stabiliseret regulerbar AC forsyning.

Hej.

Jeg søger en artikel / konstruktion fra et gammel svensk blad som hedder
"allt om elektronik".Måske fra midten af 90érne.
Der var en byggevejledning til en regulerbar stabiliseret AC forsyning,
Nogen der kan huske denne, og hjælpe mig med artiklen som PDF ?.

Mvh
Nielsen

Re: stabiliseret regulerbar AC forsyning.

Sidder lige og under mig: hvad betyder stabiliseret i forbindelse med ac
forsyning?

Benny Andersen

Re: stabiliseret regulerbar AC forsyning.
f.eks ups.
Den er stabiliseret på udgangen hvorimod indgangs siden 'gerne' må
varierer +/- 10%

mvh

Re: stabiliseret regulerbar AC forsyning.

Jeg opfatter nu stabilisering således, at udgangsspændingen ikke ændrer sig
som følge af ændringer i belastningen (inden for visse grænser).

Mvh Kurt

Re: stabiliseret regulerbar AC forsyning.

Hvori ligger så reg.
er det en efterfølgende variotraffo, eller har man evt. konstrueret
anden reg.
Dem, jeg har set, består af en spec. traffo med kondensator.

Erling

Re: stabiliseret regulerbar AC forsyning.

Man har konstrueret en anden regulering, så den AC udgangsspænding spænding
man har indstillet er stabiliseret - akkurat ligesom en normal variabel DC
forsyning. Såvidt jeg husker er det en simpel konstruktion -  hvor man kan
regulere spændingen fra 0 - 30 VAC 1A.
Reguleringen kan jeg huske, er lavet ved hjælp af en form for
serietransistor - og en LDR modstand / lysdioder ( simpel  form for
optokobler), som styrer transistoren. Mere kan jeg desværre ikke huske, og
da jeg står og skal bruge en AC forsyning af denne art - kom jeg til at
tænke på den gamle konstruktion. Derfor efterlyser jeg bladet

Nielsen

Re: stabiliseret regulerbar AC forsyning.

Ja tak, men for mig lyder det godt nok som ikke bare lige.

Erling

Site Timeline