AVRusb

Proszę mnie pochwalić - zmontowałem i działa ;)

Ad acta dodam (bo mnie było ciężko na tę informację trafić), że w przypadku portu USB2, jeśli Windows nie wykrywa urządzenia USB (komunikaty w stylu: wystąpił błąd podczas instalacji urządzenia, może nie działać poprawnie) należy wstawić zenerki 3,3V - 3,6V między D+ i GND oraz D- i GND (zaporowo, oczywiście). USB2 woli sygnały o niższym poziomie, choć zasilanie nadal 5V daje.

Straciłem pół nocy na szukanie przyczyny, dlaczego w hubie działa, a bezpośrednio w notebooku nie...

Dobranoc :)

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Marcin Stanisz napisał(a):

to moze pochwal sie bardziej co zmontowales? Polaczenie hasel avr i usb daje bardzo wiele mozliwych kombinacji... Czyzby wprost avr usb-firmwareonly

? Probowales zasilac avr nizszym napieciem? Zastanawialem sie nad zasilaniem 3.3 (lub 5v minus 2x0.7v na diodzie spadku :>) bo mam wersje glownie L pod reka...

Reply to
BartekK

Wed, 22 Nov 2006 01:05:15 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Marcin Stanisz snipped-for-privacy@poczta.bzdury.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Chwalę :-)

A ja byłem właśnie na pogotowiu z okazji dziwnego zachowania pikawy - też ciekawie noc spędziłem ;-)

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek schrieb:

też chwalę, choć trochę więcej na ten temat by było fajnie ;-)

mam nadzieję, że debugging nic brzydkiego nie wykazał i service nie będzie konieczny.

Pozdrawiam zagrypiony

Waldek

Reply to
Waldemar

Wed, 22 Nov 2006 08:00:15 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Waldemar snipped-for-privacy@infocity.de wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Debugging był bardzo pobieżny, a podstawowy problem z występującymi błędami jest taki że wystęują one w zupełnie losowych momentach i w czasie kiedy lekarz bada - nic nie wychodzi. :-( Mam iść do kardiologa i wtedy mi Holter założą (tylko że Holter zbiera dane przez 24h, a mi się to robi mniej więcej raz na miesiąc :-( )

Życzę jak najszybszego wyzdrowienia !

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek schrieb:

no to głupia sprawa. Pewnie jakiś zimny lut, debugging nie taki prosty. Ale życzę wsiego dobrego.

W końcu zawlokłem się do pracy. FT232R czeka na inicjację ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

Dnia Wed, 22 Nov 2006 02:10:46 +0100, BartekK napisał(a):

Cholercia... USBasp :)

Za późno bylo już wczoraj/dzisiaj... Firmware z 2005.11.14 (ma dołączonego spaczowanego avrdudę z obsługą tego programatora).

Blisko, projekt korzysta z biblioteki USB stworzonej przez Objective Development.

Można też zasilić niższym napięciem, ale ja akurat mam całą szufladę AVR-ków w wersji 5V (od S1200, poprzez Tiny12, Tiny26, Mega8 aż do Mega32 - kiedy i po co ja tyle tego sosu naciułałem?).

Strzelę wieczorem ze dwa zdjęcia, to pokażę.

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Dnia Wed, 22 Nov 2006 08:00:15 +0100, Waldemar napisał(a):

Dziękuję :) Niewiele co więcej jest do napisania...

Obu panom zdrowia życzę.

Serdeczne Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Marcin Stanisz napisał(a):

A to sie ciesze, pochwal sie wykonaniem. Ja fotki jeszcze nie zrobilem, ale reszta sie dziele:

BartekK

Marcin Stanisz napisał(a):

Czekam na zdjecia z niecierpliowsci, swoich tez jeszcze nie zrobilem, ale reszta sie podziele:

BartekK

Wed, 22 Nov 2006 11:22:02 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "wkwj" snipped-for-privacy@gazeta.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Dzięki wszystkim za dobre życzenia. To raczej skutek sporego niewyspania jeżeli już, chociaż denerwowanie się też być może ma swój udział.

