ATX forsyning igen

Hejsa,

Jeg fik jo repareret min skrot-forsyning - bare for at opdage at mit gamle bundkort også er i udu. Nu har jeg fået et andet bundkort - med en AMD mølle af en eller anden slags på.

Hvad er benforbindelserne til det ekstra stik med 4 ledninger ? Er 0 volt på dette flydende i forhold til 0 volt på det store stik, eller må /kan de godt være koblet sammen ?

Bare nysgerrig, Google hjapl mig ikke. Jeg køver jo nok den rigtigt forsyning . . .

MVH Søren

Reply to
Soren Kuula

"Soren Kuula" skrev i en meddelelse news:N%Tfc.143853$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk...

Det ekstra stik er bare flere ledere på (vistnok) 3.3V forsyningen de kort jeg har haft kørte alle fint nok uden stikket monteret. Der er iøvrigt 2 forskellige modeller ekstra stik - derfor har mange ATX-PSUer begge stik fra starten af. Nul er Nul i alle tilfælde

/Morten

Reply to
Morten L.

Hej Morten

Jeg har ellers set det omtalt som "Pentium 4 12 volt", med hvis du ligefrem har målt efter :) :) :) på en må jeg jo tro dig.

Jeg glemte også at stikke det i på et nyere MSI bundkort forleden. Det eneste der virkede da var lysshowet i en viftelator :)

MVH Søren

Reply to
Soren Kuula

"Soren Kuula" skrev i en meddelelse news:aGUfc.143862$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk...

Hmmm.. jeg tror da du har ret :-) det er nok 12V - jeg gider bare ikke rive hatten af min PC, for at se efter - nu hvor endeligt den er samlet

Lidt sjovt, at nogen tror, at støvet ikke kan finde ud af at sætte sig i blæserne, hvis man lige i indsugningsøjeblikket forvirrer det med en spændende kombination af roterende & blinkende lysdioder.

for hvorfor skulle man ellers døje med noget så inderligt ligegyldigt ???

:-))) Morten

Reply to
Morten L.

De sorte ledninger er 0V, og de gule er 12V. Det 4-polede stik skal bruges til P4, da sådan nogle skal bruge pænt meget strøm. For at sikre en stabil forsyning, har man valgt at lave en ekstra connector direkte dertil med 2x12V.

Hvis dit bundkort ikke har det stik, så glem alt om det og strip det sammen med de andre kabler.

--
signing off.. Martin Sørensen
Reply to