Drukarka do płytek drukowanych :)

No właśnie - czy ktoś spotkał się z drukarkami do robienia nadruków na płytkach obwodów drukowanych, których tusz jest odporny na trawienie chemiczne ? Zamiast robić wydruki na foliach czy papierze kredowym można byłoby robić bespośrednio wydruki na płytce laminatu. Potem tylko wytrawić.

Jacek "Plumpi"

Reply to
Plumpi

Wed, 7 Apr 2004 11:33:20 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Plumpi" snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Daj se spokoj :-) Zalatw sobie dobry papier i nie narzekaj na termotransfer :-) Polecam czasopismo "Elektro Info" (4 zl, 75 stron). Rewelacyjny papier.

Reply to
BLE_Maciek

Dowolna drukarka atramentowa z opcją drukowania na rzeczach sztywnych, "jakoś" zrobiona ramka do zapodawania płytki (arkusz A4 z przyklejoną dwustronnym przylepcem płytką?) i cartridge z wodoodpornym tuszem. Ale od razu dopowiadam: nie próbowałem, nie słyszałem z wiarygodnego źródła, obiło mi się jedynie o uszy, że tak można, ale cena takiego cartridge'a jest na tyle duża, że boli :-)

Jarek P.

Jakoś nie lubię prowizorek :o) Wolę gotowe płytki z emulsją światłoczułą + druk na folii = jakość super. Tyle, że drogo, choć o połowę taniej od jednostkowych wykonań w firmach specjalistycznych. A większe ilości płytek opłaca się zaś robić w firmach, które robią to znacznie lepiej i dużo taniej. Zaś druk bespośredni na laminacie byłby szybką metodą wykonania płytek o jakości, której nigdy nie uzyskasz chałupniczymi metodami tj. termotransferem oraz metodą naświetlania z papieru lub folii.

Jacek "Plumpi"

Reply to
Plumpi

To chyba jest niezła myśl, bo akurat znalazłem cennik wodoodpornych cartridge-y do Lexmark-ów. Cena całkiem przystępna i praktycznie niewiele się różni od standardowego cardridge-a. Tylko jest kwestia samej drukarki, ponieważ te co drukują płyty CD nie nadają się, a nie spotkałem drukarek do druku na innych płaskich przedmiotach.

Jacek "Plumpi"

Reply to
Plumpi

O ile dobrze pamiętam, przeciętny wodoodporny tusz nie wystarczy. Musi być jakiś super, który będzie dobrze zwilżał niechłonne powierzchnie, ten normalny zostanie w formie kropelek.

Dlaczego? Rzecz sprowadza się przeciez do transportu samej płytki, kwestia przerobienia/zastąpienia czymś tej tacki na którą wrzucasz płytę CD. Albo pokombinowania z podawanym ręcznie "od tyłu" arkuszem papieru z przyklejonym dwustronnym przylepcem laminatem. Tu przed pierwszą próbą warto jednak sprawdzić, czy taka gruba "kanapka" przejdzie przez bebechy drukarki.

Jarek P.

woskowy citizen (ten który może drukować na CD)

Reply to
gazeta

A masz jakieś bliższe namiary, albo informacje o nim ?

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi

poszukam - to był mechanizm drukujący Alps'a, druk termotransferowy z woskowanych tasiemek cmykowych. W poprzedniej robocie miałem wersję drukoującą wyłącznie na papierze, ale jak szukałem do tego tasiemek (a ciężko było i były potwornie drogie) to trafiłem na alpsa który drukował również na sztywnych materiałach. Uwaga - to wszystko działo się 5 lat temu

ooo to było coś takiego

- z serii Printiva były jeszcze jakieś inne modele - i chyba OKI też miała taki rodzaj.

MAc

Reply to
gazeta

Na jakiejs reklamowce widzialem cos jeszcze lepsiejszego ;-) Drukarka typu plujka, plujaca miedzia. Na jakims specjalnym podkladzie po prostu drukowala sciezki. Tanie toto nie bylo.

