EAN13 + EAN5 nie czyta się.

Witam.

Mam kod paskowy składający się z EAN13 i suplementu obok EAN5. W EAN5
jest bardzo wazna informacja ktora chce odczytac.

Mam dwa czytniki[*]. Obydwa czytniki oraz skaner online
(www.onlinebarcodereader.com ) po przedstawieniu im obydwu kodĂłw (osobno
i jednocześnie) widzą tylko EAN13. Skanowanie tylko EAN5 nic nie daje,
nie jest widoczny.

Pytanie:

Czy przeciętny czytnik kodów paskowych:

a) potrafi czytac EAN13 z sumplementem EAN5 ?

b) czyta je domyslnie czy nalezy to dokonfigurować?

Wiem ze to wróżenie ze szklanej kuli, ale może jest jakiś zakaz
domyslnego czytania sumplementu i chodzi mi wlasnie o informację czy mam
kombinowac w tym kierunku.

[*] Metrologic MS951 i Zebex Z-3080.

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta się.

Zamiast kupować czytnik do jednorazowego odczytania kilku cyfr,
zrób to "na piechotę" według tabelki kodów. W Wikipedii
(szczególnie angielskiej) bardzo dokładnie jest opisany
sposób kodowania EAN13 i EAN5. Kilkanaście pasków można
sobie zdekodować.

P.

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta się.

Już zdekodowałem i wydaje mi się ze jest poprawny. Niestety docelowo
tego jest kilka na minutę. Ciężko będzie się wyrobić w czasie. A na
serio: musze to czytac skanerem. Nie wiem jednak czy nie jest wymagany
jakiś magiczny skaner z jakąs magiczną funkcją do czytania suplementów.

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta się.
Hello Piotrne,

Do telefonów z Androidem są darmowe programy czytające kody. Ale ani
Barcode Scanner ani QuickMark nie czyta poprawnie ISSN/ISBN - traktują
jako EAN-13 i olejawają dodatkowe kody :(

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta się.

a musisz akurat tych skanerów uzywac ? ztcw najprostszy symbol/motorola
LS2208 czyta suplementy, tylko trzeba włączyć skanując odpowiedni kod z
manuala

@

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta siĂŞ.

Prawde mówiąc ratuje komuś dupsko ;) Nie ja kupiłem skanery i nie ja
zaprojektowałem kod z suplementem (który mozna było zastapić normalnym
kodem).

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta siĂŞ.

A co piszą w instrukcji obu skanerów? Może trzeba je jakoś skonfigurować?

--
Filip.

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta siĂŞ.

Znalazłem wreszcie do Zebexa. Nic dziwnego że nie mogłem tego znaleźć
wczesniej. Wystepuje pod słowem "addendum" a nie suplement. Działa.
Tylko że ... raz na pare zeskanowań. Albo ktoś źle wydrukowal suplementy
(za duĹźa dziura pomiedzy kodami) albo jest klopot ze skanowaniem takich
dziwolągów. W kazdym razie działa, tylko nie do końca.

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta sie.
... ciach

sprobuj wlaczyc opcje Data Redundant Check (Enable).

Re: EAN13 + EAN5 nie czyta się.

Tak

Trzeba. Istotą dodatkowego kodu jest jego "przeźroczystość" dla typowej
aplikacji sprzedaĹźy.

To jest chyba dość logiczne. Większość aplikacji oczekuje dokładnie 13
cyfr
i nie poradzi sobie z 18. Pomimo, że początek się zgadza.