Programmering af 12c508/9

Jeg står og skal have brændt en enkelt PIC12c508 og syntes at det med at
smide 160 kr. ud til et brinck byggesæt  for at brænde en enkelt er
overkill, dog har jeg set flere små byggesæt som kan laves på veroboards og
som koster under 20 kr. at lave, men dem er der vist lidt småproblemer med
og jeg vil gerne være sikker på den virker, idet man kun kan programmere den
1 gang.

Findes der et billigt og sikkert  byggesæt som i har tiltro til?

Hvad gør en klog?

/Johnny

Re: Programmering af 12c508/9
og
den

Finder en der har en brænder der kan klare opgaven.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

http://www.jdm.homepage.dk/newpic.htm

Re: Programmering af 12c508/9

Ja jeg vil kaste mig over den fra JDM, dog vil jeg godt vide om den 12c508/P
er en "Write Once" eller en man kan programmere den flere gange og hvis
ikke, hvad kan erstatte en 12c508 og som nemt kan programmeres om?

Re: Programmering af 12c508/9
meddelelse
12c508/P

12C508 er en OTP så det er kun en gang, den kan dog købes i en version med
EPROM så den kan slettes og reprogrameres men den er dyr.

PS Jeg har set at nogen bruger en 16F84 til at simulere 12c508.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Kan man mon lave den her
http://members.optusnet.com.au/eviltim/scart2.png
om til alm. komponenter istedet for IC kreds 12c508?
http://members.optusnet.com.au/eviltim/scart.htm , det skal være den
intelligente version! til mit nye projekt "HTPC" ting

/Johnny.

Re: Programmering af 12c508/9

Så vidt jeg kan se bliver 12c508 kun brugt til at teste om det er det
rigtige synk signal der kommer ud fra VGA stikket, hvis signalet er ok
skiftes der til input i scart stikket.
Du kan "bare" lavet et kredsløb der kan se om der er 15,625KHz på pin 13 i
VGA stikket "se efter NE567".

Hvis du bare skal have "brændt" en 12c508 kan jeg muligvis hjælpe dig.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Programmering af 12c508/9

http://members.optusnet.com.au/eviltim/scart2.png

Jeg er desvære grøn i elektronik, så et sådan kredsløb er jeg ikke i stand
til selv at hitte rede i.
Jeg er på byggesæt stadiet i elektronik.
hvad ville et sådan kredsløb som skal teste pin 13 for 15,6 Khz indholde
foruden en NE567?

Tjaa jeg har jo fået købt alle tingene, men hvor i landet er du?
Jeg kan se at i Brinck's el. har udleveret en forkert dioder og en Zenen!
Damn.

/Johnny

Re: Programmering af 12c508/9
Jeg er i knudlund industricenter syd for silkeborg.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Well jeg er i Brøndbyøster-Sjælland!!!
Jeg må hitte ud af et kredsløb!
/Johnny

Re: Programmering af 12c508/9

Bor i samme by ved Stranden, jeg har en brænder der kan lave alt det frække
incl. den du skal have brændt, har dog aldrig prøvet netop denne device, man
andre devices, som mon ikke det kan lykkes... mail hvis du er
interesseret...

Anders

Re: Programmering af 12c508/9
Hej Johnny,

For those who aren't able or don't have the time to build this circuit, I
can provide fully assembled boards for $12AU - email addy at bottom of the
page.

AU$12,- = DKR 52,- !

--
Venlig hilsen,
Søren

Er det ikke c serien der er OTP og f serien der er med flash hukommelse
?

Jeg er ikek begyndt på PIC endnu.

Re: Programmering af 12c508/9
Hej Allesammen,

12c508/P

Microchip har lige introduceret eller er ved at introducere 12F5xx der er
en serie i flash teknologi som skal erstatte 12C5xx serien. Prøv at checke
deres hjemmeside.

/Lars

Re: Programmering af 12c508/9

Det havde jeg gjort, men de er ikek på samples endnu :-)

Re: Programmering af 12c508/9
Hej Claus,

er
checke

Der var også den mulighed at bruge en af de andre 8-bens processorer der er
i handel, f.eks. 12F629. Jeg kan dog godt se problemet hvis applikationen
allerede findes for så skal det omprogrammeres lidt I/O for at bruge
flash-typen.

God fornøjelse med projektet.

/Lars

Re: Programmering af 12c508/9

Hej Cars

Jeg har ingen projekter lige nu.

Jo tak (hvad det så end kommer til at blive....)