USB DAC til min arbejdscomputer

Hej alle,

jeg hF8%rer gerne musik nE5%r jeg sidder og arbejder, og gE5%r derfor med t=
anker om at bygge mig en USB-DAC med tilhF8%rende hovedtelefonforstE6%rker =
til computeren pE5% mit arbejde.

Det er endnu ikke besluttet hvordan jeg vil kommer fra USB -> lyd endnu - j=
eg kan ikke bestemme mig for om jeg skal gE5% fra USB -> lyd direkte (med f=
.eks. PCM2704) eller om jeg skal en tur over I2S til en separat DAC (som f.=
eks. PCM1794A). Kommentare til dette??

Jeg har lE6%st godt om TPA6120 fra TI og tE6%nker at den bliver mit valg so=
m udgangstrin. Er der nogen der har erfaringer med netop den lakrids? Eller=
 mE5%ske endda forslag til noget jeg bF8%r vE6%lge i stedet?

PE5% forhE5%nd tak,
Mvh Jonas

Re: USB DAC til min arbejdscomputer
Hej Jonas

Lige TPA6120 er en af de hovedtelefonforstærkere jeg ikke har
lavet endnu, men jeg tror jeg skal prøve.
Hvad jeg har læst om den er at den har svært ved at kontrolere
DC på udgangene og der er vidst heller ikke gain nok i den.
Ligeledes forekommer den mig også at være lidt svag i det,
noget der betyder noget hvis man har tunge telefoner.

Max

Re: USB DAC til min arbejdscomputer
Hej Max,

<snip>

Tak for info - sE5% bF8%r jeg nok ikke lE6%gge mig helt fast pE5% den endnu=
.
Har du evt. en ide til en retning jeg sE5% bF8%r kigge i?

Mvh Jonas

Re: USB DAC til min arbejdscomputer
Hej Jonas

Det gik op for mig at jeg faktisk har sådan en forstærker, der sidder
jo en på mit Xonar lydkort, den må jeg lige have prøvet af.

Nu er TPA6120 jo en meget billig løsning der bliver svær at hamle
op med, såfremt at den kan yde det man ønsker. Jeg køre selv
med en gammel konventionel klasse A forstærker og en rør
model har jeg også fået bikset sammen. Om det så er noget
for dig, ja det ved jeg ikke.

Hvad hovedtelefoner bruger du ?

Max

Re: USB DAC til min arbejdscomputer
Hej Max

Interessant - du mE5% da gerne melde tilbage hvis du fE5%r lejlighed til at
lege med den.20%

Ja, prisen kan man vist ikke klage over. Det er som tidligere skrevet
primE6%rt til at jeg kan sidde og hF8%re musik nE5%r jeg arbejder, sE5% det
behF8%ver ikke at vE6%re noget "super HiFi". NE5%r det er sagt, mE5% det og=
sE5% godt
vE6%re en forstE6%rker som jeg kan vE6%re stolt af at have lavet.

Jeg sidder med et par Denon AH-D1100 i F8%jeblikket.<http://www.denon.co.uk =
/UK/Product/pages/Product-Detail.aspx?ProductId3D%AHD1100>

Mvh Jonas

Re: USB DAC til min arbejdscomputer
Hej Jonas

Jeg vil prøve at lytte lidt på den imorgen.

Jeg har lige bestilt et par print til TPA6120, hvis/når de kommer, ja så
kan du få det ene og prøve at lege med. IC kredsen kan jeg vidst også
skaffe.

Det er vidst et par udmærkede telefoner.

Max

Re: USB DAC til min arbejdscomputer
 det

Jeg har spurgt TI om jeg ikke mE5%tte fE5% en at lege med. Jeg vil prF8%ve =
at lave et testprint for at se hvad den duer til, men jeg er ganske interes=
seret i at se hvad du fE5%r ud af den ogsE5%!

De er udemE6%rkede til mit behov synes jeg.

Mvh Jonas

Re: USB DAC til min arbejdscomputer
Hej Jonas

Nu har jeg prøvet den af, og den er faktisk ikke så ringe,
men der er altså ikke de kræfter i den som i de andre
forstærkere jeg bruger, men størrelsen taget i betragtning
er den nu ok. Det er heller ikke sikkert at du har brug for
samme kræfter som jeg, de gamle Koss HV/1A jeg har,
ja de er temlig tunge at trække.

Vi ser hvad der dukker op hen ad vejen.

Max

Re: USB DAC til min arbejdscomputer

Bortset fra stoltheden ved at have bygget det selv, ville jeg anbefale et
USB-headset.
Se f.ex.
http://www.logitech.com/da-dk/webcam-communications/internet-headsets-phones

Jeg har en rigtig flot lyd og volumen på mit Logitech-headset.

Du kan endda få dem trådløst og med bluetooth.

Eller blot USB-lydkort, du kan slutte din egen hovedtelefon til:

http://www.av-cables.dk/usb-lydkort /

89kr... Du siger jo det ikke skal være "Super-HIFI", så du kan nok ikke
blive skuffet til den pris :-)

Leif

Re: USB DAC til min arbejdscomputer

Hejsa Leif,

tak for indspark. Jeg har allerede et par hovedtelefoner som jeg er fint
tilfreds med - det er signalkilden jeg gerne vil forbedre.

Lige netop det kort du linker til har jeg faktisk forE6%ret en af mine kamm=
arater sE5% han kunne bruge hans gamle headset nE5%r han spillede computer =
over internettet - jeg kan ikke anbefale det.

Mvh Jonas

Re: USB DAC til min arbejdscomputer

Ok; det er jo lidt svært at afgøre hvor højt overliggeren er, når det ikke
skal være Super-Hifi :-)

Men har du hørt et par moderne usb-hovedtelefoner?

Jeg har både et Logitech og et Medion, der lyder imponerende i forhold til
almindelige minijack-telefoner.

Og så får du en mikrofon oveni :-)

Leif

Site Timeline