Czujnik odbiciowy i obroty

chcę wykorzystać jeden z czujników odbiciowych (TCRT5000 lub QRD1114)
do pomiaru obrotów wirnika w akumulatorowej młotowiertarce Hilti TE 6.
I mam pytanie, czy te czujniki nadadzą się do tego?
Pytam, bo wiem że służą do wykrywania białej linii,
ale nie wiem czy nadążą za linią namalowaną na wirniku?

Robert

Re: Czujnik odbiciowy i obroty

Mysle ze nadaza bez problemu - tam w koncu nic ambitnego nie ma, a
fototranzystor na grube kHz dziala.

Raczej bym sie zastanowil po ilu otworach przestanie dzialac z powodu
zakurzenia ... i uzyl czujnika magnetycznego.

J.

Re: Czujnik odbiciowy i obroty
Zakurzeniem się nie martwię, bo będzie pracować przy wykonywaniu ekspertyz,
a nie przy wierceniu otworów w ilościach przemysłowych.

A pomysł z czujnikiem magnetycznym może nie jest zły, tylko że łatwiej
na wirniku mi jest umieścić białą kreskę niż coś metalowego.

Robert

Re: Czujnik odbiciowy i obroty

Myślę, że sam wirnik wystarczy.

AWa.

Re: Czujnik odbiciowy i obroty

Chyba czegoś nie rozumiem, jak niby czujnik magnetyczny będzie widział
że wirnik się obracał?
Możecie jaśniej mi to opisać?

Robert

Re: Czujnik odbiciowy i obroty

Bez modyfikacji części wirującej np. tak:
http://img.cmpnet.com/embedded/gifs/2003/0307/0307feat2fig5.gif
Obrazek ze strony:
http://www.eetimes.com/design/embedded/4024586/Exploring-optical-and-magnetic-sensors

AWa.