tv'et klikker

Hejsa

Hvad kan der være galt med mit tv, når det er at jeg ikke kan tænde det???
det står bare og tænder og slukker rigtigt hurtigt, så hurtig at der ikke
når at komme billede på

Thomas

Re: tv'et klikker
Hej Thomas,

Skift tændkabler, strømfordeler og platin-sættet, som sidder for enden af
knastakslen...

Hilsen
Lars
... der mindes, at der nok eksisterer flere, end blot eet fjernsyn.

Re: tv'et klikker

hvis du er god til at fikse fjernsyn ,og du gerne vil hjælpe
andre så kunne du jo have spurgt efter model o.s.v
i stedet for at komme med en dum kommentar,

hilsen
Michael Meidahl Jensen
der mindes andre dumme kommentarer fra lars

Re: tv'et klikker
Hej Michael,

... der kunne jeg så godt have sagt noget, men til gengæld synes jeg, at
dette er al for off-topic i denne gruppe... så jeg undlader det!

Hilsen
Lars

Re: tv'et klikker

ja du har ret.. vi kvajer os alle sammen ind imellem
du får en undskyldning for mine hårde ord
jeg har set indlæg fra dig der viser både dygtighed
og nowhow , og langt fra dumme kommentarer
det viste du jo også til sidst ,men det er synd for
"nye" der for sådan et svar som du startede med !
de er kun med til at jage folk væk

Venlig Hilsen
Michael M Jensen

Re: tv'et klikker

det???
ikke

Gik da ud fra at dette var en fejl som kunne være typisk for andre fjernsyn
end lige en model, men skal lige finde ud af hvad det er for et.

Forresten, hvis det nu er det Philips.... hvad er der så galt i forhold til
andre.... Lars???

Thomas

Re: tv'et klikker

Det er omvendt ens.

Re: tv'et klikker

Jamen, det må da være set fra venstre, for fra højre er der længere til
gyroskopet, der bruges vertikal identifikation af den horisontale bip-tone -
og altså ens omvendt!

Mvh.
Anders

Re: tv'et klikker
Hej Thomas,

fjernsyn

Sorry, ku' ikke la' vær'! ;-)

til

Nej, det er generelt ret svært uden en nogenlunde præcis angivelse, da
apperaterne jo ikke fungere helt ens. Generelt kan man jo altid:
Kigge i linjedelen eller PSU'en. efter evt. døde lyttere eller en/flere
kold(e) lodning(er).

Hilsen
Lars

Re: tv'et klikker

ok tak det vil jeg lige prøve imorgen

Thomas

Re: tv'et klikker

Klip

Hvis du er den samme Thomas Hauerslev Andersen der har sendt indlægget
"et par spørgsmål" vil jeg foreslå at du _ikke_ gør det.

Men overlad det istedet til nogen der i det mindste har hørt om Ohms lov.

Dette er ikke for sjov.  Du kan komme til skade.

Hvis du intet aner om hvad du skal kigge efter, hvorfor så risikere at
ødelægge noget inden en fagmand alligevel skal tage over.?

Mvh. Jørgen

Re: tv'et klikker

Måske LIDT off topic... men hvordan ser du at det er en "kold lodning",
hvorfor kommer de - og hvad er resultatet af dem?

Re: tv'et klikker

Du er klart ON topic.

En kold lodning er mat og/eller grynet på overfladen, modsat en god
lodning, der er blank.
En kold lodning kan også ses som en kugle tin der sidder på loddeø
og komponentben. En god lodning er konkav.
Der kan også ske det at lodningen slipper konponentbenet, ses som en
"sprække" mellem komponentben og loddetin.

En lodning holder ikke uendeligt. Termisk cykling (varm-kold-varm osv.) og
mekanisk påvirkning kan ødelægge den.

Resultatet er dårlig forbindelse mellem loddeøen på printet og komponentbenet.

/Bo.

Re: tv'et klikker

Sørgeligt :( Alt hvad jeg loder er koldt så... lodetinnet er da heller ikke
meget for at slippe min loddekolbe.
Det er nok det man får ud af at købe en lodekolbe til 60 kroner i biltema :p

Re: tv'et klikker
Hej Casper,

ikke
:p

Jeg har aldrig deltaget et i loddekursus, men jeg har da efterhånden loddet
en del skrammel sammen, så dette er måske ikke, hvad man får af vide, men
det virker hos mig! ;-)
Det behøver ikke nødvendigvis, at være loddekolben alene, som er
forudsætningen for en god lodning.
Du skal sørge for, at bruge rimligt godt loddetin og jævmligt holde din
loddekolbespids ren (vand i svampen), derudover er der din teknik: Husk at
loddekolben er ikke nogen pensel, så det giver aldrig noget godt resultat,
at fylde spidsen op med loddetin og smøre det på ledningerne. Derimod skal
du sætte ledningerne sammen, benytte kolben til opvarmning af materialet og
kort tid herefter påføre loddetinnet fra bagsiden (=ikke direkte på selve
kolbespidsen), imens koblen stadig er i kontakt med ledningerne. Når tinnet
flyder helt sammen, så fjernes kolben og man lader tinnet afkøle naturligt i
ro og mag (man puster/blæser på en lodning eller rykker i ledningerne under
afkølingen, hvis man gerne vil have den kold!).
I tilfælde, hvor to ledninger skal loddes sammen, så tag hver stump og
fortin dem med loddekolben og -tin, lad det bare køle stille og roligt af.
Herefter kan du meget snilt smelte stumperne sammen, da kobbertrådene i de
pågældende ledninger er fixeret og fortinnet, så du kun skal skal bruge
ringe mængder af loddetin til at sætte ledningerne sammen.

Ja og så lige det sidste: En lodning bliver ikke god, bare fordi at der er
brugt en masse loddetin.

Hilsen
Lars

Re: tv'et klikker
og
tinnet
under

Ja, den metode kan jeg da godt se er smartere... men hvordan holder man dog
fast i stumperne?? Det bliver jo extremt varmt (især når man loder en
ledning fast til noget) :(
Noget andet er... tager enhederne ikke skade af den varme? For eksempel
modstande - kan de godt tåle den temperatur?

ja ok, sådan har jeg da også gjort... bliver alligevel varmt at holde på :p

Det tror jeg dog ikke jeg har gjort så tit ;)

Men tak for rådene! Det skal nok hjælpe mig næste gang :)

Re: tv'et klikker
dog

Man holder fast med fingrene, Bliver det extremt varmt, varmer man for
længe, eller holder ved for tæt på.

Ja, for du varmer maksimalt i 5 sekunder.

:p

Så har men en lille skruetvinge, eller får fixeret ledningerne på enden
måde.

Klaus (ja, jeg har loddet lidt gennem tiden)

Re: tv'et klikker

5 sekunder? tvivler på at min lodekolbe er varm nok til at kunne varme et
ben nok op, til at det kan smelte loddetinnet :s
Men vil da forsøge igen :)

Re: tv'et klikker

Så er det en ringe loddkolbe, eller en stor loddeø.

Tricket til lodning er en termostatstyret loddekolbe.

Klaus

Re: tv'et klikker

mm ja, kan være jeg skal købe sådan en på et tidspunkt :)

Site Timeline