Bardzo mocne sewra - Page 2

Re: Bardzo mocne sewra

I właśnie o to chodzi :-)
Nie zależy mi na tym aby z domu obkosić całą działkę.

Noo, teraz to norma.
Przyjeżdza gość z pompą do betonu, zapina szeleczki z pulpitem
(bezprzewodowym). Chodzi po budowie z robotnikami i podaje im rurę pompy
z dokładnością do centymetrów.

--
M.

Re: Bardzo mocne sewra

to jakie przyjmiesz teraz założenia, skutkuje kolejnymi wyborami...
masz już tą kosiarkę, czy dopiero myslisz o problemie i jesteś na etapie
teoretycznym?

pytam, bo ja mam bardzo podobny pomysł (na etapie teoretycznym)
ale wymysliłem sobie że konstrukcja bedzie opracowana od podstaw
pod konkretny cel (nie adapatacją istniejacych rozwiazań)

na obecnym etapie, u mnie wewnętrzną burzę myśli wygrywa koncepcja
pełnej hydrauliki, czyli platforma (nośnik narzędzi) napędzana przez silniki
sok
w piastach wszystkich 4 kół
do której mocujesz potrzebne "funkcje"

napęd urządzeń typu kosiarka, zamiatarka, aerator, siewnik, spryskiwacz,
odśnieżacz, etc
- wszystko hydraulicznie
(elektryczne sterowanie hydraulika siłową nie jest problemem)

do napędu potrzebne jest coś, co zakręci pompa hydrauliczną.
może to być silnik z kosiarki, małego samochodu czy jakiegoś jednośladu,
(dobrana moc do potrzeb)
można tu nawet sobie wyobrazić silnik elektryczny zasilany z przedłużacza
(odpowiedni algorytm wyznaczania trasy zapobiegnie jego uszkodzeniom)
lub akumulatorowo, z przygotowaną stacją automatycznego ładowania...

generalnie chodzi mi o oderwanie funkcji zasilania od napędu i rodzaju
wykonywanej pracy (głowicy "bojowej")

a żeby było na temat: serwa o które pytasz będą tu ukryte w rozdzielaczach
hydraulicznych...

Re: Bardzo mocne sewra

Jeszcze jestem na etapie teoretycznym. Klaruję koncpecję :-)

Też o hydraulice myślałem ale jakoś WYDAJE mi się, że cena zabije.

No właśnie odśnieżacz by mi się jeszcze przydał ale założyłem, że przy
niskiej masie pojazdu raczej z zaspami to nie miałoby szans.
No ale przy napędzie na wzystkie koła działałoby to inaczej.
Czy uważasz, że zrobienie sterowania za pomocą obrotów kół (zamiast
układu kierowniczego) byłoby dobrym rozwiązaniem?

No tu jest spory wybór. Mam nawet taki silniczek coś koło 6km.

--
M.

Re: Bardzo mocne sewra [OT]

pewnie tanie to nie bedzie, ale jak weźmiesz do kalkulacji traktorek
i zaczniesz obkładać automatyką, to tanio tez nie bedzie...

masa nie musi byc niska, jak masz takiego uniwarsalnego "muła"
to mozesz mu wrzucić specjany obciążnik na tego typu akcje specjalne

poza tym ja myslałem o odsnieżarce z frezem czołowym,
takiej co tnie śnieg, mieli i wypluwa fontanne
tu raczej masa urzadzeni nie jest krytczna

nawet o tym nie myślałem ;-)
silnik sok w piascie koła umozliwia dowolne obracanie całym kołem.
mozna zrobic wszystkie koła (w dowolnym zakresie) skretne i napedzane
co teoretycznie pozwoli na obracanie pojazdu w miejscu, jazdę w bok, etc

dokładnie. dowolne źródło "momentu" potrzebne
na początek, jako pompę można wykorzystać pompę ze wspomagania kierowniczego
starszych pojazdów (teraz jest elektryczne) do sprawdzenia koncepcji i
oprogramowania
potem pewnie trzeba bedzie dać coś wydajniejszego, no chyba że nie bedzie
nam przeszkadzało,
że kosiarka sobie jeździ parę godzin (np. w czasie jak jesteśmy w pracy,
albo w nocy przy cichym elektrycznym silniku)
w końcu ma być autonomiczna...

