TASCAM 234 -hastighedsregulering

Jeg har fået sat nyt "gummi" i den maskine - altså alle ruller/bånd m.v. er
skiftet, MEN ...

Det er som om den kører for hurtigt, når de "gamle" bånd afspilles.

Hvordan justerer man hastigheden så når reguleringen står i "neutral" ja, så
kører den den rigtige hastighed ?

Mvh KS

Re: TASCAM 234 -hastighedsregulering

Sidder der ikke en "pitch control" lige som på 134'eren?

-Joachim

Re: TASCAM 234 -hastighedsregulering
Nu kender jeg ikke 134'eren, men der ER en "pitch control", men der er
næste skruet ned på laveste hastighed, og alligevel lyder musikken til at
gå for hurtigt.

Jeg ville gerne have at denne "pitch control" kunne "trykkes ind" (=
afbrydes)
og at den så gik med korrekt hastighed - hvordan gøres det ?

Mvh KS

Re: TASCAM 234 -hastighedsregulering

"KS snipped-for-privacy@os.dk

Kan det tænkes at musikken er indspillet ved "laveste pitch" med den gamle
rem - så den nu kun kan afspilles for hurtigt?

mvh Per*

Re: TASCAM 234 -hastighedsregulering

Undskyld det indlysende spørgsmål, men du afspiller vel båndet på "normal"
og ikke "high speed"?

mvh
Joachim

Re: TASCAM 234 -hastighedsregulering
Det bånd jeg bruger er selvfølgelig fra dengang maskinen virkede OG jeg har
altid brugt af have "pitch control" trykket IND - hvilket jeg så opfatter
som
"standard" hastighed - og sådan kører jeg også båndet i dag, MEN så lyder
det altså til at gå "ikke så lidt for stærkt", så jeg må aktivere "pitch
control"
og skrue næsten helt ned på laveste hastighed.

Jeg ved da godt, at jeg bare kan disable pitch control og så ind- og
afspille,
men det er jo så IKKE den rigtige hastighed der køres med - jeg vil dog kun
bemærke det, hvis jeg skifter båndet mellem flere maskiner, meeeen ...

Der må vel være en eller anden metode, med et stroboscop eller lign, hvor
man kan kontrollere og med et trimpot justere standardhastigheden - er der
nogen af jer, som ved lidt mere om det ?

Mvh KS

Re: TASCAM 234 -hastighedsregulering
"KS

Som Max skrev, så har man et testbånd, hvorpå der er indspillet en tone
(eksempelvis 10khz). Dette bånd afspiller man så igen og justere
hastighed til tonen fra båndet er - nå ja - 10kHz

Re: TASCAM 234 -hastighedsregulering

Har du testet om hastigheden er korrekt med et testbånd ?

Det kan jo være at de gamle bånd er indspillet med
en forkert hastighed.