5V 200A - do czego ?

Wpadł mi w ręce taki zasilacz .. do czego sie je wykorzystuje ? co mozna z
tego zrobić ? na WEDM/EDM chyba za małe napięcie, mikrospawarke ?elektrolize
? galwanizerie ?

Re: 5V 200A - do czego ?

Riad, Odra ? :-)

Zdobyc drugi, albo rozkrecic ten - moze z tego niezly prostownik
rozruchowy wyjdzie :-)

J.

Re: 5V 200A - do czego ?

no mam 2 :-) ale o róznych mocach, ten drugi troche więcej prądu daje,
ciekawe tylko jak by sie zachowywał przy zwarciu, tez myslałem o prostowniku
rozruchowym ...

Re: 5V 200A - do czego ?

Użytkownik "Konrad"

Ja potrzebuję. :-)
Do zasilania 1000 serw modelarskich.

Robert

Re: 5V 200A - do czego ?

200mA/serwo, starczy?? :P

  Konop

Re: 5V 200A - do czego ?

A muszą wszystkie na raz serwować?

Re: 5V 200A - do czego ?

Oczywiście, że nie... dlatego zapytałem, czy wystarczy... popatrz na to
z tej strony - wszystkie serwa są w pozycji nie-centralnej... zanika
zasilanie, zostają tak, jak są... chcesz włączyć ponownie i na starcie
wszystkie ostro szarpią... Pytanie jak zasilacz reaguje na chwilowe
przeciążenia... no ale prosta sprawa - zapytałem bez podtekstu, czy to w
każdej sytuacji wystarczy, czy nie :)... Mam świadomość, że można
sterować serwami tak, że tylko jeden będzie w ruchu :)

  Konop

Re: 5V 200A - do czego ?

Ja patrze na to z tej strony, z której widać, że jak się to źle
zaprojektuje, to może się zdarzyć, że wszystkie na raz ostro szarpną.
Ale tylko wtedy. Projektować z myślą, że w ruchu jest tylko jeden
silnik, też można. Ale to wtedy, gdy prądu mało. Najlepiej jest zrobić
to inteligentnie, wtedy może być tak, że wszystkie silniki na raz są
w ruchu, ale nigdy nie startują równocześnie (trzeba wcześniej wiedzieć
jaki prąd pobiera silnik w czasie pracy, a jaki przy rozruchu).

Re: 5V 200A - do czego ?
 Ja patrze na to z tej strony, z której widać, że jak się to źle

A co sie stanie jak wszystkie na raz rusza ? jak zabezpieczymy zasilacz zeby
sie nie "spalił" to serwa po prostu wolniej rusza ...Mysle ze rezystancja
przewodów zrobi swoje i az ta duze prądy nie popłyną, ewentualnie mozna
zrobic softstart...

Re: 5V 200A - do czego ?

Nic się nie stanie, bo jak mogą ruszyć, skoro nie mogą?

Można i softstart, ale po co? Lepiej sterowac inteligentnie. Z tego co
pamiętam, chodzi o mechaniczny "wyświetlacz" obrazów, tu naturalne jest
sterowanie kolejnymi wierszami.

Re: 5V 200A - do czego ?

Czy ja wiem... to po co stosuje się double buffering?

Sterowanie wierszami czy kolejnymi serwami w wierszu będzie IMHO bardzo
nienaturalne - oko zamiast śledzić zmiany w obrazie czy jego treść,
będzie podążało za kolejno przestawiającymi się serwami. Zmiana klatki
powinna być natychmiastowa i jednoczesna na całym obrazie.
Dużo kondensatorów i będzie dobrze.

Mirek.

Re: 5V 200A - do czego ?

Żeby buforować (podwójnie) i mieć możliwość *innej* organizacji opisu
na wejściu, a *innej* wyjściu układu buforującego.

Akurat tego o czym pisałem, raczej nie zauważy. Zakładając, że czas
rozruchu silnika (kiedy pobiera zwiększony prąd) jest dużo mniejszy
od całkowitego czasu pracy, to taki sekwencyjny rozruch będzie odebrany
jako jednoczesna zmiana.

Tych klatek nie będzie wiele w ciągu sekundy, ze trzy, nie więcej
(wyświetlacz miał pokazywać obraz ruchomy). Jeszcze lepszym rozwiązaniem
może być niejednoczesna zmiana treści wyznaczona jakimś losowo-szumowym
porządkiem. Wtedy patrząc nie można się nawet doliczyć tych klatek.
Takie techniki stosuje się nawet w normalnym zobrazowaniu na monitorze.
A jeśli chce się zmienić jedną statyczną treść na inną, to też nie
jednocześnie, tylko z jakimś efektem przejścia "fali" z jednej strony
na drugą. To się robi nie dla samego efekciarstwa, a po to, by fakt
pojawienia się nowej treści był zauważony przez patrzących.

Jeśli chodzi o wzmiankowane zjawisko zaniku i nagłego powrotu zasilana,
to będzie jeszcze gorzej.

Re: 5V 200A - do czego ?

Użytkownik "Konop"

Ma więcej. 350 mA.
Ja chcę dać więcej zasilaczy. Aby tak gigantycznych prądów w jednym punkcie
nie było.

Robert

Re: 5V 200A - do czego ?
W fabryce w ktC3%B3rej pracowaC5%82em do chromowania (galwanicznego) by=
C5%82y20%
uC5%BCywane zasilacze 18V 150A, tyle C5%BCe proces byC5%82 bardzo szyb=
ki. Na20%
chromowanie jednej partii elementC3%B3w potrzebowaC5%82 mniej niC5%BC =
10 sekund.20%
MyC5%9BlC4%99 C5%BCe przy zwiC4%99kszonym stC4%99C5%BCeniu chemii p=
rzy 5V teC5%BC by dziaC5%82aC5%82o.

--20%
JamesB0T
WstrzC4%85C5%9BniC4%99ty - nie zmieszany.

Re: 5V 200A - do czego ?
UĹźytkownik "Szymon "JamesB0T" Kajewski"

Ja sie tam na galwanizacji nie znam, ale napiecia procesow
elektrodowych to jest 1-3V.
Wiecej nie wprowadza zamieszania ?

A propos - a jak sie to robi w rafinacji miedzi ?
Bo tak po zastanowieniu, to mi wychodzi ze napiecia tam wcale nie
potrzeba, czyli w okolicach zera.

Lacza wanny szeregowo, zeby miec wieksza sprawnosc ? Szczegolnie
dawniej, gdy prostowniki byly lukowe ?

J.

Re: 5V 200A - do czego ?

Zdaje się, że medodami elektromechanicznymi. Czyli prądnica prądu
stałego napędzana silnikiem. Coś o tym czytałem, ale bardzo dawno
temu.

Re: 5V 200A - do czego ?

Jeżeli stabilizowany i ma zabezpieczenie przeciążeniowe to mam dla niego
zastosowanie. Jeden z moich klientów ma tester styków (nie wchodząc w
szczegóły potrzeba około 5-6V i właśnie 200A). Pytać?

__
Irek.N.

Re: 5V 200A - do czego ?

No oczywiście ze stabilizowany, a czy z zabezpieczeniem .. boje sie troche
sprawdzac tego, bo przychodzi mi do głowy tylko metoda z kawałkeim
przewodu...Pytaj Pytaj :-)Własnie zerknełem na drugi zasilacz, gabarytowo
troche większy, ale tez ma 200 A...

Re: 5V 200A - do czego ?
jak ma prad regulowany od 0 napieciem to tez do zasilania magnesow
nadprzewodzacych
sie sie stosuje :-)

--
pozdrawia