Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

Witajcie ludki.
Mam nietypowe zadanie do wykonania. Zamierzam rozbudować prądownicę (dynamo)
i potrzebuję z niego przeciąć magnes. Czy ktoś z Was próbował ciąć magnes?
Czym najlepiej to zrobić w warunkach domowych? Jestem w posiadaniu tokarki
do metalu (jakby coś). Z wiązku z tym, że magnes jest w istocie dość kruchym
materiałem, to czy jest możliwość jego przecięcia? Może stalową linką na
zasadzie tarcia? (bynajmniej tak można przeciąć butelkę szklaną)

pozdro
BSE

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo
Bodzio SE ma nietypowe zadanie do wykonania:

To w ramach przygotowań do lanego poniedziałku?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85downica

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

Pewnie rozmyślałem jak tu oblać żonkę. Chodzi mi oczywiście o prądnicę ;)

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

Próbowałem ferryt. Szlifierką kątową z tarczą do cięcia metalu.
Powinno też zadziałać.

--
Desoft

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

Ja bym spróbował ściernicą diamentową używaną do cięcia ceramiczynch płytek
podłogowych.
--
Jacek

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

Dziś spróbuję.

dziękuję
pozdrawiam

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

Zapomniałem dodać że ja bym próbował na wodę.
--
Jacek

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy -dynamo

Pamiętaj, że magnesy są wrażliwe na temperaturę.
Chodzi tu zarówno o utratę właściwości magnetycznych jak i utlenianie
zastosowanych materiałów.

Paweł

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

Zapoznaj się w wolnych chwilach ze znaczeniem słowa "bynajmniej".
Bo ono bynajmniej nie znaczy to samo, co przynajmniej ;-)

J.

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

magnes ferrytowy , neodymowy , samarowo -kobaltowy czy jeszcze inny?

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy -dynamo

Chyba materiał, z którego jest wykonany (ten konkretny).

A co do cięcia, to obawiam się, że może go to częściowo rozmagnesować.

Mirek.

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo
Magnes przecięty ściernicą diamentową polewaną cieczą. Nie ma ani kawałka
uszczerbku.

W odpowiedzi:

1. Magnes jest ferrytowy.
2. To, czy zostanie poczęści rozmagnesowany, czy całkowicie w istocie nie ma
znaczenia.
3. Faktycznie źle użyte słowo "bynajmniej"

bynajmniej 'wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z
następującą partykułą nie)
Głos miał donośny, ale bynajmniej nie przykry.
Z miłością bynajmniej się nie taił.

przynajmniej 'partykuła wyznaczająca minimalny, możliwy do zaakceptowania
przez mówiącego zakres czegoś, np. Wypij przynajmniej mleko., lub
komunikująca, że ilość lub miara czegoś jest nie mniejsza od wymienionej i
że może być większa, np. Wyjechała przynajmniej na rok.'
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Temat zamknięty.

pozdro
BSE

Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo

skoro po prostu chcesz go usunąć to wystarczy go rozbić, czyli wydłubać
jakimś przebijakiem, czy przecinakiem:O)

nie dyskutuj z polonistami!:O)

Site Timeline