voice-logger-chip

I forbindelse med "et skummelt projekt" søger jeg en meget enkel
løsning, der IKKE kræver at jeg selv skriver software til at opsamle
samples og komprimere og bygge filsystemer.

Den må naturligvis IKKE bruge strøm o.s.v.

Jeg har reelt brug for en løsning på chipniveau, som kan lave en ny
lydfil, hver gang jeg trykker på en knap. Hver lydfil er max 30
sekunder, og der må meget gerne være plads til f.x. 500 filer, svarende
til ca 4 timer. Extern EEPROM eller memorykort er ikke et problem...

Bo //

Re: voice-logger-chip
Køb en af de billige 250,- mp3 afspillere. De fleste kan også optage lyd
med indbygget mic. Og de opretter en ny fil for hver gang man starter en
ny optagelse.

Mvh
   Jan

Re: voice-logger-chip

Det var også min første tanke at man kunne købe sådan en og dissekere,
selvom det så ikke bliver en rigtig "chipniveau" løsning som spørgeren
efterlyser. Bilka reklamerer med en 1 GB Newtech til 299kr. Den kan bruges
som diktafon og har USB  interface..

mvh
JBH

Re: voice-logger-chip

Tjah,  det er til indbygning i en datalogger, så jeg er efter noget på
chip-niveau.

Bo //

Re: voice-logger-chip

Måske Winbond har en chip du kan bruge?
www.winbond-usa.com/mambo/content/view/173/306/

Mvh
Gert K.

Re: voice-logger-chip

Jeg kiggede på dem, inden jeg spurgte :-)

De er så integredede, at også huskommelsen er indbygget. Hvis den kunne
være offchip (måske på SPI) kunne jeg lave den så stor jeg lyster.

Jeg kigger videre. kan se at flere laver MP3 encoder chips, så det
undersøger jeg.

-takker for hjælpen

Bo //

Re: voice-logger-chip