Hoe verbind ik de mic100 met mijn computer zodat ik mijn condensatormicrofoon kan gebruiken

Ik heb een condensatormicrofoon gekocht en een mic100. Ik ben bezig hem aan te sluiten, maar heb er de ballen verstand van! Ik heb van de muziekzaak waar ik het gekocht heb twee kabels mee gekregen. Een Yc-03/1J2PM, dit is volgens mij de kabel met de XLR-in en uitgang die vanuit de microfoon in de mIC100 ingang aangesloten wordt. Dat gaat nog goed, maar nu heb ik nog een kabel: MC-03XX. Aan de ene kant is er één stekkertje. Die zit nu in mijn geluidskaart. Aan de andere kant zit een rode en een witte stekker. Kan iemand me vertellen waar ze in moeten? Ik begrijp dat je op de Mic 100 nooit twee ingangen mag gebruiken. Er wordt al één ingang gebruikt voor de microfoon. Nu zijn er nog twee openingen waar de stekkertjes in zouden passen, maar één van de twee is een input en ik begrijp dat daar niks in moet. Rara wie weet hoe dit werkt, of heb ik van de winkel een verkeerde stekker gekregen?

Groet Wendy

Reply to
Wendy Schreurs

Volgens mij zeg je het precies verkeerd om: de MC-03XX is een kabel met XLR's om je microfoon aan te sluiten op je voorversterker. De mic100 heeft één ingang en één uitgang. Alleen zijn ze beide dubbel uitgevoerd, symetrisch (XLR) en asymetrisch (jack). Er van uitgaand dat je een microfoon hebt met XLR kun je 'm zo in de INPUT plug stoppen. Nu je probleem: Yc-03/1J2PM. Dit is een kabel met aan één kant een minijack (stereo) en aan de andere twee 6,4 mm jacks. De één is links en de ander rechts. Stop de rode of witte in je OUTPUT en de minijack in de line-input van je PC. (NIET DE MICROFOON INGANG!!) Het enige probleem dat je nu nog hebt, is dat je op je PC alleen geluid hebt op links of rechts. Alleen een ander kabeltje kan hier verandering in brengen, of een lieve soldeer-vriend.

Bert

Reply to
Bert