Reply to
Milosz Skowyra

Mam OKi DP-5000 - ta sama technologia, ale nowsza maszyna. Nie sadze, zeby nadalala sie do tego co myslicie.

a propos printiva - mam takowa i sie nie nadaje, chyba zeby ja poprzerabiac...

Tzn, rzeczywiscie mozna drukowac na dosyc grubych , plaskich rzeczach. Np, kartonie. Mezna tez wlozyc niezbyt gruba plytke laminatu. Ale niestety - drukowanie typowymi dla tej drukarki tasiemkami - termotransferowymi - nie udaje sie na laminacie. Tzn. Owszem, drukuje, ale jakosc jest do d...

Co jest w sumie dziwne, bo przeciuez laminat jest gladki, a nie ma problemu np. z nadrukiem na grubej folii plastykowej.

Mysle, ze chodzi o to, ze metalowa powierzchnia laminatu zbyt dobrze odprowadza cieplo. A to jest termotransfer, wiec glowica musi nagrzac "punkt" ,zeby sie atrament przeniosl.

Zreszta w jej ustawieniach mozna np. wybrac nadruk na folii, i wtedy ona drukuje wolniej (pewnie zeby nie przegrzac tej folii z kolei).

Tak, ze jest problem miestety. Ale moze mozna by to jakos przerobic ? Ale troche mi szkoda drukarki na eksperymenty, bo poza tym swietnie sie nadaje np. do drukowania na foliach samporzyleponych itp itp...mozna robic sobie naklejki bez problemu. :)

poza tym pozostaje problem - czy ten termotransferowy "tusz" jest odporny na trawienie. Na wode tak, no ale czy na trawienie to nie wiem.

pozdr.

Reply to
Sundayman

Użytkownik "Plumpi" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:c50hr9$9ep$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Kiedyś zrobiłem kilka płytek następującą metodą:

-w zużytym pisaku od plotera zainstalowałem dlugopis.

-oczyszczony laminat kładłem na stole plotera i przykrywałem zwykłą kalką maszynową.

-plotowałem w/w długopisem rysunek płytki

-laminat z naniesionym w ten sposób rysunkiem posypywałem sproszkowaną kalafonią lub tonerem

-całość do piekarnika na kilka minut. Efekty były średnie, głównie z powodu trudności z usunięciem proszku z miejsc, gdzie go być nie powinno.

Może macie jakieś pomysły na udoskonalenie tej technologii?

JS

Reply to
JS

Witam serdecznie wszystkich na grupie. Zaciekawił mnie ten temat. Mam w "zasięgu" drukarke termotransferową do drukowania na płytach CD. Ale jest jeden feler: sterownik drukarki automatycznie robi cropping do rozmiaru płyty. Jeśli udało by się to zlikwidowac to można by robić płytki o rozmiarze 12x12 cm w super rozdzielczości.

M.M.

Reply to
mmlazga"

Hej

Użytkownik "JS" <_N_O_S_P_A_M snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:c547hl$p27$ snipped-for-privacy@mamut1.aster.pl...

A nie mogłeś zamontować pisaka odpornego na trawienie??

Wtedy bez przykrywania tylko od razu na laminacie.

Pozdrawiam

Piotrek

Reply to
Pyotrek

JS <_N_O_S_P_A_M snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Mam pomysł. Prościej zainstalować w uchwycie pisaka pisak do rysowania na płytkach drukowanych. Tomek

Reply to
tomek tarasiuk

witam drukarka Canon 6100 moze przepuscic przez siebie plaska powirzchnie A4+ trzeba by tylko zatroszczyc sie o odpowiedni odstep glowicy od laminatu do drukarki wklada sie oddzielnie glowice i kalamarz z tuszem problem tylko z tuszem, nie wiem jaka jest glowica piezo czy bubble pozdrawiam Mariusz

Reply to
Mario