Tekstdisplay og en PIC

"www.winmagic" skriver:

Kan du læse 7,5v4mm på 6 meters afstand ?

"General purpose text display". en EPROM der føder et LCD panel med

44780 controller.

Artikkel haves.

Jeg mangler opskriften på et tekst Display sammen med evt. en PIC eller andet, der kan smide nogle faste tekststrenge til display;

Display 10-16 karakter, bogstavhøjde ca. 7.5 x 4 mm. PIC (gerne 16F628) eller andet., 8 input (0-7 ;-).

Det skal kunne aflæses på en 5-6 meter.

Andre må have lavet noget lignende gennem tiden, men jeg kan ikke finde andre løsninger end display med de gamle små 'griseøjne' - er for små at aflæse.

Er der nogen, som har set en brugbar opskrift et eller sted, eller har en god brugbar ide ?

Venlig hilsen Finn

Reply to
www.winmagic

Ikke nemt Klaus, men når der ikke er for mange kombinationer, så ka' man godt gætte sig frem - men det er nedre grænse ;-)

Lyder spændende, så mangler jeg lige en brænder til EPROM.. PIC er den eneste type jeg har værktøj til.

Kan den scannes - sendes som email - eller hænges op et sted, så jeg kan hente den ?

/Finn

Reply to
www.winmagic

"www.winmagic" skriver:

Netop.

Ellers findes LCD med store (større) karakterer..

Jeps Klaus, men 5.5 mm findes i læssevis og 8 mm i højden er det største jeg endnu har fundet ;-) Hvem i DK forhandler 44780-display med større bogstaver ?

Gammel, men de kunne nu lave gode konstruktioner. Den kikker jeg lidt på. Tak for hjælpen.

Venlig hilsen Finn

Reply to
www.winmagic

"www.winmagic" skrev i en meddelelse news:4394490f$0$189$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

RS Components har f.eks. et med tegn på H:14,54 B:6,00 med bestillings-nr.

214-3531 og Farnell et tilsvarende med bestillings-nr. 413-5027 Taler vi om mere end et enkelt display til fusk, kunne Cardeg være en mulig leverandør.
Reply to
Allan Soerensen

Ellers prøv et VFD display . de kan læses på lang afstand

Carsten

Reply to
Carsten

Det har du ret i Allan - regnede med de var for dyre - til test/'fusk' ;-) og de var de - pebrede.

Hos Farnell er den typen udgået og RS skal hente den hjem på bestilling. Men begge have nogle 8-9 mm, som ikke så helt ringe ud - checker lige spec.

Prøver måske i stedet en 9mm 2*16 type, og bruger en blank mellem hver ciffer, det må hjælpe på læsbarheden..

Tak for hjælpen

Faldt i dag tilfældigt over en god link vedr. PIC programmering til LCD mm. Masser af opskrifter. brugerforum etc. for dem, der er ka' få behov for det.. se her

Venlig hilsen Finn

Reply to
www.winmagic