Drukarki 3D

Kochanie, a moze bysmy jednak kupili drukarke ?

http://www.youtube.com/watch?v=IS4Xw8f9LCc#t16%0s

Czy lepiej nie, bo potem bedzie "Ty mi nic nowego nie chcesz
wydrukowac", albo "obiadu nie bedzie, zajeta jestem" :-)

J.

Re: Drukarki 3D

Jestem na etapie gromadzenia części.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Ale po co gromadzic, ceny sa juz ... przystepne, ale lepiej z zona
uzgodnic wydatek.
Po takim filmie nie powinno byc problemu :-)

J.

Re: Drukarki 3D

Zgadza się, nawet już mysza mi oscylowała nad guzikiem buy now...
Ale...
Przyjrzałem się fotkom wydruków, cholernie widać warstwy, Nie wydam
300-400$ na gotowca ale połowę tej kwoty mogę przeznaczyć. Zwłaszcza że
mam jako takie umiejętności manualne i pojęcie o elektronice/mechanice
żeby nie dać się skroić x2 za gotowy zestaw.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Drukarki 3D

Ja sobie wydrukowałem solniczkę z tego zestawu, co widać w okolcy 4:37.

Re: Drukarki 3D

Rozumiem ze klocka lego na takim sprzecie nie da sie dorobić ;-)

Włodek

Re: Drukarki 3D

Dlaczego nie? Zwłaszcza że ochrona patentowa na klocki niedawno wygasła,
więc mozna swobodnie.

Re: Drukarki 3D

Ktos pisał że warstwy widoczne, a klocek to precyzja ztcp duża.
BTW klocek dałem jako przykład.

Włodek

P.S.

Nie pogardziłbym wiadrem klocków do bydowy dachów. ;-)

Re: Drukarki 3D

Da się wydrukować na przykład działającą przekładnię zębatą. Od razu
złożoną, a nie w osobnych w elementach. I to taką, co jej się rozłożyć
nie da, bo np. przez otwór przechodzi oś, która ma po obu stronach
zamontowane koła zębate.

Można spróbować wydrukować wieżę z klocków, którą potem będzie się dało
rozłożyć na osobne elementy. problemem będzie nie precyzja, a to, że przy
łączeniu oryginalne klocki trochę się odkształacają żeby lepiej się
trzymało.

Zamienię pociąg do wódki na kolejkę elektryczną.

Re: Drukarki 3D

Da się to zrobić od wielu lat, tylko odpowiednia drukarka kosztuje.

Tanie drukarki są...tanie - coś czego nie pokazują zazwyczaj w
prezentacjach takich przekładni to godziny mozolnego czyszczenia z
materiału, który je zlepia.

Re: Drukarki 3D

Ale ja tą solniczkę drukowałem ne tej takiej raczej drogiej.

Re: Drukarki 3D

Ile trzeba kasy?
Wielobarwnego druku nie potrzebuję ;-)

Włodek

Re: Drukarki 3D
RepRap jak się sprężysz to ~600-800 złotych przy kombinowaniu z
częściami szrotowymi i pewnie jakieś 1.5-3 tysiące ze sklepu.

Ultimaker - 1.2k Eur
https://shop.ultimaker.com/en/ultimaker-kits/ultimaker-kit-new.html
Ale szczerze mówiąc sprawiała sporo problemów.

Potem chyba kilkanaście k$ za drukującą za pomocą lasera z płynu - w
końcu porządna jakość, przynajmniej ze zdjęć.

Re: Drukarki 3D

UP! kosztuje ok. $1500. Mam taką na biurku i jestem całkiem z niej
zadowolony. Drukarka drukująca z żywicy była na kickstarterze za niecałe
$2500
http://www.kickstarter.com/projects/b9creations/b9creator-a-high-resolution-3d-printer/posts/229274

j.

Re: Drukarki 3D

http://www.kickstarter.com/projects/b9creations/b9creator-a-high-resolution-3d-printer/posts/229274

Oooo, potaniała. Poprzednio jak ją widziałem była duuużo droższa ;)

Re: Drukarki 3D

http://www.kickstarter.com/projects/b9creations/b9creator-a-high-resolution-3d-printer/posts/229274

To był kickstarter. Teraz pewnie kosztuje nieco więcej.

j.

Re: Drukarki 3D

Ja się chciałem piwa napić, a nie browar kupować. Wiem tylko ile trzeba
na sam wydruk -- około jednego euro za centymetr sześcienny.

Re: Drukarki 3D
trzeba

Roznego przemyslowego badziewia w postaci granulatu jest od cholery.
Worki 50kg. Trzeba by przerobic konstrukcje z podajnika drutu na
podajnik slimakowy. Wyszlo by bardzo tanio. A np. granulat jaki
stosuja producenci plastikowych obudow. Jak juz mialbym robic takie
cudo to wg. pomyslu  z pierwszego linka tj. sypki material + topienie
materialu laserem 808nm.

Re: Drukarki 3D

Do tego trzeba mieć żyłkę majsterkowicza.

Re: Drukarki 3D

Tak, pewnie.

Pytanie pomocnicze: Jakie ziarno ma granulat.

To zrób to porządnie ;) Świat będzie naprawdę zadowolony jak dasz plany
działającego prototypu.