FTDI - Vinculum II

Czy ktoś z kolegów ma doświadczenia z układem Vinculum II firmy FTDI ?

Zastanawiam się jak (czy mozna) użyć intrfejsu parel fifo do sterowania
wyświetlacza TFT.
Podawanie danych za pomocą instrukcji outport jest dużo wolniejsze niż
pokazane na wykresach
pracy interfejsu FIFO.

W sumie układ ciekawy, ale pomimo darmowego kompilatora i kilku przykładów
bardzo skompo opisany.

kk

Re: FTDI - Vinculum II

A czy Vinculum II nie jest przypadkiem uderzająco podobne (w
zastosowaniach) do starego dobrego Vinculum? Czyli to HOST USB a nie
slave (jak np. FT245).

Re: FTDI - Vinculum II

Vinculum II to procesor 16-bitowy z zegarem 48 MHz,  dwoma portami USB
(host / slave)
ze sporą ilością pamięci (256kB Flash,  16kB RAM)
i peryferiów ( UART, PWM, SPI ) . Nie ma tylko ADC.

Wbudowana obsługa FAT.

Nie robię tu reklamy, ani nie zachwalam tego ustrojstwa.
Wpadło mi to w ręce więc testuję.

Podłączyłem do tego wyświetlacz TFT 320x240 w trybie 8-bitowym.
Obrazki z pendriva pokazuje, ale czas odświeżania jest trochę długi.
Można pokazać maks. 3 obrazy na sekundę.  (320 x 240 x 16 bit)

Myślę, żeby to przyśpieszyć za pomocą sprzętowego interfejsu FIFO który tam
jest.
Ale na razie nie wiem jak się do niego dobrać.

kk

Site Timeline