Re: Bardzo mocne sewra

Użytkownik "Shreek"

Pewnie tak. Skoro inni już produkują.

http://www.youtube.com/watch?vCB%HBz15MyNE

Robert

Re: Bardzo mocne sewra

W tym filmie od minuty 2:25 widać wyraźnie oszustwo. Kosiarkę pod górkę ktoś
ciągnie na lince.
Wobec powyższego cały film raczej należy zdyskwalifikować.

Marek

Re: Bardzo mocne sewra
Ale naprawdę nie zauważyłeś, że to ma wbudowaną wyciągarkę, żeby móc
kosić na stromych zboczach?

Re: Bardzo mocne sewra

Tak, widzę ale dlaczego się z tym ukrywają? I co będziesz tak przyczepiał
linkę co koszony pasek? A co jak nie będzie za co zaczepić wciągarki? Moja
kosiarka samojezdna ma gładsze koła ale bez linek pod takie wzniesienie sama
podjeżdża.

Marek

Re: Bardzo mocne sewra

Wciągarkę zauważyłem wcześniej ale przerwałem oglądanie gdy zauważyłem
gdzieś koło 2:30.
Rzeczywiście w dalszej części pokazują wykorzystanie wciągarki.

Marek

Re: Bardzo mocne sewra
Jak to jest w tej ameryce że taki wyczesany gostek cos wyklepie w garażu
wiesza na tym flagę narodową i się obnosi.

http://www.youtube.com/watch?v=wjDAPEUT570&feature=related

Chyba w tym tkwi siła narodu.

Marek

Re: Bardzo mocne sewra

Ha! Właśnie dziś widziałem coś takiego na żywo w akcji.

--
M.

Re: Bardzo mocne sewra

ale ten dvorak ma wszystkie koła kierowane (to co ja chce zrobić)
a nie sterowanie obrotami (jak w czołgu) o co pytał przedpiśca...
to piękna kosiarka do specyficznych zastosowań

my jednak myślimy o czymś uniwersalnym (różne funkcje)
i autonomicznym (samo kosi ogródek, odśnieża podjazd, zgarnia liście, etc)

Re: Bardzo mocne sewra

Przeglądnąłem ofertę różnych silników hydraulicznych i faktycznie pomysł
niezły.
Te silniki SOK to chyba nawet mogą służyć za piastę koła - na osi
zamocować flanszę do felgi a silnik do zwrotnicy i po zabawie.
Według informacji mogą przenosić duże obciążenia promieniowe i osiowe
więc chyba mogłyby służyć jednocześnie za łożyskowanie kół.

A co do skrętu kół. Jaki masz pomysł? Normalny układ kierowniczy plus
siłownik hydrauliczny?
Czy może jakiś inny patent? Np. siłownik obrotowy ustawiony pionowo nad
kołem i pełniący jednocześnie funkcję zwrotnicy?
(jest możliwość precyzyjnego sterowania kątem obrotu takich siłowników)

Jeszcze kwestia silnika noży kosiarki lub śruby odśnieżarki.
Przeglądam tą hydraulikę i jakoś nie widzę silników o dużej prędkości
obrotowej - co by wymuszało stosowanie jakiś przekładni.
Jakie prędkości obrotowe osiągają silniki mniejszej mocy?

--
M.

Autonomiczna kosiarka - było "Bardzo mocne sewra"

u mnie na razie to numer 1 na liscie przebojów
ale uważnie patrzę na inne pomysły

dokładnie tak!
po to je skonstruowano

ja myśle o niezależnym sterowaniu skretem każdego koła
chaciałbym to jeszcze połaczyć ze sterowaniem "wysokoscią"
tak, aby maksymalnie uprościć same narzędzia (np. kosiarka już bez regulacji
wysokości cięcia)

pierwsze podejscie do googla " charakterystyka silników hydraulicznych"
i mi wyszło, że maksymalna prędkośc obrotowa jest w okolicach 4-5 tys
obrotów/min
imho to wiecej niż potrzeba...
;-)

Site Timeline