Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

Temat ekologii powraca :

http://www.fakt.pl/Energooszczedne-zarowki-to-sciema-,artykuly,68323,1.html

Co wy na to ?
Ja uważam, że nie trzeba specjalnych badań aby potwierdzić chociaż część
"odkryć".

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

akurat sprawdzenie jest banalne (amperomierz) i te świetlówki faktycznie
pobierają kilkukrotnie mniejszą moc niż żarówki, ale na tym chyba koniec ich
zalet.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

    Nie to, że jestem za zamordyzmem EU (bo uważam, że każdy powinien mieć
wybór), jednakże sądzę, że wiele niepochlebnych opinii nt. świetlówek bierze
się stąd, że ludzie kupują najtańsze chińskie badziewie po 5-7 zł szt. i
później narzekają, że gówno. Ja używam świetlówek od przeszło 10 lat i
powiem tyle, że porządne świetlówki w cenie około 20 zł (OSRAM, Philips, czy
choćby GOVENA) świecą długo i porządnie.

    Tak więc świetlówki - są całkiem OK. jednakże tu nie należy nadmiernie
oszczędzać przy kupnie, bo to się mści, natomiast jestem przeciw
zamordyzmowi EU. Ciekawe, że rtęć w swietlówkach im nie przeszkadza(a nawet
jest pro-eko), ale już ołów zawarty w lutach w sprzęcie elektronicznym jak
najbardziej, tylko nikt nie chce przyznać, że luty wykonane z czystej cyny,
znacznie częściej padają od tych wykonanych stopem cynowo-ołowiowym, tak
więc jeśli wasz sprzęt elektroniczny zacznie notorycznie padać po kilku
latach eksploatacji, to za ten fakt też możecie podziękować EU i narzuceniu
ROHS.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

dorzuce swoje 3 grosze - przez rece przewinelo mi sie sporo modeli i jakims
cudem ocalaly tylko bardzo malej mocy 'elektroniczne' philipsy (8W) ktore
byly drogie jak diabli, trwaloscia tez zadziwia mnie 'klasyczny' philips 9W
starej konstrukcji jeszcze z cewka i starterem, w ktorym producent
zastosowal wymienna banke (cala reszta zostaje - w oprawie).
pomimo b. czestego wlaczania/wylaczania kilka (nascie/dziesiat...) razy
dziennie , trzeba bylo ja wymienic dopiero po 10 latach od zalozenia (nawet
byly watpliwosci czy po tylu latach da sie kupic takie cos, ale okazalo sie
ze sa dostepne od reki w sprzedazy)

cala reszta - philipsy 24W, osramy roznych mocy, tanie chinskie 'wypalajace
oczy' i swiecace na fioletowo, itd - popadaly juz dawno, niektore nawet po
kilku miesiacach. najbardziej chyba zawiodlem sie na 'osramach' - byly
bardzo drogie, a swiecily b. krotko.

okolo roku temu niejako 'przy okazji' (bylo miejsce w paczce i zastosowanie)
wzialem 'na probe' dwa uzywane kompakty '55W' z allegro (nie wiem co to za
firma bo pisze na nich tylko QC-Y10).
glownie dlatego ze mialem miejsce w ktorym fajnie byloby miec duzo swiatla ,
a niestety nie bylo sensu tam inwestowac w 'prawdziwa' oprawe, tak ze
zadecydowaly kryteria 'termiczne'. po wkreceniu w oprawki 'max 60W' z
komunistycznego bakielitu swieca do dzis, i ich wypylenie elektrod jest w
sumie znikome.
nie wiem czy to norma w 'tej klasie' - widzialem tez w handlu podobne 85W i
125W ... tak czy siak milo sie zdziwilem.

ogolnie mysle ze trwalosc kompaktow na rynku pozostawia wiele do zyczenia...
i ich konstrukcji brakuje tez jednego waznego elementu - wymiennej banki i
standardu jej trzonka... zreszta w wielu modelach pada nie banka a
elektronika...
o ile wiec jeszcze ich energooszczednosc jest w miare 'mierzalna', to do
'ekologicznosci' mysle im daleko... zwlaszcza ze malo sie mowi jak
'ekologicznie' wyglada ich produkcja ;p

--

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów œwietlówek ?

