ciekawostka

byłem dziś w pewnym miejscu w którym oglądałem pewne urządzenie... otóż jest
kamerka skierowana na ulicę i komputer... z przejeżdżających samochodów
zczytuje tablice rejestracyjne i weryfikuje je z bazą poszukiwanych... fajna
sprawa...

coś się widać dzieje, jakoś za PiSu nikt tego nie stworzył, szkoda bo widać
elity prą nam do EU...

ciekawi mnie jak to działa, jak w całym obrazie znajduje fragment z tablicą
rejestracyjną? podobnie ciekawi mnie jak zrobiony jest odczyt kodów
kreskowych w biedronce, kasjerka przesuwa towar pod dowolnym kątem na
kamerką a ta i tak zawsze "łapie"... jak to jest zrobione? pytam z
ciekawości...

Re: ciekawostka

takie to "pewne urzadzenie" jest zamontowane w prawie kazdym policyjnym
samochodzie w UK. System prawdza kazdy widziany samochod:
- czy ma zaplacony podatek drogowy
- czy ma wykupione ubezpieczenie
- czy wlasciciel byl wczesniej zatrzymywany za grozne przestepstwa
- ile punkow karnych ma wlasciciel
- czy samochod ma wazny przeglad.

ANPR uzywany jest takze w systemie poboru oplat za wjazd do platnej
czesci Londynu.

c.

Re: ciekawostka

A co to ma wspólnego z polityką? Konferencje w których uczestniczyłem,
poruszały temat rozpoznawania obrazów, w tym numerów tablic,
jeszcze w latach 90'tych. PiS wtedy jeszcze nie istniał, PO też.
Dokształć się, tylko głupcami się łatwo manipuluje. Z człowiekiem
inteligentnym idzie już znacznie trudniej.

Metod jest wiele, tak jak rozpoznawania obrazów. A temat obecnie niezbyt
trudny od strony technicznej.
K.

Re: ciekawostka

Takie systemy często określane są skrótem LPR, więc komuś może się kojarzyć
(systemy Licence Plate Recognition używane bywają jako przystawki do
Parkingów Strzeżonych, obok ciecia szkolonego w Samoobronie).

Re: ciekawostka

a no ma, jak kiedyś pytałem jak rozpoznać dźwięk to mi nikt nic nie
powiedział, a tu nagle wysyp programów z "inteligencją"... nieładnie.

ciekawe, czy władza wpadnie na pomysł reaktywacji naszych fabryk
samochodów... Rosja nadal robi Ładę, ciekawe co u nas...

Re: ciekawostka
Strona polskiego producenta jednego z takich urządzeń:
http://www.polcamsystems.pl/pl_polcam_anpr_details.html

--
Cz.

Re: ciekawostka

To akurat jest bardzo proste rozwiązanie.
Jest tam obracające się lustro, które sprawia, że promień lasera
odczytujący kod kreskowy także "obraca się" i dzięki temu Pani
w Biedronce może sobie przesunąć towar nad czytnikiem pod dowolnym
kątem.

Re: ciekawostka

Tak mi sie przypomnial ten obrazek
http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/4/2011/09/xlarge_for_traffic_cameras.jpg

Z drugiej strony ciekawe czy zadzialalo...

Re: ciekawostka
http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/4/2011/09/xlarge_for_traffic_cameras.jpg

A connection string gdzie?

--
Jerry1111

Re: ciekawostka
http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/4/2011/09/xlarge_for_traffic_cameras.jpg
Huh? Connection string w sql-injection? Zwłaszcza, że sądząc po
przecinkach to autor zna [*] konstrukcję tabel i zapytania i do tego się
dopasowywał.

[*] czy też 'zna' - nei istotne dla ogólności rozważania

Re: ciekawostka
http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/4/2011/09/xlarge_for_traffic_cameras.jpg

ATSD ciekawe czy ktos jest na tyle lekkomyslny by zostawic wiecej niz
insert/update dla nie-sa. Jesli nie, to trza usera zmienic i wtedy
wstawic DROP. Tylko to bedzie na tyle duzo tekstu, ze moze lepiej
barcodem? ;-)

--
Jerry1111

Re: ciekawostka [OT]
Update też jest niebezpieczny jeżeli w ogóle dopuszczasz możliwość, że
małpa na stanowisku programisty może popełnić kod podatny na SQL-injection.

$var=' or true;--
update ... where column1='$var' and column2...;

Re: ciekawostka [OT]

Dear Sir,

 is your name really
 ' ; delete from student;
?

J.

Re: ciekawostka [OT]
http://xkcd.com/327 /

Re: ciekawostka [OT]
In the darkest hour on Wed, 26 Oct 2011 23:17:55 +0200,

Toteż w dobrze zaprojektowanych językach robi się to via:

db.execute('UPDATE ... WHERE column1 = :1 AND column2 = :2',
    ('cokolwiek', 'cokolwiek'))

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
[ 13:59:08 user up 12974 days,  1:54,  1 user, load average: 0.75, 0.89, 0.90 ]

Re: ciekawostka

Naprawdę nie słyszałeś o OCR?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID: snipped-for-privacy@jabber.wp.pl