Let programmering af Pic12c508

Jeg har v=E6ret lidt inde p=E5 det f=F8r,men er ikke kommet til nogen l=F8sning

Jeg skal programmere en Pic12c508 til at t=E6nde og slukke 5 leds i div m=F8nstere.

Hvad er det nemmeste program til dette simple form=E5l.? Jeg har ikke den store erfaring i pic programmering.

Der m=E5 findes nogle f=E6rdige eksempler hvor jeg bare kan =E6ndre tiden for h=F8j /lav ?

Jeg skal programmere ca 75 kredse med sm=E5 varitioner s=E5 ikke der er 2 der er ens. De skal bruges til at t=E6nde og slukke lyset i husene p=E5 et modelbaneanl=E6g. (alle st=E5r jo ikke op og g=E5r i seng p=E5 samme tid)=20

mvh. Ole Vedel

Reply to
olevedel

mikroBASIC vil være et godt bud. Den er nem at komme igang med og gratis, så længe din kode ikke fylder så meget.

Der følger en masse eksempler med, som er nemme at redigere til forskellige formål.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Har du overvejet at sætte dem alle sammen på den samme serielle ledning så du kan styre alle lys centralt (evt. fra en pc)?

På den måde bliver alle dine mini-ihc pic'er ens og du kan nemt ændre på mønstre og synkronisere mellem husene.

Via rs232 sender du så bare 3 bytes kommandoer i stil med: S: For at sætte alle lys i huset på en gang

N: For at registrere et nyt hus (pic'en gemmer kun id'et som sit eget i sin EEPROM hvis en eller anden port er kortsluttet til nul/+)

Har du overvejet at købe pic'erne hos microchip direkte?

Du kan f.eks. få 100 af dem her til 690 kr + shipping og de har 12 IO ben så du kan få 11 lys/hus el.:

MHT. programmering har jeg selv programmeret pics direkte i assembler, det er ikke så svært som man skulle tro, men det er nok ikke til den store hjælp:)

Reply to
Flemming Frandsen