No wiesz, inna konstrukcja.

Gdzie i za ile ?

A ja w sumie jestem bardzo zadowolony z "marki" FireFly.
Padaja tak szybko ze nie ma klopotow z wymiana :-)
Wazne tylko zeby kupowac po jednej na paragon.

Sa i takie - takie podwojnie zgiete i chyba z zimnymi katodami
http://www.nokaut.pl/zarowki-tasmy/osram-swietlowka-dulux-s-e-11w-2g7.html
Tylko jak widac za drogie. A moze nie - polowa ceny porzadnej
swietlowki.

Mozna i tak jak pisales powyzej - bezstykowo z cewka.

A w sumie to ciekaw jestem kiedy sie pojawia jakies domowe ozdobne
oprawy na rury. A moze nie ozdobne, tylko wbudowane w sufit po
biurowemu ?

J.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów œwietlówek ?

w sklepie oswietleniowym w miescie, ~20 pln kosztowala banka.
cenowo nikt nie byl zachwycony, stad kuchnia zyskala dodatkowo malego
halogena z czujnikiem ruchu do czestych wlaczen/wylaczen
(typu 'ja tylko wejde zajrze do lodowki') (koszt tez ~20pln)

btw. w samej lodowce (radziecka 'sniezka 3' ) jest sobie zarowka,
taka zwykla.
swieci 'od nowosci' , co lekko liczac daje ~20 lat... oczywiscie nie non
stop, jest b. czesto wlaczana/wylaczana. minimum 3x dziennie (w praktyce
duuzo wiecej)

i ad samego watku i idiotyzmu UE -
jesli by ktos chcial szukac oszczednosci energii to podejrzewam 500W lodowka
z kiepska izolacja termiczna bije na glowe wszystkie zarowki w domu ;)

btw. czescy sasiedzi maja ciekawa opcje 'swietlowek' LED pasujacych do
zwyklych opraw dla swietlowek. (troche maslo maslane, ale mam nadzieje
wiadomo o co chodzi). z tego co zrozumialem trzeba wywalic wszystko (tzn.
'balast' albo statecznik elektroniczny) , podlaczyc na krotko , i wsio.

nie sa nawet takie drogie, ~40e zdaje sie za odp. 20W... niezbyt dobrze
pamietam, ale wybor byl spory i pomysl generalnie jest imho ciekawy w
kontekscie - montujemy zwykle 'rury' 'defaultowo' , i dopiero po odbiorze
budynku zastanawiamy sie czy odpowiada nam barwa swiatla (da sie zmienic, sa
rozne w ofercie), ew. wymieniamy tez na ledy te rury ktore z 'magicznych'
powodow czesciej sie przepalaja (z doswiadczenia wiem ze nie ma na to
zelaznej reguly, mozliwe ze wplyw na to ma po prostu temperatura)

osobiscie mysle ze wkrecanie 'kompaktow' w miejsce zarowek nie ma zadnego
ekonomicznego sensu, jesli oprawa na zarowke juz istnieje.
ba. estetyka... kompakt po prostu 'nie wyglada' w oprawach typu 'lampka
nocna' , kinkiety, ozdobne zyrandole itd.

stad dyrektywe UE uwazam za absolutny absurd.

owszem, kompakty moga byc przydatne chocby w sytuacji jaka sam mialem - tzn.
potrzeba wiecej swiatla, nie da sie wkrecic mocniejszej zarowki - za to da
sie kompakt.
moze czasem przyda sie i z przyczyn ekono, ale tutaj juz warto wlasnie
przemyslec instalacje zwyklej oprawy swietlowkowej - swietlowki w koncu sie
przepala, a sama 'rura' to koszt 3-10pln. vs skali cenowej 'kompaktow'
(10-100, przy czym warto zauwazyc ze swietlowki za 3pln beda swiecic swoje 5
latek,a  kompakt za 10 - watpliwe) kompakt to po prostu fanaberia .

