Signal generator

Et af dette års projekter bliver konstruktionen af en generelt
anvendelig signalgenerator (square / sine / triangle / PWM). Jeg har i
denne forbindelse set på AD9833 fra Analog Devices. Nogle her i gruppen,
der har erfaringer med denne kreds?

Re: Signal generator

Ja, det overvejde jeg også engang, kom bare aldrig i gang..

min plan var at bruge denne output buffer:
http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/buf634.pdf

mindes den 9833 er i et lorte lille hus, ved ikke om de har lavet en større
nu...

Kasper

Re: Signal generator

STØRRE????

Hvornår har du oplevet at nogen i den praktiske industri har lavet noget
større ???

Hvis du er heldig, har den undladt at KUN lave den i 0.8mm BGA :-))

Men den her fætter er i 0.5mm pitch. Det er ikke noget problem, og hvis
det er, så kontakt mig...

Bo //

Re: Signal generator

Hvis du har mod på det, så har jeg en konstruktion på bedding, hvor der
sidder en FPGA med masser af RAM i, og en 16 bit DAC. Men du skal selv
programmere den :-((

Bo //

Re: Signal generator

Hej Bo,

Det synes jeg da lyder spændende. Må jeg ikke få mere at vide?

Mvh Jonas

Re: Signal generator
//
Tak for tilbuddet, men jeg tror, jeg holder fast i et projekt med en
AD9833 og en PIC MCU. SG skal kunne levere sinus og trekant med 1 Veff i
step af 10 mV og firkant (TTL) med DC 0 - 100 % DC i step af 1%. Der
hvor jeg lige pt. bider i bkyanten er om det skal være en stand alone
konstruktion eller en konstruktion, hvor hele brugerfladen afvikles i en
Windows API. I givet fald bliver det via kommunikation over en USB-port.

En ting, jeg er i tvivl om, er AD's angivelse af DAC min og max (38 og
650 mv). Menes der spændingen ved Vp min - max ?

Re: Signal generator

Sådan tolker jeg det i hvert fald.

- Lars

Site Timeline