Regler for en RS485bus - Page 2

Re: Regler for en RS485bus

Hvilken støj?

RS485 er en balanceret kommunikation, den er netop ret immun overfor
støj.

Jeg har arbejdet med RS485 i kabler på en 100-110 meter ført gennem et
jerntårn, hvor der ved siden af løb 3 fasede kabler der gik en
1000-1500A gennem.

Re: Regler for en RS485bus

3 fasede powerkabler har ofte et meget lille felt, når man blot er 10cm
borte.

Og når kommunikationen løber i et twisted pair, vil feltet yderligere
formindskes.

-så der kan næsten ikke påstå problemer :-)

Bo //

Re: Regler for en RS485bus

Der opstår vel støj grundet kabler og lysstof rør omkring kablet???
Det er jo ikke noget jeg ved men bare har hørt som argumenter og når vi har
snakket om kumunikationen på bussen....

Den instalation jeg har haft problemerne med er vel en 1000M hvis ikke de
1200M og derfor ret meget oppe mod makx længde....
--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Re: Regler for en RS485bus

Nej, det er balanceret kummunikation.

Indsæt nogle buffere undervejs og segmenter nettet. Vær sikker på at
bussen er korrekt termineret og at kablet har ens impedans hele vejen.

Re: Regler for en RS485bus

-derfor kan der godt være commonmode problemer...

-ved vi hvilken hastighed, der kommunikeres med ?

Bo //

Re: Regler for en RS485bus

Nej jeg er ikke helt sikker men når vi komunikerer over lange afstande over
modem så er det sat til 9600baud og der siges dette skulle være rigeligt(
--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Re: Regler for en RS485bus

Dette er vel ikke /helt/ korekt. RS422 er mellom to punkt, ikke en bus
med flere drop som RS485.

HM

Re: Regler for en RS485bus

Etter det jeg vet, så "kjører" ISDN RS485 som bus, og der foreskriver de
at dropkablene kan være intil 10m. Det vil si at et par inn og et par ut
fra nodene bare er nødvendig ved dropkabler lengre en 10m.

HM

Re: Regler for en RS485bus

Ikke bare en god side en rigtig god side...
Der er en masse til mig som giver mig en masse til det næste montør møde....

Undskyld mit Franske men i er fandme nogle gude drenge herinde....

Ja jeg sidder sgu og klapper i hænderne...

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Re: Regler for en RS485bus

Hvilket par frem og hvilket tilbake? Hvilken protokoll er det snakk om?
DSUB eller RJ45?

HM

Re: Regler for en RS485bus

????????
Det kunne feks. være Par1 og Par2.
Protokollen er uden relevans i denne sammenhæng.
Om det er SubD eller RJ stik er også uden relevans.

Men ellers forstår jeg ikke hvad du spørger om.

--
Uffe Bærentsen

Site Timeline