--

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?

Ciekawe kiedy zabroniB1% sprzedawania plazm wiEA%kszych niBF% np 34 cale?=

--20%

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?

Jest odwrotnie -- mniejsze telewizory (zdaje się do 58") objęte są
jakimiś ograniczeniami zużycia mocy, powyżej tych rozmiarów żadne
regulacje nie obowiązują. Na razie w Kalifornii, zobaczymy co będzie
dalej.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to jest zupełnie inna żarówka?

I dlatego właśnie powinieneś ją wymienić...

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?

hehe, znajdz mi lodowke z gwarancja 20 lat :)
ta chodzi juz ponad 20 lat (zdaje sie ze nawet ~27...) i _nigdy_ sie nie
zepsula - swieci w niej nawet
nadal 'klasyczna' zarowka. wiem ze jest to zarowka 'specjalna', jednak nadal
jest to zarowka 'wloknowa' - nie zaden led. 20 lat to calkiem niezly wynik.

za kicz 'energooszczedny' ktory trzeba zmieniac co 5 lat podziekuje. chocoby
z powodu braku checi na martwienie sie skad wziac auto/ekipe do wymiany, a
poza tym 5 lat gwarancji nie oznacza ze sprzet bedzie 5 lat dzialal.
jak sie zepsuje wczesniej a np. sklep w ktorym go kupowales juz zbankrutuje
(w rok to moze ze 3x wlasciciela zmienic...) to tez - powodzenia w
dochodzeniu praw gwarancyjnych u producenta, transportem, etc ;p

--

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

A ta Twoja taką miała?

Uwierz mi, raczej przeciętny wynik...
Podniecasz się typową tablicówką - one tak mają. To norma.
A co do reszty lodówki to częściej od żarówki psuł się termostat.

Gwarancję daje producent, nie sklep...
Poza tym - kto powiedział że trzeba zmieniać co 5 lat?
Dysponujesz jakimiś statystykami?

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

Moja miała. Nie była co prawda papierowa, ale kupując ją wiedziałem że
będzie chodziła długo. Co gorsza działa do dzisiaj (25 lat) Podejrzewam, że
ta sama firma: Silesia. Są już więc dwie - jakaś statystyka jest :-)
Co do statystyki, a nawet "badań naukowych" to jak kupowałem pralkę to o
Calgonie nikt nie słyszał. Wymieniłem ją po 20 latach używania (raz
uszkodzona grzałka). Dzisiaj Bosch czy Wirpool (innych nie pamiętam)
zalecają Calgon do ochrony pralki - przyznają się tym, że robią gorsze
pralki niż produkowane kiedyś.

Dzisiaj nawet tablicówki psują się częściej. Zmieniałem ostatnio kilka.
Niech będzie ich z pięćdziesiąt to wymiana średnio raz w miesiącu jednej
(tak szacuję) to przeciętny wynik?

O transport nie masz się co martwić, sprzedawca wstawiając nową zabierze
starą.

--
Desoft

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

Oszukujesz... to nie była gwarancja 20 letnia.
Kupując dziś lodówkę nie masz powodów przypuszczać że będzie
pracować krócej..

Calgon jest *tylko* po to, abyś nigdy tej grzałki wymieniać nie musiał.

To przecież zależy od tego ile świeca... Te Twoje świecą nonstop?
Zresztą na 50 żarówek 1 w miesiącu się pali to masz średnio
żywotność sztuki 50 miesięcy - czyli ponad 4 lata... to krótko?

Ta w lodówce pracuje może sumarycznie parę minut dziennie.

Pomijając tygodnie w których jesteś na urlopie albo nie ma
Cie w domu z innego powodu i w ogóle jej nie otwierasz :-)

Wcale nie dziwi mnie że pracuje 20 lat.
Nie zdziwiłoby mnie gdyby pracowała 50 lat.

