Værdi af komponenter.

Et MEGET langt ude spørgsmål, det ved jeg godt....

Men, mit hus er brændt og skal til at gøre op hvad mit elektroniklager
var værd.

Jeg havde 5 racco-reoler med 'gængse' komponenter, både egen indkøbt,
arvet og opkøb fra to tidligere radioammatører.

Dvs. godt blandet af alt godt fra havet.

Selvfølgeligt var der serier af modstande, kondesatore, et hav af
forskellige transistore (2-10 stk af hver, måske 30-50 slags)
Dioder, spoler, knapper og skruer.

Nogen der tør komme med et meget forsigtigt bud på en nyanskaffelsespris.

Jeg ved godt det er MEGET ca.

/HH - OZ7MK

Re: Værdi af komponenter.

www.conrad.de sælger faktisk den slags reoler, så kik
lidt på hvad de koster der.

Den egentlige værdi skal man nok ikke tale om, den
er nemlig nærmest et par hunderde kroner :)

Re: Værdi af komponenter.

Jeg kigger på det.

Vi snakker ikke værdi, men nyanskaffelsespris. Og alene en serie med
modstande E-et eller andet er næsten et par hundrede.

Re: Værdi af komponenter.
Hej no-one

Det er også derfor at jeg skriver at man nok ikke skal tale om
værdi. Værdien er som man ser i salgsgruppen næsten nul.

Re: Værdi af komponenter.

Ja - jeg spørger til NY-pris.

Re: Værdi af komponenter.

Du må komme op med et mere konkret bud på antallet af modstande.
Hvormange skuffer var fyldt, var det klippede og bukkede ?
Lytterne må du også være lidt mere specifik med, priserne varierer
noget efter type og elektriske værdier.
Hvad slags transistorer, var det gængse LF eller HF eller hvad.
Ligeså med hustype.

Du kunne også se på hvad du kunne tænke dig, altså E12 eller E24
rækken i modstande og så udvælge nogle transistorer der er gængse til
det behov du har.
Altså lave en indkøbsliste til dit nye elektronikværksted, og så bruge
den som et godt udgangspunkt for hvad du havde, for du havde vel ikke
kun ukorante ting ?

/Hans

Site Timeline