diody zenera na 3,3V skąd wziąć

Witam mam problemik potrzebuję na prędce cztery diody jak w temacie ... nieda się tego jakoś posładać naprzykład szeregowo kilka 1N4146 Zastosowanie nie wymaga super dokładności mają tylko zabezpieczać przed wyższym napięciem pewnego eeproma którego zamieżam podpiąć do LTP.

@neostrada.pl napisał(a):

Witam, takie diody są w każdym sklepie elektronicznym a jak się nie chce ruszyć z domu to można kupić w jakimś sklepie internetowym np.

Pozdrawiam Blasiutek

Reply to
blasiutek

Użytkownik "blasiutek" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:dos8uo$kah$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Taa Tesz jestem taki mądry i sobie zamówiłem parę sztuk ale z racji świąt i całego bajzlu związanego z powyższym dojdą do mnie około 04.01.2006 a kurier to chyba troche kosztowne rozwiązanie jak na 89gr.

Nudziło mi sie trochę i pogżebałem sobie w pewnym użądzonku... z moim szczęściem coś zwaliłem i teraz musze zaprogramować eeproma--on jest na 3,3V mam programator na 5V więć go spale na bank a z 5V eepromem niechce wystartować-sprawdzałem.... myślałem że jest jakiś charcerski sposób na te diody jak naprzykład zenerka z tranzystora bez jednej nogi na 6.2V

@neostrada.pl napisał(a):

Jeśli ma służyć jako zabezpieczenie to możesz dać kilka zwykłych krzemowych (jedna to 0.6-0.7V) szeregowo tyle że włączasz je w kierunku przewodzenia, a nie zaporowym jak zenerke.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Gdybyś napisał gdzie mieszkasz, ktoś miałby szanse Ci pomóc. Ja na przykład mam takie diody. Jeżeli masz ochotę pofatygować się do W-wy (szczegółowy adres w linku poniżej) to dostaniesz gratis.

ps. Polecam przepisać 100 razy: "Też nie chcę grzebać w harcerskim urządzonku".

Reply to
PitLab

Użytkownik "PitLab" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:doscip$2f7i$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Przykro mi mieszkam nad morzem to raczej nie skorzystam--> kawał drogi A z grzebaniem to już tak mam zawsze coś spieprze i muszę sie wtedy nagłowić co się stało i jak to naprawić.... Sporo sie można tą metodą nuczyć ja się człowiek uprze..... A sto razy wole kolbą pomachać niż raz napisać(widać powyżej--> sory za ort.)

W każdym razie dzięki za życzliwość

[ciach] Czy można jakoś za pomocą przeciętnego multimetru sprawdzić na jakie napięcie jest zenerka? pomiar złącza wykazuje w kierunku przewodzenia ok. 0,627 odwrotnie OL

Na obudowie nic niema a opis na płytce świadczy że to zenerki.

Jakos tak z okazji swiat........Zenerke 3,5V mozesz miec z diody elektroluminescencyjnej czerwonej, a z zielonej jakies 6 V. Sa tez mozliwosci zrobienia zamiennika z jednego tranzystora i 2 rezystorow. Wtedy masz mozliwosc dobrania napiecia stabilizacji. Same tranzystory - to najmniejsze znane mi napiecie 5V przy wykorzystaniu zlacza EB w BF200/215. Szczegolowo opisane w Radioelektroniku 4/88....... He he...pamieta jeszcze ktos ? :-)

Pozdrrr... Reksio

Reply to
Reksio

Tak, najprościej podłaczyć przez opornik np. 1k do zasilacza o napięciu większym niż oczekiwane napięcie wsteczne na diodzie. Wystarczy zmierzyć na jakim poziomie się ustabilizowało napięcie.

Reply to
PitLab

To chyba z dwóch w szeregu

To już ze trzy byłyby potrzebne.

Przecież to całkiem świeży numer... był... jeszcze nie tak dawno... sniff

JoteR

Reply to
JoteR

chodzi o napięcie wstecz... ledy daje się przebijać nieniszcząco. ale nie wiem, na ile jest to stabilne...

Reply to
Marek Lewandowski

W starym katalogu CEMI podawali napięcie wsteczne 3V i 5V, zależnie od typu, niezależnie od koloru. Mówisz nieniszcząco? Hmm... gdzie to pudełeczko z LED-ami... 8->

JoteR

Reply to
JoteR