Populær elektronik 1972

Peter Holm havde i 1972 en artikel om en selvbyggerhøjttaler
der hedder MAZE 77 i Populær elektronik.

Er der nogen derude der kan hjælpe med den artikel ?

Max

Re: Populær elektronik 1972

Ja, juli 1972. Byg et horn, - og vind en rejse til England. Teks og formler
v. Peter Holm.

Hvis din emailadr. virker kan du få en scanning af artiklen

--
/tp

Re: Populær elektronik 1972

Ved nærmere eftersyn: den hedder ikke MAZE 77, så jeg kigger lige årgangen
igennem, og ser om der er en Maze.

--
/tp

Re: Populær elektronik 1972
Hej Terkel

Nej, MAZE serien er transmissionslinie højttalere og lavet af
Peter Holm.

Re: Populær elektronik 1972

I oktober 72 er der en artikel med overskriften: Transmission Line. Men den
er af Knud Søndergaard.

Det er en videreudvikling af hornhøjttalerne
Der er en byggebeskrivelse at kassen til højttaleren, - om dæmpning -
delefilter. At det bygger på en ide af Dr. Bailey i Wireless World nr. 10
19675.  mm. 2 sider i alt.
Kan det være den du efterlyser?

--
/tp

Re: Populær elektronik 1972

Finder lige at der igen i decembernummeret af Populær Elektronik, igen er en
artikel med overskrift: Transmission Line højttalere.
De skriver at i oktober-nummeret var det en lille kompakt 2-vejs højttaler.
Decembers højttaler er stor bestykket med 2 TL-højttalere.

Det eneste navn der er nævnt i artiklen er igen Knud Søndergaard.
Og navnet Maze- serie er ikke nævnt, hverken her eller i oktober-versionen.

Jeg har ikke novembernummeret, så der kan jo gemme sig noget der.

--
/tp

Re: Populær elektronik 1972

 -

er en

ler.

nen.

Har du bladene? Ved du hvilket blad? Kan du skaffe artiklen?

HIlsen Michael

Re: Populær elektronik 1972

mvh /tp

Re: Populær elektronik 1972

Til snipped-for-privacy@gmail.com

Mon det er den her?:

http://www.helsbib.dk/ting/object/870971%3A70448831

/Glenn

Re: Populær elektronik 1972
Hej Terkel

Transmission line er nu ikke nogen vidreudvikling af
hornhøjttalere, det er to forskellige systemer.

Nej, det jeg efterlyser er en artikel med beskrivelse
af dette projekt:

http://www.sandcastle.dk/artikler/MAZE77.jpg

Max

Re: Populær elektronik 1972
Kan det have være IMF transmiision Line, der jo er lavet i et hav af
variationer, vist nok også i en udgave med en 6" Lowther-enhed?
--
Ha' det rart. Karsten H. (7870)

Re: Populær elektronik 1972
Hej Karsten

Nej, det er ikke nogen IMF, sådan nogle mini nogle oprindelig med
KEF enheder bygger jeg på lige i øjeblikket, men som sagt er det
ikke IMF.

De er lavet af Peter Holm og publiseret i 1972. Jeg har så fundet
ud af at de var bestykket med en 8" Goodmans Twinaxiom og
en 3.5" diskant enhed der hed DIV HF8.

Max

Re: Populær elektronik 1972
OK, så melde jeg i første omgang pas, men følger da lige tråden.:-)
--
Ha' det rart. Karsten H. (7870)

Re: Populr elektronik 1972

Prøv at søge på Biblioteket. På Statsbiblioteket ligger
 den sikkert. Hvis ja, så kan du få en kopi via mail, ganske grat
is.

Børge

Re: Populær elektronik 1972
Hej Børge

Problemet er at man skal vide hvad det er man søger.

Max

Site Timeline