baterie słoneczne

Witam,

Czy baterie słoneczne (jakiś pierwotny - najprostszy typ) da się wykonać w szkolnej pracowni? Kiedy powstało i jak było zbudowane pierwsze takie ogniwo? Nie udało mi się znaleźć materiałów na ten temat.

norboro

Reply to
norboro

norboro snipped-for-privacy@NG.pl napisal nam:

a szukales w jezyku Szekspira?

Użytkownik "norboro" snipped-for-privacy@NG.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@NG.pl...

ZTCP to my podstawowce robiliśmy na tranzystorze mocy 2N3055 ze ściętą obudową i oswietlalismy to silną żarówką

Pozdrawiam Szkodnik snipped-for-privacy@wp.pl

Reply to
Szkodnik

Wydajnosc iscie kosmiczna:)

Robilem kiedys cos w tym stylu z blachy aluminiowej

Reply to
Marcin Szczepaniak

Użytkownik "norboro" snipped-for-privacy@NG.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@NG.pl...

Super ogniwa wychodzą z prostownika selenowego (kto to dziś pamięta i skąd je wziąć?). Płytkę z prostownika rozgrzewa się, aż stopi sie lut pokrywający jedną stronę. Szczoteczką usuwa się lut i ogniwo gotowe. Bateria z kilku sztuk potrafiła kręcić silniczkiem na 4,5 V.

Jacek

Reply to
Jacek

Jacek napisał(a) w wiadomości: ...

Stosy selenowe były chyba przy b. starych zestawach kolejek made in DDR Coś kojarzę kwadratowy kształt z dziurką w środku...

Nie sądziłem, że takie mocne.

O ile nie pomyliłem ogniw z prostownikami to jednymi ze starszych były miedź-tlenek miedzi.

Reply to
Arek

Arek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal nam:

dokładnie tak, w zasilaczu PIKO.

Daaawno temu zrobiłem taka baterię fotoogniw ze starego prostownika do ładowania akumulatorów. Pojedyncza płytka miała o ile pamietam chyba 15 x 15 cm. Te z zasilacza PIKO miały chyba 5x5

Reply to
Jacek

włodek

Reply to