Philips TV (G2? ) - igen, nu med ny fejl :-)

Hej NG

Jeg skulle til at kigge pE5% Philips TV'et (fra ca.1993) mht. at fE5%
ordnet tekst-tv modulet, som tidligere anvist i gruppen. :-) Jeg nE5%ede
desvE6%rre aldrig til selve reparationen, nE5%ede faktisk slet ikke at
E5%bne TV'et, for en dag da jeg ville tE6%nde det, var der bare sort
skE6%rm :-(

Det er som om der kommer et temmeligt hF8%jfrekvent (dog hF8%rbart) "pip"
fra det med ca. 1 sekunds mellemrum. Den rF8%de lysdiode lyser ikke, som
den normalt gF8%r i standby, men blinker rF8%d som normalt nE5%r jeg bruger
fjernbetjening - dog uden at tE6%nde fjernsynet. Jeg har koblet skidtet
fra for at undgE5% yderligere skader - men hvad kan der vE6%re galt? Tror
nok, at det er et G2 chassis, hvis det giver noget?

PE5% forhE5%nd tak.

Mvh
Jesper

Re: Philips TV (G2? ) - igen, nu med ny fejl :-)
Hej!

Det er da et GR2.2 ikke?

I så fald er fejlen som regel simpel:

Kig i højre side. Der sidder en stor transistor på en køleplade. Foran
sidder der en blå, rund, kondensator. Lod ud og inspicér. Flækket
brændt? Skift den! Svjh en 1n5 2/3kV. Har iøvrigt også ødelagt BU508AF
(transistoren på kølepladen).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Philips TV (G2? ) - igen, nu med ny fejl :-)

Hej Kim

Tjah, det lyder jo simpelt :-) Jeg forstE5%r ikke helt "Har iF8%vrigt ogs=
E5%
F8%delagt BU508AF" - er det noget, der typisk sker som konsekvens af, at
kondensatoren futter af?

Jeg kigger pE5% det sE5% snart jeg har mulighed for det.

Jeps, lige præcis.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline