dziwne gniazdka - Page 2

Re: dziwne gniazdka

Właśnie patrzę na zasilacz switcha (europlug) wpięty do takiego gniazda :)

Re: dziwne gniazdka

Wydzielony obwód zasilania do urządzeń komputerowych. W zależności od
miejsca instalacji może to być obwód podtrzymywany przez centralne UPSy
(instalowane zwykle w szafach rackowych, mocy wielu kW) albo chociażby
odrębnie filtrowany. Jak już ktoś zauważył wszystko po to, aby nie
podczepić tam np. siejącego koszmarnie zakłóceniami odkurzacza.

Re: dziwne gniazdka

Co mi przypomina, jak na poczatku lat 80-ych instalowalismy siec lokalna w
zakladzie. Oprocz kabla sieciowego (koncentryk, a jak) ciagnelismy do
kazdego komputera (budynek dlugi na jakies 60 metrow) kabel 220V. Bo jak
komputery byly podlaczone do roznych faz, to nie bylo mowy o polaczeniu. A w
takiej sieci jak nie chodzi jedna stacja, to nie chodzi cala siec......

:)

Andy

Re: dziwne gniazdka

Cos sp*.
Zasadniczo mozna uzywac wszystkich faz i na koncentryk nie ma to
wplywu.

Oczywiscie fajniej jest jak mozna sobie pozwolic na taka wydzielona
siec z jedna faza.

J.

Re: dziwne gniazdka
Hello J,

A co Ty z tą fazą? Po kim jak po kim ale po Tobie nie spodziewałbym
się wiary w takie gusła.

Re: dziwne gniazdka

"RoMan Mandziejewicz" <
A czy ja cos mowilem o WIERZE? To nie grupa o religii. Ja to robilem -
"wlasnemi recami". I mozesz mi WIERZYC - na roznych fazach nie chodzilo ni
huhu.

Andy

Re: dziwne gniazdka

Cos bylo sp*.
Ja uz pare razy pisalem o ciekawym przypadku - wesoly elektryk
podlaczyl faze na bolec, na obudowie komputera bylo 220V, i co na to
koncentryk ? Nic, wszystko dzialalo bez bledow ..

J.

Re: dziwne gniazdka

To zależy jaki to był koncentryk 50om czy 92om ?
Choć oczywiście nie w samym koncentryku był problem.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: dziwne gniazdka

Ethernet.

Ktory nawiasem mowiac potrafi tez dzialac na 93 ohm, choc juz z
klopotami.

J.

Re: dziwne gniazdka
Hello Grzegorz,

Spokojnie - mowa o ethernecie a nie o arnecie.

Re: dziwne gniazdka
Hello,

"arcnecie" oczywiście.

Re: dziwne gniazdka
Hello Schweinchen,

Było zrobić porządną instalację z zerowaniem ochronnym prowadzonym po
bożemu i czarów z fazami byś nie miał. Bo problem polega na różnych
potencjałach na obudowach komputerów a nie na fazach.

Re: dziwne gniazdka

No wiesz, jak zawiedzie uziemienie, tzn PE - to lepiej miec na
wszystkich komputerach te same 110V niz 190 gdyby mialy byc w roznych
fazach ..

J.

Re: dziwne gniazdka

Słyszałem opowiastkę, jak próbowano połączyć  sieć koncentrykiem między
dwoma blokami - podobno spalił się - niektórzy zeznawali nawet, że to
był wybuch.
W czasach koncentryka często widziano administratora sieci biegającego
po pokojach z miernikiem uniwersalnym - jak nie było PE to był naprawdę
koszmar.

Mirek.

Re: dziwne gniazdka

W ogolnosci mozliwe.
Tylko ze karta ethernet ma kabel odizolowany od masy.

Nie bylo koszmaru.

J.

Re: dziwne gniazdka

Ale niestety karty padały i to czasem na tyle skutecznie, że uwalały
całą sieć - po to zresztą admin biegał z miernikiem.

Mirek.

Re: dziwne gniazdka

Z praktyki znam tylko jeden taki przypadek - gruby koncentryk,
blyslo, trzaslo i nic nie dziala.

Na szczescie wystarczylo odpiac transceivery od kart, bez zasilania
kabel juz ruszyl, a potem wystarczalo po jednym podlaczac..

J.

Re: dziwne gniazdka
UBF%ytkownik Mirek napisaB3%:
e to20%

PamiEA%tam jak w Harcerskiej bazie Turystycznej w Lipowcu (obiekt20%
dzierBF%awiony od F3%wczesnego PGR-u i budowany w standardach pegeerowski=
ch)20%
przyszB3%o nam zmierzyE6% rezystancjEA% uziomF3%w. Elektryk, jak procedur=
a20%
nakazuje, wbiB3% dwadzieB6%cia piEA%E6 metrF3%w od uziomu pierwszy koB3%
ek20%
pomiarowy, prostopadle do linii uziom - pierwszy koB3%ek nastEA%pne20%
dwadzieB6%cia piEA%E6 metrF3%w dalej wbiB3% drugi koB3%ek, podpiB1%B3 m=
iernik i zaczB1%B320%
to wszystko do uziomu B3%B1czyE6% - najpierw posypaB3% siEA% snop iskier=
 a potem20%
przewF3%d od jednego z koB3%kF3%w przyspawaB3% mu siEA% do uziomu... Na w=
B3%asne20%
oczy widziaB3%em, przewody miEA%dzy koB3%kami a uziomem pomagaB3%em rozci=
B1%gaE6%.20%
Ja wiem BF%e instalacja zasilajB1%cej linii napowietrznej byB3%a skopana =
tak20%
jak tylko siEA% da - ale to pokazuje jakie w niekorzystnych warunkach20%
potencjaB3%y i wydajnoB6%ci prB1%dowe potrafiB1% wystB1%piE6% na  dwudzie=
stu -20%
trzydziestu metrach gruntu... Jak koncentryka byB3%o powyBF%ej stu metrF3%
w to20%
mogEA% spokojnie uwierzyE6% BF%e z gruntu poszB3%o tyle prB1%du BF%e konc=
entryk upaliB3%o.

--20%
Darek

Re: dziwne gniazdka
Hello J,

Nie przyjmuję do wiadomości braku PE w instalacji zasilającej
komputery.

Re: dziwne gniazdka

PE było, ale zero się upaliło, a komputery jakoś lubią dymić gdy dostaną coś
więcej niż 230V :(

Site Timeline