Reply to
BLE_Maciek

Veego napisał(a):

Pod windows? lezy u mnie

BartekK

BLE_Maciek napisał(a):

Oj uwazaj na siebie i na niewyspanie. Gdy bylem piekny mlody i szalony, robilem rownoczesnie studia dzienne i pracowalem na 2 etaty. I dalo sie, tylko ze spalem jakies 30h na tydzien (z tego niedziela - 24h bez przerwy), a po roku wyladowalem w szpitalu...

Reply to
BartekK

Dnia Wed, 22 Nov 2006 13:45:03 +0100, BartekK napisał(a):

Zacieramy rączki i lecimy pobrać :)

ATSD to oprócz zmiany PID/VID i lekkiej kosmetyki dużych zmian w changelogu nie widziałem.

Popatrzyłem na twoją płytkę - widzę, że u ciebie w GS-ie też wersji SMD procka nie mieli ;) U mnie nie mieli żadnych elementów SMD - nasza Warszawska Giełda Elektroniczna schodzi na psy, Semiconductors Bank się wyniósł, popłuczyny po Piekarzu wyprzedają resztki :(

Zrobiłem wydruki płytki i schematu, leżą tutaj:

Na schemacie poprawiłem błędy (brak połączenia pinu 16 z RESET ISP, brak diód Zenera), płytkę zostawiłem w formie takiej, jak ją wytrawiłem. Wiem, że nie jest to najoptymalniej i najpiękniej zrobiona płytka, ale to była "szybka piłka" ;)

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Dnia Wed, 22 Nov 2006 15:09:51 +0100, Marcin Stanisz napisał(a):

Eee, nie listuje zawartości katalogu: USBasp_schem.pdf i USBasp_board.pdf

Pzdr. Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Marcin Stanisz napisał(a):

W szufladce lezy z 20 atmega8 w smd, ale po prostu wygodniej bylo mi na duzej robic - w koncu to nie do produkcji seryjnej, tylko pare szt, wiec wolalem zrobic szybko pcb bez zabawy w 2stronna plytke, bez zworek, bo w dil-u mozna miedzy nozkami przejsc bez problemu, a w tqfp niezbyt - przynajmniej robiac pcb termotransferem nie umiem przejsc miedzy nozkami qfp

Mi dziala bardzo dobrze bez zenerek, na usb2.0 (oczywiscie zglasza sie jako 1.1). Wejscia resetu procka do reset-isp z gniazdka nie robilem - bo nie zamierzam procka programowac w programatorze, zawsze moge go wyjac...

Reply to
BartekK

Dnia Wed, 22 Nov 2006 16:05:44 +0100, BartekK napisał(a):

Farciarz ;) Co ja się nakląłem... Wkładam do gniazdka, a tu komunikat o błędzie instalacji urządzenia :( To ja go w następne gniazdko (po obadaniu po raz fafnasty czy D+ to D+ i vice versa). I to samo... Mam 4 gniazdka w notebooku (nowy hp), po przeleceniu wszystkich 4 już nie pojawiał się żaden komunikat. Za to po wciśnięciu na rozpaczliwca najpierw do komputera Koleżanki-Małżonki, a potem w hub - rozpoznało, zainstalowało, zagadało.

Zainteresował mnie fakt pojawienia się w systemie urządzenia USB pod tytułem "Nieznane urządzenie". Potem jeszcze guglanie usilne doprowadziło mnie do schematu AVR-Dopera

- ten ma zenerki), jakieś ślady o zasilaniu USBasp z 3,3V i - bingo!

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

A ja zmontowalem to kilka dni temu i dziala...tylko troche:( Moge np zmienic zawartosc eeproma w atmega128 ale flasha juz nie chce programowac. Wywala jakis blad... ze urzadzenie za dlugo odpowiedalo czy cos podobnego. A jak odczytuje ilosc cykly programowania/kasowania to dostaje minus kilka milionow:] Zmienialem kwarce w atmedze od 4 do 12MHz i caly czas to samo:( Moze ktos wie dlaczego?

A co do dzialnia z 5V na usb to u mnie w laptopie na jednym porcie rozpoznawalnosc urzadzenia wynosi okolo 1%, a na dwoch innych prawie 100%.

pozdrawiam BK

Reply to
Bartłomiej Kasiewicz