Hoe een Mosfet testen ?

Ik heb een WFF4N60 752. Kan iemand mij wijsmaken hoe ik met mijn multimeter kan testen of hij nog goed is. Groetjes;

Re: Hoe een Mosfet testen ?

Ik neem aan dat je gate drain en source weet te vinden. Hopelijk niet
verwarrend: Met de tekst naar je toe (in leesbare orientatie, pootjes
wijzen dan naar je toe/naar onderen), zit de gate links en de source
rechts.

Als je een moderne multimeter hebt, is de rode pen ook echt de plus in
het ohm bereik. Heb je een oude meter dan kan de zwarte pen de plus
zijn (controleer even met een diode, of andere multimeter).

Tussen gate-drain and gate-source dien je Mohms te meten (ongeacht
polariteit).  als de gate aan de source vast zit, meet je tussen
drain-source (+ aan drain) in orde van 100k.. MOhms.

Meten tussen source-drain (+ aan source), geeft een diode overgang.
Deze overgang kun je ook testen met een diodetest meting (als je meter
dat heeft).

Je hebt nu officieel nog geen 100% zekerheid.

Als je tussen gate en source 5...15V aansluit (pak even een 9V
batterij, plus aan de gate), dan moet je tussen source en drain een
zeer lage weerstand meten (in orde van 2..3 Ohms, ongeacht
polariteit). Als bovenstaande klopt, dan is hij (nog) heel.

Zoals je wellicht weet zijn dit soort componenten gevoelig voor
statische elektriciteit, vooral tussen gate en source.

--
Wim
PA3DJS

http://tinyurl.com/mlp7juo

http://www.electronicrepairguide.com/test-mosfets.html

Zo doe je dat!
http://www.youtube.com/watch?v=9cxYjqL1PKQ

---
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus-bescherming actief is.

Re: Hoe een Mosfet testen ?

Moeten wij iemand die reclame meezendt serieus nemen?

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Hoe een Mosfet testen ?

Jij niet maar de poster wel dus   doe wat je wilt.
Het wordt automatisch toegevoegd aan verzonden mail.

Je maakt ook reclame voor jezelf en je site!

---
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus-bescherming actief is.

Re: Hoe een Mosfet testen ?

Dan zet je het toch uit.
Volgens de nettiquette is mijn sig volkomen in orde.
Maar jij laat je misbruiken door Avast, en dat is
wel reclame.

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Hoe een Mosfet testen ?

ff zoeken:  http://tinyurl.com/mr3kle9

---
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus-bescherming actief is.

Re: Hoe een Mosfet testen ?

Zou je die spam uit willen zetten?

--
Poecilia

Re: Hoe een Mosfet testen ?

test

Re: Hoe een Mosfet testen ?

nog een

Re: Hoe een Mosfet testen ?

Ik heb de raadgevingen van Wimpie uitgevoerd in kwam tot de zekerheid dat de
WFF4N60 752 stuk is.Na vervanging door een nieuwe werkt mijn batterijlader perfect.Dus Wimpie duizendmaal bedankt en ook (on)wijs man,BugHunter en Poecilia van jullie raad heb ik ook wat kunnen opsteken.
Nogmaals vriendelijke groeten en dank. Kobe2

Re: Hoe een Mosfet testen ?

YW

--
Poecilia