten towar z Podchorazych i rodzinka byla wyposazona. Takim sposobem zdobylem radiomagnetofon Maja, ktory potem przy pomocy polskiego UL1621 uczynilem stereo. BOMIS natomiast byl na Sieleckiej, byl naprawde niezle zaopatrzony, niestety byl. Z tej trojcy ostala sie ino Promenada z II siedziba na WGE:

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 2012-01-30 01:26, L501 aneryS pisze:

Miałem ten problem jak się umawiałem z koleżanką przez telefon. Usłyszałem "Lidzka... od Lidii", no to pojechałem. Pół godziny później się okazało, że chodzi o ul. Liwską od Liwii :).

Reply to
Grejon

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

...nie mają nawigacji? Myślałem, że tylko ja...:)

Artur(m)

Reply to
Artur(m

Użytkownik "Artur(m)" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:jg5qqv$86v$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Nawigacje nie dają rady, gdy w jednym mieście są dwie ulice o tych samych nazwach. Np. w Warszawie jest ulica Wspólna w Śródmieściu i ulica Wspólna w dzielnicy Wesoła. Albo jak nazwy różnią się szczegółem: Aleja Wilanowska i ulica Wilanowska. Trzeba mieć świadomość istnienia takich utrudnień i sprawdzić gdzie nawigacja chce prowadzić.

Reply to
yabba

W dniu 2012-01-30 11:31, yabba pisze:

Dają radę jak się poda kod pocztowy.

Reply to
Grejon

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:jg5rh5$ag5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Są Chylice koło Piaseczna i za Grodziskiem Maz. Są Mościska koło Grodziska Maz i koło Babic.

Moje paczki już nie raz krążyły ;-)

Reply to
Ukaniu

L501 aneryS napisał:

-- Baco, daleko stąd do Poronina?

-- Będzie tak z pół godziny.

-- A mogę z wami.

-- Chcecie, to chodźcie, mnie to nie wadzi. ...

-- Baco, daleko jeszcze? Pół godziny już idziemy.

-- A to teraz będzie tak z godzinę.

-- ???

-- Bo ja idę z Poronina.

Reply to
Jarosław Sokołowski

L501 aneryS napisał:

Święte słowa. Z "r", to Przedmieście. Albo Aleje.

Mnie się zdarzyło nadawać nazwy czterem ulicom. Wszystkie były przedtem bezimienne. Nazwy niewinne jako leluja, wadzić nikomu nie powinny.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Grejon" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:jg5rkf$n8u$ snipped-for-privacy@usenet.news.interia.pl...

Jeśli nawigacja ma taką opcję, to podanie pełnego adresu faktycznie bardzo pomaga.

Informatyk wsiada do taksówki.

- Jaki adres? - pyta taksówkarz.

- 212.72.34.28 - odpowiada informatyk.

Reply to
yabba

W dniu 2012-01-30 12:36, yabba pisze:

"Jeśli?" :) No bez jaj - są takie co nie mają?

Reply to
Grejon

Jako patriota lokalny muszę sprostować, że to Bielany, a nie Żoliborz. W niedzielę na Wolumenie jest giełda elektroniczna (jeszcze jest, bo deweloper ma ochotę na ten plac, żeby wybudować blok). W tygodniu jest otwartych kilkanaście budek z częściami elektronicznymi. Jest też przy ul. Wólczyńskiej firma Piekarz z częściami elektronicznymi

R.

Reply to
Robbo

yabba napisała:

To gdzieś w Amsterdamie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Grejon" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:jg5bqa$u59$ snipped-for-privacy@usenet.news.interia.pl...

:) Bo Liwska, to raczej od miejscowości Liw, bądż rzeki Liwiec...

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik "Ukaniu" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:4f26785f$0$1211$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Marysin, gdzie to? A radiostacja w Raszynie to jakaś jest? (Amatorskich nie liczę)

Się nie dziwię :)

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

(aby bnie zabłądzić)

Otóż to - esencja sprawy!

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Całe szczęście, że niewinne.

Do dziś dużo Żoliborzaków mówi "Stołeczna", a jak w "tamtych czasach" zapytać o "Plac Komuny Paryskiej", to była obraza dla pytanego... Inna sprawa, jeśli rzeczywiśce ulice były bez nazw - wtedy niech się nazywa jak chce, o ile jeszcze będzie czym nazwać. Aby tylko, z przeproszeniem, nazwy nadawane (zwłaszcza świeżo po obaleniu komunizmu) już istniejącym ulicom nie stanowiły tak zwanego włazidupstwa, pomieszanego z jakimś nieokreślonym fetyszyzmem, gdzie fetyszem jest gromadne nadawanie (także nowym) ulicom i placom np. imion księży wszelakich, może nawet i bardzo zasłużonych, lubianych), czy rozmaitych oddziałów, pododdziałów, zborów, grup, batalionów, etc. AK, bo jak coś/kogoś rzeczywiście trzeba będzie uczcić, to nagle powstanie ZONK, bo ta nazwa już istnieje gdzieś w pipidowej części poddzielnicy innej dzielnicy i nie tak łatwo przenieść ją w bardziej doniosłe, odpowiednie miejsce. I trzeba będzie siegnąć do nazw "obalonych"... Albo numerować "Trzecia zachodnia", choć "2-9 Poprzeczna", to już jest :)

Reply to
L501 aneryS

L501 aneryS napisał:

Ich jest nawet więcej, bo aż dwanaście. Tyle że mają rzymską numerację, od I do XII. Tu zdaje się historia była taka, że nazwy zostały nadane jako tymczasowe, z zamysłem zmiany na bardziej dostojne. Ale zostały, bo lud się przyzwyczaił. Może miał w tym udział lęk przed ryzykiem -- wiadomo to, na co zamienią? Poza tym tak jest jakoś tak bardziej po amerykańsku.

Reply to
Jarosław Sokołowski