Emulator drukarki serialowej

Mam urzB1%dzenie pomiarowe, z ktF3%rego muszEA% wydobyE6% pewne dane.
UrzB1%dzenie jedyne, co potrafi, to wysB3%aE6% te dane do drukarki przez
port RS232, niestety cztery dostEA%pne typy drukarek w urzB1%dzeniu to:
- HP Deskjet
- HP Thinkjet
- Epson 9p
- Epson 24p

Dane wysyB3%ane przez tego RSa jestem w stanie odebraE6% hyperterminalem,
niestety sB1% to krzaki ASCII. Chodzi mi po gB3%owie albo program
emulujB1%cy drukarkEA% serialowB1% ktF3%egoB6% z w/w typF3%w na samym pecec=
ie
(dane odbiera pecetowy port RS232, wydruk ukazuje siEA% na ekranie),
albo moBF%e jakiB6%  emulator-konwerter, ktF3%ryby byB3% w stanie
przekonwertowaE6% plik odebrany hyperterminalem i wypluE6% go na drukarkEA%
systemowB1%?

Ktokolwiek widziaB3%, ktokolwiek wie...

Dla dociekliwych, albo zorientowanych: owo urzB1%dzenie, to analizator
teletransmisyjny ANT-5, intrygujB1%ce jest to, BF%e wg dokumentacji
analizatora, oprF3%cz czterech w/w drukarek powinna byE6% piB1%ta, o
wdziEA%cznej nazwie ASCII. W moim analizatorze jej nie ma :-( Jak jB1%
dograE6%?

J.

Re: Emulator drukarki serialowej

epson 9p to dosc 'popularny' format... moze warto by sie rozejrzec
w 'swiatku' emulatorow , np. fuse/spectemu , jesli potrafia one 'odebrac'
dane z emulowanej maszyny, to powinny miec 'gotowy' kod do konwersji.

http://fuse-emulator.sourceforge.net/
--

Re: Emulator drukarki serialowej

JeB6%li ustawisz na epson 9p to w pliku z hyperterminala powinien byE6%20
gB3%F3wnie tekst plus troszkEA% kodF3%w sterujB1%cych. Dziwne, BF%e widz=
isz same20%
krzaczki. Moze coB6% masz BC%le ustawione z parametrami transmisji. SprF3%
buj20%
odbieraE6% programem Terminal by Br@y++ a do wydrukF3%w uBF%yE6% darmowy =
program20%
d2wprint. UmoBF%liwia on przechwytywanie wydrukF3%w z programF3%w dosowyc=
h.20%
Polega to na tym ze program w dosie ustawia siEA% do pisania wydruku na20%
plik a d2wprint przeglB1%da dany katalog i jak siEA% plik .prn pojawi to =
go20%
drukuje. Na pewno dziaB3%aB3% przy wyborze drukarki typu epson.

--20%

Re: Emulator drukarki serialowej

...chyba, że program obsługuje drukarkę w trybie graficznym. Miałem
kiedyś coś takiego (Epson 9p), nawet dekoder znaków graficznych
EPSON->ASCII, ale niestety wraz ze zmianami politycznymi (DOS->...) przy
którymś backupie znikło. W sumie nie było to takie skomplikowane: przez
RS232 odbierałem znaki i czekałem na sekwencję przełączającą w tryb
graficzny. Potem akumulacja bloków między dwoma "zerami" (9 pixeli
czystych => spacja). Pierwsze sito to lookup-table na ilości pixeli w
znaku. Chyba tylko 5 czy 6 znaków miało taką samą liczbę pixeli, dla
nich brałem którąś z linii, gdzie się różniły. Zrobione na szybko w
Turbo-C na dosie. Działało tylko na jednym foncie, ale program słał i
tak wsio monospace.

Waldek

Re: Emulator drukarki serialowej

No niestety, wszystko wskazuje na to, BF%e urzB1%dzenie drukuje w trybie
graficznym. Parametry transmisji sB1% na pewno OK, bo w konfiguracji
portu jest moBF%liwoB6%E6 wysB3%ania testowego patterna (jakiB6% tekst) i =
ten
odbieram na hyperterminalu czysto.
DziEA%ki za wskazanie tego d2wprinta, sprF3%bujEA% odebraE6% to, co wypluwa
urzB1%dzenie nie na terminal a jako plik i zobaczymy, czy ten programik
sobie z nim poradzi.

J.

