Beetje OT, maar ik probeer het toch.

XP is bijna 10 jaar oud. En UAC uitzetten heeft onder Windows 7 geen voordelen meer, zoals in de vroege Vista. Maar ja, als je persé wilt.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade.             Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/     Nieuw: Kalender! Diskeditors met MBR-rebuilders!

Nee, ik denk dat het jou aan actuele kennis mbt Windows ontbreekt.

--
[...]

:

XP is nog steeds de meestgebruikte Windowsversie, en opzich voor Windows absoluut niet slecht (werk er zelf ook mee). Vista is verschrikkelijk lomp en traag (en verslijt op de iets goedkopere configuraties letterlijk harde schijven door het intensieve swappen), maar waarschijnlijk wel de een-na-meestgebruikte Windowsversie. 7 is hard in opkomst en vast ook weer net iets beter (in elk geval sneller; ik heb hem zelf inmiddels een keer of 3 geinstalleerd voor klanten en 1 keer wat achter zitten werken om wat dingen in te stellen en te installeren). 2008 lijkt overigens ook een stuk vlotter, stabieler en vriendelijker dan Vista, maar dat terzijde aangezien dat door particulieren niet veel gebruikt zal worden.

Waarom UAC uitzetten op Windows 7 geen voordelen zou hebben snap ik echter niet, maar ik zet het sowieso niet uit (behalve tijdelijk voor de installatie van updates op bepaalde custom pakketten op Vista en 2008, en dat zal op 7 vast niet anders zijn).

Ja, ik zei het een beetje cryptisch, als je in Vista UAC uitzette was je van een hoop waarschuwingen af. Dat voordeel heb je niet meer in W7, daar werkt het een stuk realistischer.

XP zal op zakelijk niveau nog wel vaak gebruikt worden, maar bij hobbyisten is W7 de topper. Ik heb jaren met Vista gewerkt zonder problemen, je had wel flink meer computer nodig, dat wel. Met W7 ben ik pas echt gaan werken toen er een fatsoenlijk Classic Menu Start beschikbaar was, daar hing het bij mij echt vanaf. Overigens op dezelfde hardware. Toen ik weer eens opstartte in Vista, viel het me op dat die inderdaad langzamer was. Dus weer een + voor W7.

2008 is net als 2000 soberder, maar beiden zijn prima. Ik heb 2008 in RAID1 draaien, geen snelheidsproblemen.

Overigens zou ik op een wat kleinere computer ook XP of zelfs 2K draaien. Ik heb er nog een staan met XP, 1GB RAM en 2,4G. Werkt nog steeds prima na 8 jaar.

--
[...]

Ik heb jarenlang voor familie en vrienden en kennissen wat computeronderhoud gedaan, al vanaf W95 tijdperk, maar vanaf XP werd het hier rustig in huis. Geen telefoontjes over vreemde dingen, het draait gewoon. Jaar na jaar. Alleen mijn schoonzus belt regelmatig, maar die heeft de eigenschap in de verkenner alle bestanden na te lopen om dan mij te vragen waar ze voor dienen, want als ze geen nut hebben, wil ze ze weggooien. Nemen alleen maar ruimte in. Maar da's de mening van een eigenwijze schoonzus?

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Ruud

Reply to
PE1R

Leuk, maar zij wil nog veel en veel verder !

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Afgekeken van... Uiteraard.... Daar is Microsoft groot mee geworden. ;-)

Reply to
Pasq

Ik spreek niet over updates, die komen gewoon als je internetverbinding actief is... Bovendien kun je via bepaalde programma's dat dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse onderhoud op elk moment doen. Overigens gebruiken de iMac's, Macbooks en Mac Mini's niet zoveel, een Mac Pro is een ander verhaal.

--
groeten,
____________________________Jim©

LOL!!

--
[...]

Ha die heeft dus ook een hekel aan MS bloatware

TinyXP Rev10 - Hard Disk Space Used = 833Mb - RAM Usage = 60.3Mb - Services Started = 20

MicroXP v0.84 - Hard Disk Space Used = 221Mb - RAM Usage = 42.4Mb - Services Started = 17

Google eens eXPer1ence op TPB

Ruud

Reply to
PE1R

Bij een standaard Windows XP installatie werkt de gebruiker standaard (helaas) met een account met administrator rechten. Daarom kan op dit OS een standaard gebruiker zonder problemen programma's, device drivers en ook malware installeren. Iemand die een klein beetje thuis is in Windows kan ook zonder problemen als Administrator inloggen (er even vanuit gaande dat deze het wachtwoord kent en het Administrator account nog niet op inactief gezet is).

Reply to
Dombo

Onder Windows heb je daarvoor de task scheduler, en op Linux cron.

Tja wat is veel, het is allicht meer dan helemaal niets.

Reply to
Dombo

Uiteraard, maar ik heb ook nog µTorrent draaien ;-)