:-))

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

Wymień markę za którą ręczysz że popracuje 20 lat.

A zalane mieszkanie? a dziura w bębnie? (widziałem w Tesco - taka reklama -
dwa bębny jeden bez Calgonu drugi czysty z Calgonem)
Dopiero po tym pojawia się informacja, że to z braku Calgonu.
I rekomendacja największych fuszerów pralek.

Nie, świecą jako sygnalizacyjne, napewno dłużej niż taka w lodówce.

50 miesięcy to mniej niż 240 miesięcy.

Moja rekordowa żarówka świeciła z 15 lat (w żyrandolu) żarówki kończą żywot
nie dlatego że świecą, tylko dlatego że są zapalane.

Dodając sesje: "co by tu zjeść"  :-)

--
Desoft

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?

no wlasnie. ja nie recze zwyczajnie po zajrzeniu na mechanizm i po szybkim
szukaniu w google - zadziwiajaco duzo ludzi ma problemy.

stary szmelc to jednak stary szmelc , moja 'sniezka' nie jest jakims
odosobnionym przypadkiem, takich lodowek bylo (i nadal jest) duzo.
nawet glupia wyprawa do zakladu naprawczego AGD da ci podobne wyniki -
zapytaj 'pana jozia' co sie psuje w 'sniezkach' i ew. jaka marke by polecil
z tego co teraz jest na rynku, coby osiagnelo chociaz te 20 lat...

ad tablicowki - swieci. poki co unia nie zabrania, ale jak maja stopniowo
wycofywac... w lodowce luzik, ledy to znikomy koszt (oszczednosc tez
znikoma), chociaz i tak 1)znalezc leda we wlasciwej oprawce 2)jesli nie da
rady - trzeba ja zrobic ... - i juz wymiana zarowki w lodowce = min 20
ziko...

ale juz budujac aparature w ktorej takich 'tablicowek' masz pareset ,
konstruujac glupia reklame swietlna (np. taka ktora i tak sie uzywa jeden
sezon) - dostaniesz zdrowo po kieszeni raz przy instalacji (1pln vs 20 pln x
100 = 100 vs 2000 pln ...) a dwa przy 'recyclingu' (zarowki wywalisz na
stluczke bezproblemowo... ledy czy kompakty.. uhm. koszty transportu,
skladowania, recyclingu...)

--

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

Uhm, zwlaszcza np. tej hamerykanskiej.

Ja sie tylko tak zastanawiam - calgon niby przede wszystkim zmiekcza wode, a
co robi zwykly proszek do prania, obecny defaultowo podczas?

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek p roducentów ?wietlówek ?
Hello Ghost,

Calgon to fosforany - składnik każdego proszku do prania. Co robi
Calgon? Wodę z mózgu konsumentów.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

Producent proszku nie może dać do proszku za dużo fosforanów
bo szkodzi to przyrodzie, więc klient kupuje Calgon i już jest cacy.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
UBF%ytkownik Ghost napisaB3%:

WspF3%B3czesne proszki piorB1%ce (pomijajB1%c antyalergiczne wynalazki) =
w ogF3%le20%
nie zawierajB1% mydB3%a a jedynie detergenty - przez co sB1% w zasadzie20%
niewraBF%liwe na twardoB6%E6 wody. Calgon zaB6% ma uniemoBF%liwiE6% wytr=
B1%canie siEA%20
kamienia kotB3%owego - to jest mieszanka boraksu, edety i diabli wiedzB1%
20%
czego jeszcze.

--20%
Darek

Re: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
On Fri, 09 Apr 2010 22:07:35 +0200, "Dariusz K. A3%adziak"

20%

Calgon to heksametafosforan sodu.
A co to jest edeta to diabli wiedzB1% :-)
(EDTA to kwas wersenowy)

Pozdrawiam,
PaweB3%

Site Timeline