Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?

W zeszłym tygodniu zakupiłem wysyłkowo zasilacz samochodowy do eeepc
1000  12V(samochodowe)/12V(pewnie stałe) ale zdaje mi się Ĺźe w firmie
bałagan i przesyłki nie otrzymam przed wyjazdem na który planowałem
zabrać netbooka. Tak sobie myślę, czy nie dorobić po prostu kabla żeby
móc podładować akumulator w komputerze na postoju? Akumulator w netbooku
ma 7,3V więc dla układu ładowania 11,5V czy 12,5V nie powinno robić
różnicy. Co do podłączenia w czasie jazdy mam obiekcje.

Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?

W czasie jazdy masz 14..14,5 więc dorzuć 3-4 diody w szereg i gitara :)

--
Irokez

Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?
3A więc dla zrzucenia 2V trzeba 6W wypuścić w powietrze, trochę dużo
żeby coś na poczekaniu sklecić bez obudowy.

Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?

Ĺźeby

Mierzyłeś? Czy tyle pisze max na zasilaczu?
Bo jak tak, to no cóş... albo zasilacz tego eeeee se da rady, albo
step-down.

--
Irokez

Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?

To ten eeeeeeee jest taki czuły? Mój netbook trawi wsio od 12 do 19V.

Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?

A ty myslisz ze stabilizator w tym eepc to jaka ma toleracje napiec?

Pewnie i jak mu zpoadasz 16-19V to nie zrobi mu roznicy bo wiekszosc
stabilizatorow stosowanych w PC ma dosyc duzy zakres napiec wejsciowych.
To nie laboratorium a chinski skladak.

Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?
Hello JurekD,

Bałnbym się zadać mu cokolwiek powyżej 16V.

 RoMan
Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?
http://www.sklep-laptopy.pl/pl/p/Zasilacz-ASUS-EEE-PC-19V-21A/9

Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?
Hello JurekD,

To do wersji 12xx. Wersie 90x i 10xx mają zasilacze 12V.

 RoMan
Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?

Ale w środku jest przecież to samo. Akumulator można wymienić. Tak samo
jest w moim Medionowym netbooku. W oryginale jest akumulator
dwuogniwowy, ale możesz też wsadzić większy. Wtedy na 12V co prawda
chodzi, ale nie ładuje. Na 19V chodzi i ładuje.

Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?
Hello Waldemar,

A skąd ta pewność? I nic nie zmienia - pytanie było o podłączenie do
samochodowej instalacji "12V" - ja bym podłączał bez żenady - wiecej
niż 16V raczej nie wystapi.

To o niczym nie świadczy. Od czasu, gdy wszystko projektują księgowi,
można się spodziewać na wejściu kondensatorów na 16V.

 RoMan
Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?

Kondensatory wejściowe zapewne elektrolity na 16V, wiec pracować w
sposób ciągły mogą do jakiś 13V. Zastanowił bym się, szczególnie, że
widziałem już chińskie przetwornice 8-40V z kondensatorem 25V.

Pozdrawiam,
AWa.

Site Timeline