Re: Emulator drukarki serialowej

ByB3%oby miB3%o gdyby przynajmniej do tych drukarek HP wysyB3%aB3%o w20%
Postscripcie :) Ale jak znam BF%ycie to soft w tym urzB1%dzeniu pewnie z =

czasF3%w jak deskjety wymagaB3%y dodatkowych moduB3%F3w postscriptowych.=
 Mimo20%
to sprawdBC%, czy otwiera w gsview jeB6%li go zapiszesz jako .ps lub zoba=
cz20%
czy ma na poczB1%tku coB6% w tym rodzaju:
%!PS-Adobe-2.0 EPSF-2.0
%%BoundingBox:0 0 612 792
%%EndComments
/BEGINEPSFILE { %def

Pewnie pozostanie Ci zrobiE6% zrobiE6% program czytajB1%cy znaki ascii z =
trybu20%
graficznego jak to napisaB3% Waldemar.
--20%

Re: Emulator drukarki serialowej

Wydaje mi siEA% ze z trybu graficznego sobie nie poradzi.
[...]

Chodziło tylko o magazynowanie danych i przesłanie do drukarki innego typu.
No to po co właściwie robić OCR i zamieniać grafikę na tekst? Dużo
prościej zebrać dane z drukarki i skonwertować do monochromatycznej
bitmapy. Stąd już tylko jeden krok do wydruku na dowolnym urządzeniu
obsługiwanym w systemie.

Re: Emulator drukarki serialowej

O, Jezu, sorry, ale nie mogę się powstrzymać. Ten emulator to do "M, jak
miłość", czy może  "Na Wspólnej"?
Mnie się zdawało, że są porty szeregowe, ale ja się nie znam, elektronik
jestem z ubiegłego stulecia :)

Re: Emulator drukarki serialowej

Czepiasz siEA%. BEA%dzie drukowaB3% w odcinkach :)

--20%

Re: Emulator drukarki serialowej

port szeregowy jest przez wszystkich znanych mi szanujB1%cych siEA% ludzi
z branBF%y zwany krF3%tko "serialem" i okreB6%lenie "drukarka serialowa"
nikogo nie dziwi, ale jeB6%li koniecznie chcesz, popodstawiaj sobie w
moim poB6%cie w miejsce owego seriala: "miEA%dzymordzie z przesyB3%em
informacji kawaB3%ek za kawaB3%kiem" :-)

Analizator niestety generuje dane tylko w trybie graficznym, jest tych
danych na dwie strony A4, pisania softu siEA% nie podejmEA%, poniewaBF% ju=
BF%
zbyt mocno tu wypadB3%em juBF% z obiegu, pozostaje mi szukaE6% gotowych
rozwiB1%zaF1%.

J.

Re: Emulator drukarki serialowej

Mozesz nie znalezc gotowcow, a z kolei i format starych iglowek i
sam taki program nie sa zbyt trudne.

J.

Re: Emulator drukarki serialowej
[..]

krotkie guglanie  ...
http://www.edsg.se/en/convert/directesc/index.htm

Gdyby nie odpowiadalo:
- duzo tych krzaczkow ? Jesli niewiele to moze napisac samemu
program ktory usunie te niepotrzebne sekwencje, nie ma ich znowu
tak duzo ani tak wiele.
   Gorzej jesli wszystko graficznie wyrzuca.

- pliki tak jak przyjda mozna bodajze pod DOS skopiowac do drukarki
[copy /b], bez konwersji ze strony windowsa.
  atramentowki HP powinny rozumiec Deskjeta, laserowki HP .. cos mi
sie kojarzy ze tez maja odpowiedni tryb.
  Drozsze epsony byc moze poradza sobie z kodami epsona.

- jesli dos zawiedzie, to mozna jeszcze probowac przez rozne
printserwery i TCP/IP - one tez wprost przesylaja dane, aczkolwiek
programiku to moze wymagac.

i konwertery serial->Centronics tez istnieje

J.

Re: Emulator drukarki serialowej
Tak przegladam watek... a masz dostep do jakiejs drukarki typu Deskjet?
Albo do zwyklej 9iglowej? Bo moze wystarczy zapisac to co dostanieszw
pliku a potem spod dos-a zwykle copy \b plik LPT: cy cos w tym stylu.
Aha jesli chodzi o iglowki to wiekszosc tych ktore spotkalem miala
emulacje Epsona, ew. trzeba jej z panelu ustawic.

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl