Akumulator - NiCd czy NiMh ?

W dniu 2011-02-19 02:00, sundayman pisze:

ładowalna bateria litowa z serii MLxxx ?

Michał Baszyński

Dnia 19-02-2011 o 02:00:54 sundayman snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Akumlatory sie nie nadaja na tak długi czas, daj kondesator supercap, są na 5V, pojemnnośc dobierz aby na kilka godzin wystrczył.

Reply to
janusz_kk1

W dniu 2011-02-19 02:00, sundayman pisze:

To daj dużo większą, wytrzyma mimo samorozładowania 20 lat a potem chyba już nie będzie problemu.

Reply to
Padre

Dnia 19-02-2011 o 21:56:41 sundayman snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ale po co ci bateria? zajrzałem do pdf-a, prad zasilania 200uA, napięcie od 2,5 do 6V, dasz 5V przez diodę (drugą musisz wtedy dać pomiedzy masę i minus LM-a aby pdnieść wyjście) to np 0.5F kondesator wytrzyma IMHO cały dzień, będziesz miał dłuższe przerwy?

Reply to
janusz_kk1

[...]

nie mam pojęcia. Urządzenie będzie "domowe", więc pewnie w grę wchodzą "normalne" zaniki napięcia, jakie się zdarzają. Ale może być tak, że ktoś będzie mieszkać w rejonie, gdzie mu wyłączą prąd na dłużej... Chociaż, wtedy to będzie miał większe problemy niż utrata zegara :)

no ale ok, pomyślę jeszcze...

Reply to
sundayman

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijrfug$g7o$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Mi się raczej kojarzą prądy rzędu 200nA, a nie 200uA. Kilka lat temu wybierając RTC wybrałem PCF8563 - prąd podtrzymania zegarka przy 3V jest typowo 250nA. Zakładając, że w układzie zasilanym 5V na RTC jest 4V3, a zegarek staje przy

1V no to przy 0.1F mamy 1320000s czyli 15 dni. Na początku prąd będzie większy, poza tym typowy to nie maksymalny, ale bym zakładał, że tydzień wytrzyma bez pudła. Można dać 0.2F - jest mniej więcej taki sam. I oczywiście do zasilania nie wolno dać diody Shottky. P.G.
Reply to
Piotr Gałka

Dnia 21-02-2011 o 09:33:50 Piotr Gałka snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisał(a):

Ale tu jest pytanie o PCF 8583, a jemu firma podaje max pobór na 200uA.

Reply to
janusz_kk1

Daj baterię litową, nie alkaliczną. Aczkolwiek rozumiem sprawę od strony usera, bo mi własnie padła po może 8 latach latach bateria podtrzymująca w telefaksie Ricoh, i wg serwisówki to prawie na drobne części muszę rozebrać, w tym co najgorsze mechanikę, no bez sensu.

Reply to
ąćęłńóśźż

Użytkownik "janusz_kk1" <janusz snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:op.vq8x1gnz1cvm6g@lap...

Pytanie było faktycznie konkretnie o ten typ, ale między wierszami wyczytałem, że urządzenie jest dopiero projektowane i może lepiej zmienić scalak, niż dobierać 10 razy większy SuperCap.

Ale nawet dla 8583 te 200uA to przesada przy dyskusji o podtrzymaniu, bo wtedy on nie jest w operating mode tylko raczej w clock-mode i zasilanie jest między 2 a 10uA (zależnie od napięcia). P.G.

Reply to
Piotr Gałka